• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Zobeideh skrev 2011-03-24 23:41:35 följande:
    Jag har en liten fråga. En konstig fråga kanske.

När man får MF eller tex gör abort så får man ju en blödning där allt kommer ut från kroppen. Hur funkar de tex med X. För de verkar som när man pratar med läkaren att där inte kommer ut något utan de bara försvinner nu efter metotrexatsprutan o sen får man typ en "vanlig mens" Utan klumpar med mera. När man läser om X så växer de ju fortfarande fram tills de blir behandlat de e ju därför tex äggledare spricker. De måste väl komma ut på något sätt ? Helt förrvirrad men kan inte så mycket om X eftersom jag aldrig har tänkt på de så mkt innan de hände mig..
    Vet ej...jag blödde ingenting före min operation och efter operationen började jag blö som en vanlig mens. Och då hade ändå gynekologen sagt att jag har en förtjockad livmodersslemhinna som att kroppen trodde att jag var gravid....så man tycker ju att man borde ha blött mer än vad man gjorde kanske...
    Håller med dig att det är lite konstigt.
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • RaraS
    MCT79 skrev 2011-03-25 10:59:22 följande:
    Vid mitt  X blödde jag aldrig mycket men hela tiden den "naturliga vägen"... småkladdade i 12 veckor innan det var klart.

Den här gången blir det nog annorlunda. Vad igår 11+4 för bedömning inför KUB och fick en brun flytning bara nån timme innan jag skulle dit. När jag nämde det kikade vi efter och fostret var dött.. och har varit det sedan 8+4... hamnade på gynakuten på danderyd på kvällen och på söndag ska jag få mifegyn och sedan cytotec på tisdag morgon men jag ska ligga inne när jag får det...

HELVETES JÄVLA SKIIIIIT!!!!.. tillbaka på ruta NOLL!
    Oj, beklagar!!! Gråt och var arg och bryt ihop!!! Vi känner alla med dig!!!
  • RaraS

MCT79:

En fråga som jag funderade på. Du får svara om du orkar, annars kanske det är någon annan som vet här i tråden. Varför skulle du göra KUB? Trodde det var något man endast gjorde om man var över 35-36 år.

• RaraS

Tack för svar! Jaja, om man kommer dit någon gång så får man väl fundera på då om man ska göra det eller ej.

MCT....som sagt, är verkligen jätteledsen för din skull. Många kramar!

• RaraS
    Sunflower Sthlm skrev 2011-03-25 14:00:02 följande:
    RaraS:
    Alltså läkare ibland. Har nu pratat med min vanliga gyn, för det var inte henne jag träffade igår, och hon sa att det var HELT normalt och till och med lite bra eftersom det visar att vänster är igång och kanske släpper ett ägg snart om jag har tur. Den andra läkaren lyckades inte riktigt förmedla det budskapet på ett bra sätt. 'suck' Så jag har oroat mig i onödan sedan igår.
    Skönt att du fick ett bra besked idag, trots allt. Låter ju super att det kanske är vänster i alla fall som släpper för dig denna månad! Hoppas du kan släppa det här lite och mysa på!
  • RaraS

Honeybonny:
    STORT GRATTIS!!!! Nu håller vi tummarna!!! Det är ju tidigt ännu men ta en dag i taget, det är din tur nu!

• RaraS

Tenshioyo:
    Förstår du är nervös! Håller tummarna för dig med!!!

• RaraS
    honeybunny78 skrev 2011-03-30 15:10:37 följande:
    Jahapp! Lyckan verkar vara kort, eller ja jag har inte riktigt tillåtit mig själv att vara glad ännu och lika bra det tydligen! Mina tester har inte blivit starkare, utan svagare och idag har jag fått en pytteblödning så jag gissar att det är ett mf på gång. Har ringt och lämnat meddelande hos kliniken så får se vad de säger. Är ju inget att göra ändå i nuläget. Jäkla skit! :(
    Åh, vad jag känner igen mig i det där. Man gör tester och får se streck som blir LITE starkare ett par dagar...och sedan kommer mensen...

Ja, ett jäkla skit är det. Men ge inte upp efter bara en liten blödning...men att testerna inte blir starkare är ju inget roligt tecken. Tänker på dig!!!
  • RaraS

Kanske4a:
    Vila ut ordentligt och krya på dig!!!

• RaraS

Usch, den där hemska katetern...krya på dig!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3