• Nelliepop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej tjejer....

Gick kanon på kub idag.. Låg risk.... Är så lycklig nu Hjärta 
  • Nelliepop
    Petra 334 skrev 2012-03-15 15:36:15 följande:
    Hur har det varit för er efter erat x? Har ni haft problem att bli gravida igen?
    Är det någon av er som haft flera x?

Förstår förstås att det är olika men ändå.

Jag blev gravid direkt efter mitt x. fick inte ens tillbaka mensen i mellan... Opererades 8 dec,plus 10 januari...
  • Nelliepop

Ella jade   Grattis blir så glad för din skull..... {#emotions_dlg.flower}

• Nelliepop

Jag tänker oxå ofta på er här inne.. Och hur en del får kämpa efter era x.. Man får faktiskt lite dåligt samvete. Eftersom jag blev gravid direkt utan mens i mellan efter mittx o operationen..  Önskar jag kunde göra något för er som kämpar...

Men jag skickar er en stoooor kram Hjärta 

• Nelliepop
    Petra 334 skrev 2012-03-27 21:55:01 följande:
    Åh ligger i sängen nu och har så satans ont i magen... Kan inte räta på mig och inte sitta då trycket gör för ont.. På kk trodde de vätska i buken och ordinerade värktabletter och sängen. Och detta kunde hålla på ett par dagar?! Jag kommer fan gå sönder.. Suck. Jag som trodde det bara var att vänta ut hormonerna kvar nu fan.
    Du bör nog  åka in.. Så det inte är rester kvar gumman!!! Du ska inte ha så ont nu...

Åk in nu.... Kram 
  • Nelliepop
    Petra 334 skrev 2012-03-31 09:26:59 följande:
    Hur fungerar det egentligen efteråt.. Har förstått att ÄL kommer igång när hcg sjunkit under 50 men det innebär att det börjar mogna och så då för att släppa ca 14 dagar senare eller?
    Tog ett gravtest imorse som visade yttepytte svagt så kan tänka mig jag ligger där omkring nu men det känns tusan som jag har ÄLvärk. Kanske bara är känningar sedan blödningen i veckan men den har inte nämnts riktigt så innan. Ingen ide att testa med ÄLtest än heller.
    Du måste komma ner under 5 inte 50. Sa de till mig efter mitt x...
  • Nelliepop
    Petra 334 skrev 2012-04-02 08:03:39 följande:
    Jag närmar mig nog iaf. Behöver väl hålla lite koll iaf så man använder skydd..,,

Finn 5 fel i den meningen suck.

Har haft molvärk sista dagarna men det är väl resterna av förra veckan.
    Nytt blodprov på onsdag förhoppningsvis det sista.
    Tänker som så att det tar 2 veckor från nu till ÄL ca, 2 veckor till innan mens och ytterligare 2 till nästa ÄL. Plus de 3 veckor som gått sedan sprutan blir 9 veckor så gången efter det kör vi igen. När jag bryter ner det känns det inte lika långt bort.
    Men vännen.. Måste du inte vänta 3 månader innan du blir gravid?? Du fick väl sprutan????
  • Nelliepop

Jag är nu i vecka 20.. Togs sig månadern efter mitt x... Men jag följer oxå er här inne o läser ofta..

Snart är det eran tur. Jag håller alla mina tummar för er tjejer...  

• Nelliepop
    acinna

Ja tiden har gått otroligt fort fram till nu.. Bara hoppas det går lika snabbt de här sista 20 veckorna =)   
  • Nelliepop
    Petra 334

Inga neg tankar nu... Klart det är din tur snart.. Har det redan gått 3 månader? Vad tiden går snabbt...

Finns ju en del som haft tur.. Jag är ju ett exempel och blev gravid direkt efter mitt x. Är i v 25 nu..  Så klart du oxå kan ha tur...  

Håller alla mina tummar för dig vännen... /kram   

• Nelliepop
    kanske 4a

OOOOOOOOOOOOOOOOOOO ett stort grattis.. Vad glad jag blir... Glad

• Nelliepop
    mmelody skrev 2012-07-05 23:34:15 följande:
    ÄNTLIGEN hittat en tråd för mig!

Jag gick igenom ett utomkvedshavandeskap nu i början på året. Fick reda på att jag var gravid i slutet på februari, BF i slutet på oktober.

Hade då haft mensvärk där nere 1 veckan innan plusset, och sen 1 vecka efter plusset. Normalt sa min BM, att det kan vara växtvärk, och jag slutade oroa mig. Började sen blöda och antog det värsta att det var missfall, men det var ju ÄNNU värre! Efter en massa blodprovet och VUL så såg dom att jag hade något på ena äggstocken och konstaterade då en utomkvedsgraviditet!

Då var det fort, fort att få cellgifterna som man får då! Fick det redan morgonen efter då mitt HCG värde redan hunnit stiga så högt. En vecka senare drygt när jag klev ur sängen på morgonen, så fick jag akutont där nere! Var en sån smärta så så det kändes som att jag skulle svimma, mådde illa, allting snurrade och var helt borta! Ringde iaf ambulansen som kom 10 min efter, och som tur är så hann min sambo hem från jobbet då jag och min då 2,5 åriga dotter var hemma, och skulle till dagis den morgonen. Fick genomgå VUL igen, blodprover osv. Fick masssssor av morfin och dagen efter var jag alldeles öm. Kunde knappt bajsa för allt där nere var så obehagligt. Hade värk där nere 2 veckor kanske, och sen var det normalt igen.

Läkarna har sagt åt mig att vänta i 6 månader med att försöka bli med barn igen.
    Hur är det med er andra som fått det där methodextrat (vad det nu heter?) ?
    När sa era läkare åt er att ni fick försöka igen?

Vi går typ här hemma och väntar på att 6 månader ska gå... Och det är i slutet på september..

Mellan 3-6 månader pga av vilken styrka och hur många sprutor du fick!!!! 
  • Nelliepop
    Sindyrella1983 skrev 2012-08-13 14:53:18 följande:

Hej tjejer!

Hur lång tid tog det innan ni fick er mens efter operationerna? Jag opererades den 6 juli och väntar nu på min mens....

Jag fick aldrig tillbaka mensen efter min operation.. Jag blev gravid direkt.. Är nu i v 35 Flört
  • Nelliepop
    Petra 334 skrev 2012-08-15 15:06:10 följande:
    Risken är nog övervägande att det är ett missfall. Digitalt igår sa 3+ och idag 2-3... Molvärk och blöder fortfarande lite. :(
    Lider med dig.... Håller tummarna för dig... En styrke kram!!!
  • Nelliepop
    Petra 334 skrev 2012-08-16 22:21:19 följande:
    Nytt x... Ligger inlagd för nya prover imorgon och beslut om åtgärd.... Orkar snart inte mer elände. Tänker vägra sprutan denna gång. Hoppas de kan ta bort graviditeten bara och sen göra spolning. Men det är väl bara en önskedröm.
    Tror dom att det är samma sida???? Prata med dom att ta bort äggl i stället... Då är ju risken mindre för ett nytt x...  Jag valde operation i stället för spruta,och blev ju gravid direkt månaden efter...

Jag lider så med dig vännen...  
  • Nelliepop

Efter mitt x i dec med operation blev jag ju gravid månaden efter igen...

Så i Tisdags kväll föddes våran efterlängtade dotter... 3 veckor för tidigt vägde hon 2945...  

• Nelliepop

Hej tittar in och säger hej Glad

Min Ellen är nu 6 veckor gud vad tiden går.. Hon vill äta med 2 timmars mellan rum hela dagarna.. Och det är bara mamma som duger..
    Även bvc tanten sa att hon aldrig träffat en sån liten som redan är så mammig.. Sova ska hon göra på mitt bröst,annars vacknar vi ..     Men på nätterna sover hon skapligt. Amningen funkar bra,men hade en jobbig vecka med mjölkstockning...
    Hon är en underbar liten varelse.. Glad   

• Nelliepop

Det finns solskenshistorier. Går o läsa om min långt tillbaka i denna tråd.

Lång historia kort.

Min man sterilisera sig. 1 år senare ångrade vi oss. Åkte till Danmark o operera mannen. Månaden efter blev jag gravid som slutade med ett x o jag förlorade min högra äggstock. Med bara en äggstock o mannen opererad så var våra chanser små.

Men månaden efter blev jag gravid igen. Med den vackraste lila tjej man kan skåda. Hon är idag 2,5 år. ????????????

Så ge inte upp tjejer.

Lycka till alla. O fråga på om ni undrar något.

• Nelliepop

Skulle ej vara frågetecken. Utan hjärtan.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3