• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Lemis skrev 2011-04-25 20:27:27 följande:
    jaha nu har man snart bim, på fredag. hoppas den inte kommer, jag har symtom för både graviditet och för pms besvär. denna ständiga väntan! Hur är det för er andra??
    Håller tummarna! Jo, jag håller med om att en vecka före BIM så är PMS och grav väldigt lika. Men sedan brukar PMS besvären avta framåt mens men symtomen ökar om det är grav....för mig i alla fall!

Jag hade ÄL i söndags kväll. Gisses vad det kändes denna månad! Undra om det är fertilitetsakupunkturen som påverkat. Visserligen har jag känt av det innan också men inte så här mycket! Från höger sida var det och det blev tredje gången från höger sida sedan X:et...tredje gången gilt kanske! Ömmade först från vänster sida så trodde det skulle komma där men sedan smällde det till på höger! Hoppas det funkar...annars blir det typ på midsommarhelgen som är nästa gång från höger sida, antagligen, ...så långt mellan "skarpa" försök...även om jag hoppas när det är ÄL från vänster sida också...

Hoppas det går bra för dig imorgon Lemis!!!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • RaraS

Mmmbop:
    Lycka till idag! Håller tummarna för att det går bra!

Lemis:
    Tråkigt att mensen kom även denna månad. Själv brukar jag tycka det är en evighet till nästa ÄL, eftersom det normalt är 6 veckor till nästa ÄL med lika bra chanser igen. 
    Hoppas du får tid hos en bra gyn! Jag antar det är lättare för dem som har kvar båda sina äggledare att få tid för spolning än vi som har opererat bort "den dåliga" som ställde till X:et. Jag funderar på att kolla upp så jag verkligen släpper ägg från min högra sida, så jag inte har en domenant sida som Mika. Det känns ju verkligen som jag släpper från höger varannan månad, men det är ju inte alltid som det känns. Lite pergotime kan ju hjälpa i så fall! Vi ska nog också lyckas på något sätt en dag!

• RaraS
    honeybunny78 skrev 2011-05-02 09:48:18 följande:
    Jag vet inte hur det är på andra ställen, men på min klinik är det standard att spola den andra äggledaren om man fått operera bort en pga av utomkveds. Jag fick inte gå vidare med min behandling utan att det var gjort. Jag antar att man vill se att den inte också är skadad eller sammanväxt för då hade vi fått göra ivf istället.
    Intressant! Ja, man kanske ska kolla upp det då! Fråga kan man ju alltid göra! Ska se om det funkar denna månad först...BIM på tisdag om drygt en vecka!
  • RaraS
    honeybunny78 skrev 2011-05-02 10:33:57 följande:
    Hoppas du slipper kolla upp det då! :) Lycka till!
    Haha, jo, hoppas kan man ju alltid! Tack-tack! Men tja, efter att ha hoppats fem gånger så börjar jag redan bli lite luttrad. Det känns alltid bra att ha något nytt att kolla upp i väntan på nästa försök! 
    Och funkar det inte denna gång så ska jag i alla fall få till ett besök hos en gynekolog. Vill de inte på sjukhuset så finns det ju som tur är åtminstonde två privata ställen i stan!
  • RaraS

Mmmbop:

Härligt!!! Du måste berätta när du bokat resa!!! Och skönt att få veta att allt ser bra ut!

• RaraS

Lemis:

Men så grymt att få en kallelse bara sådär! Är det av någon speciell anledning? Jag skulle också vilja ha någon form av "uppföljning"...men man får nog tjata sig till allt. Men så bra för dig!

Om du inte känt något de här månaderna som du har försökt så är det ju spolning en bra sak! Och så kan man ju kolla så du har ägglossning från "rätt" sida. Det är inte hos alla som äggledaren "svänger över" och då är det ju bra att veta om du har ägglossning någon gång från "rätt sida". Och kolla föresten så du har ägglossning alls, pergotime kan ju hjälpa annars!

På tre veckor ska du nog hinna fundera ut 1000 frågor! Om allt ser bra ut så kan du ju också be om Progesteron, det kan hjälpa ägget att fästa ordentligt.

Lycka till! Och berätta gärna sedan vad de sa!

• RaraS
    Hemlighet skrev 2011-05-03 14:00:52 följande:
    Jag får ringa min gyn, men dit har jag bara vänt mig när jag har velat göra en vul.
    Läkaren som opererade mig jobbar på gyn akuten på akademiska sjukhuset.
    Jag kanske får ring min bm och höra vart jag vänder mig eller till kvinnokliniken på akademiska?

Fattar inte varför jag inte får göra en uppföljning efter op?!
    Jag vill veta att min äggledare fungerar och inte bara att det såg bra ut på utsidan uder op.
    Jag testade att ringa min BM men hon sa att man var tvungen att vänta ett år. Efter ett år kunde hon boka in en tid hos en läkare hos dem som kunde ge mig en remiss till gyn på sjukhuset. Så den vägen funkade inte här i alla fall...
    Jag ska prova att ringa direkt till sjukhuset först, och funkar inte det så blir det privat. Om det inte funkar denna månad vill säga...jag har inte gett upp hoppet på det ännu!
  • RaraS

Så bra att du fick fylla i att du ville ha uppföljning!
    Och jag tror det är ett år som räknas sedan man började försöka. Så ta upp det när du ska dit på uppföljning! I mitt fall fick jag mitt X på första försöket och när jag berättade det för läkaren så sa hon att det skulle gå snabbt för mig att bli gravid igen. Yeah right…

• RaraS

Hallå allihopa! …här är jag igen med de svaga strecken…

I natt låg jag vaken fram till 02:00, brösten har varit större än normalt i ett några dagar och igår började molvärken i magen och så har jag haft sömnsvårigheter i ett par dagar. Och i natt började jag känna konstig smak i munnen. Jaha, då var alla symptom samlade som jag hade vid mitt X och två gånger under våren så jag bestämde mig för att göra ett test på morgonen, fast jag bara är på BIM-4 idag. I januari när jag såg ett svagt streck så var det på BIM-2 och sedan blev det inte starkare och sedan kom mensen på rätt dag ändå… Men idag på BIM-4 så var det ett svagt streck. Så jag hoppas verkligen att det är ett bättre tecken än sist, att det visar sig redan på BIM-4! Denna gången har jag till och med tagit kort på det (har lagt in det på min profil om någon vill kika). Tänkte att det kan vara bra att ha ett ”bevis” om man ska gå till gynekolog om det inte blir något denna gång, för då vill jag ha progesteron! Min man tyckte kanske att det är lite starkare streck idag jämfört med testet i januari men det är ju svårt att säga, det är inte så lätt att komma ihåg exakt, och dessutom var de testerna från billigatester.se och CB…men hoppas han har rätt!

Jaja, har två tester från testlagret kvar. Ska ta ett på söndag (BIM-2) och ett på tisdag (BIM). Hoppas det blir stabilt starkare. Idag på väg hem från jobbet köpte jag också ett digitalt test, så är det starkare på söndag så kan jag ju ta det och få det svart på vitt så kanske vi blir lite gladare. I morse när vi såg det svaga strecket så sa jag och min man mest till varandra ”Jaha, då var definitivt något på gång igen…” Vi har blivit lite luttrade efter att börjat hoppas för mycket, för tidigt, innan.

Vad som oroar mig också är att det ömmar rejält från höger äggstock ibland (det var ägglossning från höger sida)…men jag har för mig att jag läst andra gravida här i tråden som det ömmat för också ibörjan av deras grav, är det någon som känner igen sig? Jaja, som vanligt är det bara att vänta och se! Men lite orolig blir man ju för att det är ett nytt X. Men vid mitt X fick jag bara ett superduper-svagt streck på BIM-2 så det här är ju i alla fall bättre än då. Det är en spännande tid framöver…först på söndag(BIM-2), sedan på tisdag(BIM), sedan i väntan på VUL…hoppas det är vår tur denna gång!

• RaraS

Tack-tack allihopa!

Det har varit lite spända dagar, men igår blev brösten ännu större så det kändes som att det var på rätt väg!

Idag har jag gjort nya tester, och det ser starkare ut! Himla skönt! Och vad som gjorde mig gladast var när jag gjorde det digitala, där stod det 2-3 veckor! Känns ju jättebra när det stod 2-3, och inte 1-2, när det "bara" är på BIM-2. Har lagt bilder på testerna på min profil igen om någon vill se!

Jag hoppas det är min tur nu!...ska ringa och boka VUL i morgon redan tänkte jag. Det ömmar ibland från höger sidan så jag skulle verkligen vilja veta så att det ser bra ut.  

Och man kan ju inte låta bli att undra om det är grapejuicen som jag slutat dricka som har gjort att det funkade denna gång eller akupunkturen. Eller om det bara var slump! Jag hoppas ändå att det var akupunkturen eller grapejuicen så att jag har hittat "receptet" för mig att bli gravid, så om det går åt skogen så är det bara att gå på akupunktur igen och bli gravid snabbare igen!

Jaja, nu ska vi njuta så mycket vi kan här!

Tack så jättemycket allihopa för allt stöd!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3