• Nelliepop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Lemis skrev 2012-01-26 16:46:44 följande:

Jag. Med gå in i vecka 8 idag är beräknad den 6 september

Vad många september bebisar det blirFlört Många såna trådar...
  • Nelliepop
    Johanna5 skrev 2012-01-26 18:47:17 följande:
    Grattis Nelliepop! Hur mycket kunde ni se på ultraljudet i v.6? Jag ska ju också få i september om allt går gå bra. Var inne och gjorde ultraljud i vecka 5, men de såg inget direkt. Ska tillbaks i v.7. Är så rädd att det inte ska ha växt ordentligt, det hände när jag fick missfall. Men kunde ni se mycket på ditt ultraljud? Och sa de något om risken med missfall nu när ni sett att allt ser bra ut? Risken borde väl minska då?

Man såg en äta med ett tickande hjärta.. Missfalls risken minskar när hjärtat väl börjat slå sa läkaren till mig i dag..
  • Nelliepop
    Johanna5 skrev 2012-01-29 18:26:30 följande:
    Hej Alexandra. Jag har en son som är 3 år. Denna gång tog det också ca 6 mån att bli gravid. Jag opererade bort vänster äggledare den 16 nov 2011. Väntade en mens och försökte igen. Och det lyckades! Är nu precis i v.7 och håller tummarna för att det är något som växer och mår bra på rätt ställe. Känns skönt att det fungerade att bli gravid snabbt i alla fall. Lycka till!
    Grattis till ett Plus.. jag opererades för ett x den 8 dec och blev gravid direkt utan mens i mellan... Glad Är oxå i v 7 nu
  • Nelliepop
    AlexandraViberg skrev 2012-02-01 20:15:31 följande:
    Ja äggledaren kan ju överprestera och ta från båda sidorna också! Känns skönt för oss med bara en kvar! Inte säkert att den gör det förvisso, men den gör oftast det! Nu en fråga tjejer! Är det nån som testat med gravtest och vet ungefär hur länge dom visar positivt efter Xet? Tänkte mest så att man inte testar sen (för tidigt) och blir glad åt att det visar något? Tänkte på er som lyckats mer eller mindre på en gång! :)

Jag opererades 8 dec testade neg 1 vecka senare.. 10  januari plusade jag igen.. Är snart i v 8 Glad

Och de tog bort min högra äggledare då...  
  • Nelliepop
    Manelma skrev 2012-02-06 21:41:09 följande:
    Gjorde ett gravtest idag för att se om ena strecket skulle minska i färg och det gjorde den. Helt sjukt att man denna gång vill att strecket ska sluta synas... Snart hoppas jag kroppen är utan hormoner igen. Funderar på hur lång tid man behöver vänta om man inte blandat sig in och gjort något åt X et. Tänkte nog vänta till maj och försöka känna av vilken sida som får ÄL, så jag inte prickar in samma sida igen.

Välkommen och jag beklagar ditt x...

Jag är en av dom som blev gravid direkt.. Opererades den 8 December och fick ett Plus den 10 januari.. Jag är nu i vecka 8..   

Hoppas ni andra får erat efterlängtade Plus snart...    
  • Nelliepop
    litenbu skrev 2012-02-07 10:33:09 följande:
    Vad kul att höra, då är jag bara någon dag efter dig!

Har du varit på vul?
    Jag var på ett jätte tidigt för att se så det sitter på rätt plats.. Men ska på Torsdag igen för en extra koll Flört
  • Nelliepop

Thjoooooo tjejer....
    Nyss hemkommen från mitt vul... Allt såg kanon ut,ett hjärta som slog. Såg armar o ben.. Blev till o med framflyttad några dagar så jag är nu i v 9Glad Jag blev så glad när jag såg hjärtat att jag fälde en tår. Och det gjorde läkaren oxå... Var samma läkare jag hade vid mitt x...
    Så det ser ut som jag ska bli mamma igen i september... Jag fick oxå lergigan utskrivet mot mitt illamående....

Är så lycklig just nu {#emotions_dlg.flower}         

• Nelliepop
    Lemis skrev 2012-02-09 12:12:46 följande:

Grattis. Jag vill också göra flera vul, trots att jag gjorde ett för 3 veckor sedan. Men är så nojjig. Få se vad bm kan erbjuda på inskrivningen på måndag vilket är ditt bf datum?

Jag har bf den 18 september... När har du??
  • Nelliepop

Vill skriva min berättelse igen för er nya... Och ge er hopp...

Jag opererades för mitt x den 8 Dec  förra året.. Och den 10 januari fick jag ett +.. Blev gravid direkt efter utan mens i mellan.. Är nu gravid i v 11... Glad

Så ge inte upp tjejer... Kramar till er alla..   

• Nelliepop
    Ella Jade skrev 2012-03-02 10:21:19 följande:
    Plussade igår. Bim-5.

Hoppas det sitter rätt nu. :)
    Stort grattis till dig/er... Klart det sitter rätt denna gång... Glad
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3