• Mika1980

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Vad tråkigt Rara :( Har lite samma misstankar som du, att jag kanske fick ett väldigt tidigt mf. Jag blöder ovanligt mkt och konstigt..ska inte gå in på otrevliga detaljer, men det är massa levrat blod bland annat :/ Men det är ju väldigt vanligt med så tidiga missfall så att man knappt hinner få utslag på grav.test..man får försöka tänka på det som en vanlig mens, eftersom det aldrig skulle kunna utvecklas till en levnadsduglig bebis om den stöttes bort så snabbt. Men tråkigt är det. Vi får hoppas på nästa gång för er!
    Och ja, det hade varit kul om du kunde komma till Sthlm och fika :)

• Mika1980

Har vi några "tempare" i tråden? Jag brukar kolla tempen då och då under cykeln, speciellt innan och efter äl samt inför mens. Innan äl har jag alltid runt 36.3 och efter äl 36.7 - 37.0, för att sedan sjunka till 36.3 när blödningen kommer. Jag började som sagt blöda i går men har mestadels koagulerat/levrat blod vilket är väldigt ovanligt för mig. Jag tog tempen nu "bara för att" och den visade 37.0 grader..några tankar kring det? Tycker allt är lite skumt denna cykel :/

• Mika1980

Jag har ju faktiskt inte tagit ett grav.test sedan dag 15-16, hade tänkt ta ett nytt dag 19 men började blöda då. Nu verkar mensen ta slut, på dag 2. Jätteskumt alltihop..först var den sen 5 dgr, sedan allt levrat blod (kan kanske bero på vagitorierna, det vet jag inte) och nu den höga tempen. Jag ska gå ut och dricka öl i morgon, kanske borde ta ett test innan för säkerhets skull?

Jag vet inte var vi ska fika, ingenting bestämt ännu :) Jag bor i Skärmarbrink/Hammarbyhöjden i Sthlm :)

• Mika1980

Hm, nej jag vill inte verka hysterisk inför min gyn, han tycker nog att jag är tillräckligt besvärlig som vill ha hormoner, remisser osv. Det är säkert ingenting, men min temp brukar alltid gå ned precis innan jag börjar blöda. Tog ett äl-test nyss eftersom jag hade ett hemma, strecken var nästan lika starka men inte riktigt - så några slags hormoner har jag väl i kroppen men säkert inte hcg. Ja ja, får väl ta och köpa ett test i morgon eftersom de från testlagret inte lär komma med posten på en klämdag - och visar det negativt ska jag sluta tjata :) Och ja, jag ska njuta av ölen!

• Mika1980

Man säger att man alltid ska ta tempen innan man stiger upp ur sängen på morgonen, då är den som lägst och på kvällen något högre..så jämför man morgon och kväll blir det missvisande. Jag har dock hållt på med det här ett tag och har med i beräkningen att tempen är lägre på morgonen och högre på kvällen. Tex: innan äl är min morgontemp ca 36.0 och kvällstemp 36.3, efter äl fram till mens är den: på morgonen ca 36.5 och på kvällen 36.8-37.0. Nu tog jag tempen på kvällen på andra mensdagen..hade förväntat mig att den skulle visa ungefär 36.3 men istället visade den 37.0..därav min förvirring.

Och LillaFrugan, självklart skulle jag bli orolig om det visade +, det skulle med all säkerhet få ett tråkigt slut, men jag tror nog inte att jag är gravid..men hormonerna verkar tydligen leva sitt eget liv den här månaden. Kanske är ett tecken på att jag inte ska hålla på och stoppa i mig hormoner..

• Mika1980

..och jo jag blödde mkt i morse, mörkt blod och mestadels levrat. Nu på kvällen är det i stort sett ingenting..

• Mika1980

Sunflower: då bor du nära mig då :) Ja jag får se, kanske tar ett test i morgon.
    Visste inte att LillaFrugan också bor i Sthlm, klart att du ska med också i sådana fall..alla som vill ska ju komma :) Men vi kan ju avvakta till lördag och se hur du mår Sunflower..förstår absolut om du vill vänta med fikan.

Kram

• Mika1980

Testet var negativt, såklart :) Men nu kan jag släppa det helt och hållet för den här månaden och helt enkelt inse att det kan vara lite knas ibland - mycket beror nog på hormonerna. Så nästa gång kör jag utan pergo osv, och hoppas att min högra äggstock vill fortsätta samarbeta ändå. För min vänstra äggstock - där jag saknar äggledare, är i alla fall dominant..på tal om diskussionen ovan.

Ikväll blir det öl och inte en tanke på bebisverkstad! :)

• Mika1980

Mmmbop: ja fikan får bli en annan gång, antar att Sunflower behöver kurera sig lite och jag har blivit lite krasslig i dag, förstår inte vad det är för fel på mitt immunförsvar :/
    Jag har utslag på äl-test oavsett när i cykeln jag testar, men teststrecket är svagt fram till ett par dagar innan fullt utslag då det börjar bli starkare. Man kan gå till Sophiahemmet på drop in varje vardag 8-8:15 för vul, det kostar en del..ca 700-800 kr om man inte har en remiss. Men om man inte lyckas få tid hos gyn eller remiss kan det vara värt det inför insemination. När jag gör vul brukar jag gå på dag 11 eller 12, har normalt äl runt dag 14-15. Då kan jag se på vilken sida jag kommer få äl och sedan börjar man med äl-test alternativt tar ägglossningsspruta om man har ett bra ägg på gång.

Jag ska inte försöka denna månad har jag bestämt mig för, väntar nog med allt tills jag har varit på Mama Mia, ska försöka få remiss för spolning då. Sedan får jag se om det blir insemination eller ivf framöver.

En jäkligt trist sak som jag tror beror på hormonerna, är att jag har gått upp i vikt..inte mkt men känner av det, har läst om folk som gått upp i vikt av en enda hormonbehandling - upp till 5 kg! Känns ju lagom kul mitt i allt. :/

• Mika1980

Veronica: hur långt gången ska du vara nu? Man borde kunna se något på vul i v.6.. Att du har blödit brunt och att de inte ser ngt på vul är en varningssignal tyvärr. Jag var i samma situation, började småblöda runt v.5+3 - gjorde vul och de såg ingenting. Fick först diagnosen begynnande missfall men när de följde mig med hcg-prov kunde de fastställa att det var utomkveds. Det tog ett bra tag innan man såg någonting på vul, runt v.8 tror jag att det var (då hade jag iof. inte fått göra vul på ca en vecka), då var embryot 2x2x2 cm och hcg på 5000. I v.9 sprack tyvärr min äggledare eftersom läkarna hade valt att behandla mig med metrotrexat (cellgift) istället för att operera trots att jag var så långt gången. Jag kan säga att det inte gick att missta sig på smärtan att det var någonting som gick sönder i kroppen, det strålade upp i axeln och gjorde väldigt ont. Blev akutopererad och de tog bort äggledaren.
    Det kan ju vara så att du har begynnande missfall, men då borde du börja blöda mer.
    Är du rädd tycker jag att du ska åka in akut, säg att du har ont även om du inte har det - jag hade inte ont fram till att den sprack. Om du väljer att vänta till tisdag ska du hålla dig i närheten av ett sjukhus och inte lämnas ensam. Jag ber om ursäkt om jag skrämmer dig, verkligen inte min mening. Men det här är så pass allvarliga saker och jag blir så förbannad på sjukvården som skickar hem folk med misstänkt utomkveds, som de gjorde med mig. Jag ska själv anmäla SöS för felbehandling..

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3