ÄrtaMärta skrev 2011-02-17 14:43:29 följande:
Det låter riktigt kostigt det hon säger, har hört motsatsen från flera håll.
Jag tycker det är märkligt oxå att de inte vill spola med tanke på att det faktiskt kan "öppna upp" om det finns små blockeringar!
När jag gjorde spolning första gången så var den totalt blockerad och den andra nästintill, samma resultat på spolning nr 2 men vid senare spolning hade båda fri passage! om det har med det att göra eller att kroppen gjort ngt själv kan jag inte svara på.
Jag skulle byta klinik om jag var du.
Nej du missförstod mig nog. Min gyn är fantastisk och jag ska få spola. Hon vill bara att det ska läka först. Det hon menade var att även om jag har bra passage på vänster så betyder inte det att den fungerar för det. Det kan vara flimmerhåren som inte fungerar och då hjälper det inte att det är passage och det syns inte på röntgen. Så hon vill inte att jag försöker om jag har ÄL från den sidan i vilket fall. Under de omständigheter jag är i alltså, att jag betalar mycket pengar för varje försök.
Hon utgick från det hon sett när hon gjorde uttalandet om äggledarens möjlighet att fånga ägg från motsatt sida och jag har fullt förtroende för hennes kompetens. Hon säger ju också att det händer, men menar att hon inte sett det mer än en eller två gånger. Det kan säkert variera.
Sedan har jag läst att dealen blir annorlunda om man bara har en äggstock kvar. Bland annat så ägglossar man då alltid från den sidan oavsett hur man ägglossat tidigare. Kan säkert ha ett samband med det ZMF sa.
I vilket fall blir ju folk gravida under de mest omöjliga omständigheter, så inget är nog omöjligt!