• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mina äl-tester stiger "ganska brant". Jag har svaga hela tiden (vissa har det), men kanske 2-3 dagar innan det maxar börjar det bli lite starkare

Kolla den här bilden. Så har jag ungefär

• Mmmbop

Grattis Acinna =) Vad roligt att känna bebisen! Jag längtar också!

• Mmmbop
    Sunflower Sthlm skrev 2011-03-24 09:08:03 följande:
    Tack för bilden, precis vad jag behövde se! Jag googlade lite igår också, men hittade ingen bild som var lika bra som den här.

Vet du om du har den där lilla toppen vid dag 5 också? Det kanske var den jag råkade mäta. Eftersom jag inte vet exakt när mitt hcg blev noll så vet jag ju inte riktigt när jag ska börja räkna så att säga.
    Jag har bara mätt så länge en gång, direkt när det slutat blöda efter x:et för då visste jag ju inte alls. Men då hade jag faktiskt en lättare stegring under några dagar ca 9 dagar innan den riktiga, så det stämmer nog. Efter det, när jag har lite bättre koll, börjar jag inte mäta förens dag 14-15 eftersom jag har så långa cykler.

Hur gick det idag?
  • Mmmbop

MTC79: Ååh vad tråkigt! Så ledsen för din skull!! Hoppas ni får ordentligt med hjälp nu!

Sunflower: Jag har haft en cysta på vänster äggstock en gång och den var rätt stor, typ 5*6cm, den försvann efter att jag fick äta p-piller en månad. Kände aldrig ens av den. Tror inte det är så ovanligt. Händer tydligen ibland när äggen inte lossnar riktigt som dom ska, då kan det bli en vattenfylld cysta istället. Det går nog bra!

Zobeideh: Jag blödde totalt drygt sex veckor med mitt x, så det är nog olika. Annars absorberas fostret upp av slemhinnorna. Händer med alla möjliga "slaggämnen" i kroppen, så det är inget kosntigt.

• Mmmbop
    kanske 4a skrev 2011-03-26 13:31:51 följande:
    Fick tyvärr inte det besked jag ville ha. Läkaren tycker att det är ett gränsfall, vet inte värdet, så jag måste in 14.30 och ta en ny spruta :( Jag som ska sjunga i kör i kväll och genrepet börjar kl 16. Dessutom har vi främmande och vi skulle äta pizza. Nu får jag äta rester och åka till sjukhuset istället. Hoppas jag inte behöver vänta på någon läkare bara, blä!!
    Usch då. Hoppas verkligen det är det sista för dig!
  • Mmmbop

Är nog bara gammalt blod som mörknat. Är troligen ingen fara. Ring gyn om du fåt ont eller börjar blöda jättemycket.

Jag blödde ju hela tiden, så för mig var det som liten mens hela tiden. Varierade lite i flöde och varieade mellan brunt och rött blod.

• Mmmbop
    Tiger Af Lilja skrev 2011-03-28 14:10:00 följande:
    Hej på er.

Jag har haft 2 utomkveds, och nu är jag gravid igen i snart vecka 8.
    Ringde och bokade tid för vul på torsdag ska jag dit.
    Är riktigt nervös, är livrädd att det sitter fel igen..
    Efter 2 gånger blir man ju riktigt riktigt nervös när man blir gravid igen..
    Ååååh vad vi håller tummarna för dig!! Grattis till grviditeten!
  • Mmmbop

My little sunshine: 115 är väldigt lågt, men om det går upp är det ju inte så bra! Låt oss veta vad som händer.

Kanske4a: Men vad du råkar ut för saker! Stackare! Hoppas verkligen det är bra nu!

Tenshioyo: Grattisgrattisgrattis!!!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3