-
Som sagt kände jag absolut ingenting av sprutan. Jo, lite "full" de första tio minuterna, men det gick snabbt över. Sedan var jag precis som vanligt. Lycka till imorgon!Zobeideh skrev 2011-03-15 20:24:34 följande:Ja precis. Den stors frågan e typ kommer jag må bra kommer jag vara sängliggande imorgon. Allt e skrämmande men samtidigt känns de bra att de börjar närma sig slutet. O man börjar få något gjort
-
Kan det inte varit en nidis då? *hoppas, hoppas*!Hemlighet skrev 2011-03-16 21:14:05 följande:nu är jag orolig igen.
Men mens skulle inte ha kommit förens nästa vecka, men i morse hade jag lite brunt på pappret, och på förmiddagen lite till. På eftermiddagen kom det rött blod och nu inget!
Så här var det när jag hade x;et med:S
Jag hoppas mensen kommer igån på riktigt imorgon annars så vet jag inte vad jag skall ta mig till*snyft*
Till er andra, jag kände också av mitt x (nu i efterhand vet jag ju) redan tidigt, alltså flera dagar innan BIM. Kommer ihåg att jag skrev i en tråd att jag bara hade känningar till vänster (vilket var den sida jag hade x:et)
Jag blödde dessutom vaginalt hela tiden under mitt x. Först en "mens" i två dagar, därefter med början 10 dagar efter BIM och nästan sju veckor framåt.
Angående hur starka ägglossningstesterna var. Mina var så starka att de var lila. Alltså MYCKET starkare än kontrollstrecket. Det var då jag tog ett gravtest och det var tydligt positivt.
Lycka till allihopa! -
Som sagt, det verkar väldigt olika vad gyn säger. Min säger att det KAN hända att den andra äggledaren plocker upp ägget men att det är mycket ovanligt. Alltså inget som sker lite då och då, utan i undantagsfall.
Men men, klara besked av läkarkåren verkar ju inte alltid gå att få =) -
=) jag skulle festa järnet! Nu när jag släppt bebisplanerna några månader på grund av att jag väntar på undersökningar så har jag verkligen njuuutit =) Det har varit bra för själen! Så Försök skita i det i en helg och bara ha det bra! (Dessutom tror jag det är nyttigt att bara släppa taget ibland =))RaraS skrev 2011-03-17 13:58:43 följande:EwaU:
Tack-tack! Kanske ska festa loss ordentligt i helgen då! (Ska på skoterhelg med jobbet!)
Visst käns det hopplöst vissa dagar men hoppet återkommer alltid! Och som tur är så finns ju back-up planen IVF. Har bara försökt för få gånger ännu för att börja tjata mig till det...hoppas det löser sig av sig själv!
EwaUlrica: Det är så roligt att höra din historia och att det gick så bra tillslut! Lycka!
Angående mig, eller vad man ska säga, så väntar jag på att få spola/kontraströntga äggledarna. Min gyn ska skicka remiss i slutet på mars och jag borde ha mens runt mitten av april sedan. Man ska ju göra undersökningen ca cykeldag 10-14 så troligen (om undersökningen visar att höger är ok och jag har ägglossning från den precis den sykeln) så åker jag i slutet av april eller början av maj. Läääääängtar =)!!!! -
Uppdaterar listan =)
BIM:
LillaFrugan: BIM:?? (Försök nr 4, X 2007-12-31 behandlades med Metrorexat, båda äggledarna kvar, ett barn 2009)
Honeybunny78: ca 27/3 (försök 3 efter x) Höger ÄL bortoperad i aug. Gör hormonbehandlingar för PCO.
Lemis: BIM: ?? (försök nr 2 efter X. bukop, höger äl togs bort). Jag har ett barn född -08.
RaraS: BIM: ?? (försök 4 efter x). Vänster ÄL bortopererad, med titthål, den 4/10-10, v 6+4.
Tenshioyo; BIM: ?? (Försök 1 efter X Januari 2010,behandling metroexat, båda äggledarna kvar,1 barn född-07)
Hemlighet: ca 20/3 2011. ( försök nr 1, efter x). Vänster äl bortopererad 13/1 -11 med titthål. Har en dotter född -09
Gravida:
Lia82: Bf 8/3 2011 planerat snitt, gravid 1a försök 7 mån efter cellgiftbehandling
ewaulrica: planerat snitt 14/4 2011 gravid efter 9 försök, ca 1 år efter op för X i vä ÄL, som togs bort
Acinna: BF 25/7 2011, gravid på försök 1 efter X (titthålsoperation 17/9-10 i v.10+0, har båda ÄL kvar)
LYCKA82: BF 16/8 2011, gravid på försök 5 efter X (haft sammanlagt 2 X, vänster äggledare togs bort)
Sejda79: BF 27/8, gravid på 7:e försöket efter X (operation 1/4-2010, höger äl togs bort)
Frikadellen: bf 30/8, gravid efter ett års försök.
MCT79: BF 10/10 , gravid på försök 5 efter mf aug+sept, + X höger äggled. jan -10. (har båda äggled. kvar)
Miny: BF 11/10 -2011, gravid på försök 12 efter x (h.äggledare togs bort)
ingela0101: BF sep/okt-2011, gravid 1 år efter x med ivf-behandling (en äggl kvar)
LillaFrugan: ?????
Övriga/pausar:
Mika1980: Två försök efter X. Akut bukoperation/spräckt äggledare 31/7-2010 efter metrotrexatbeh. 1 äggledare kvar.
Mmmbop: BIM: Oklart, väntar på kontraströntgen i april. (försök 1 efter X) X vänster, Metotrexatbehandlad 1/12-10. Båda ÄL kvar
angio101: pojke född 2/2-11, gravid på försök 2 efter X (brusten vä äl, borttagen 28/1 2010 v8, "kejsarsnitt")
ZMF: X höger äl. Metotrexratbehandlad 27/1-11. Båda äl kvar. Avvaktar 3 mån innan nya försök.
Gravidtråd!
www.familjeliv.se/Forum-7-311/m57625827.html
Uppdatera den gärna!
Speciellt ni nya! -
Tjusigt =) Har jag aldrig sett tidigare...kanske 4a skrev 2011-03-17 17:28:16 följande:
Någon som har lust att kika i mitt galleri förresten. Fick ett ganska skojigt test igår, tre streck :)
-
=( Nej jag vet... Blir jag någonsin gravid igen så hoppas jag verkligen jag slipper all form av blödning. Även normala sådana. Jag kommer vara ett vrak.kanske 4a skrev 2011-03-18 08:58:43 följande:Nej jag vet, visst är det märkligt :) Synd bara att jag blöder annars skulle jag vara överlycklig över strecken
-
Någonstans tidigare i tråden berättade någon hur det fungerade med Methotrexatet. det är precis som Love is everything säger, att det är ett anti-folsyra-preparat. Halveringstiden är något dygn och det är borta ur blodomloppet inom några dagar. Däremot kan nedbrytningsprodukter ligga kvar i tex levern längre. Man kan läsa en del i FASS. Jag tror man säger sex månader ibland för att vara ritkigt, riktigt säkra. Men jag har hört tre månader mest.
Anledningen till att du inte ska äta Ipren är att ibuprofen har visat sig kunna minska fertiliteten. Inte så många studier än. Men det rekomenderas att man inte äter ibuprofen-läkemedel om man vill försöka bli gravid. Alvedon går bra dock. Eller andra paracetamol-preparat.
Det är naturligtvis upp till dig. Personligen hade jag inte väntat mer än tre månader om jag kunnat. Nu måste jag ju vänta på konstraströntgen, så det kommer sannolikt bli nästan sex månader ändå innan jag kan prova igen.
Kanske4a: Åh! Jag lider med dig. Vad otroligt synd att det var ett x ändå! -
Jag var dälig igår och kräktes, så av naturliga orsaker åt jag nästan inget då. Så idag har jag ätit proviva och fil och till lunch fisk. Så nu på kvällen tänker jag att det är lugnt och äter lammfärsbiffar och bea. Magen klarade sig fint, men fy i h....e vad ont jag fick där x:et satt!! Som när jag blödde i buken nästan.
Helt sick. Det var ju mer än tre månader sedan "det försvann".
Jag antar att det var oroliga tarmar som tryckte på, men det var överrasande att det fortfarande kunde göra SÅ ont. Man tror att det ska läka så snabbt. -
Härligt Sunflower!
Jag hade faktiskt ont hela natten och haft känningar idag också, tom ut i armen på vänster sida. Min mage är nog inte så glad på mig =)
Men det börjar gå över nu.
Acinna. Jag tänkte faktiskt på dig när jag kände det här och tänkte vad det måste ha kännts på dig hela tiden!