• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej på er, sitter här o väntar på min mens el icke mens....den kommer säkert den är bara en dag försenad typ....men magkänslan säger att jag kankse är gravid....har lite blandade känslor över det...glad men samtigit lite orolig...ja ni vet säkert :P

Bara vänta o se...tänkte ta ett test efter helgen om inte mensen dykt upp..

Hoppas det går bra för er alla :)
    Ha en härlig kväll. 

• Supers
    Trissönskan skrev 2011-07-21 22:02:02 följande:
    Hej!

Nu har jag äntligen läkt ihop fysiskt och psykiskt efter mitt X i maj. Sommaren har varit ganska tuff men jag har försökt att njuta av semestern ändå.
    Vi har försökt att få till det igen nu och jag inväntar BIM den 28/7. Idag märkte jag att det kommit några droppar mjölk på BHn, kanske kan det vara ett grav.tecken?? Kan det vara så? I alla fall är jag så himla rädd att det ska sätta fast på andra sidan den här gången. Igår kände jag lite molvärk ca 20 min i min kvarvarande äggledare och är rädd att den fastnade där då. Min operation med andra äggledaren var ganska svår pga sammanväxningar från kejsarsnitten och nu har jag ju opererat igen.

Jag undrar hur man går vidare om jag nu är gravid igen. Hur vet man tidigt om det skulle vara något fel, så att jag kanske slipper operation nästa gång? Kan man kräva att få ta blodprov tidigt - där ska det ju gå att de om hormonerna fördubblas som de ska? Eller?

Hoppas ni alla andra har och har haft en bra sommar!
    Hej,

Ja det tar sin tid att läka..skönt att du känner dig bättre.
    förstår din oro, jag min BIM skulle vart igår, antingen är jag gravid el så är den bara försenad ...dom 2 senaste har varit punktliga...har lite mensvärks liknande smärtor...o att det som sticker i den äggledaren jag har kvar...känner oxå oro över att ägget fastnat på vägen, man ska ju försöka tänka positivt men oron finns ju givetvis. Ska bli kallad till spolning om nga veckor...men min läkare tyckte inte att jag skulle undvika att bli gravid.

Min läkare sa att så fort jag misstänker att jag är gravid igen så ska jag ta o testa mig, plussar jag så ska jag ta kontakt med henne på en gång så att dom kan se om det ligger rätt. Tror att om dom upptäcker det tidigt borde man ju slippa operation. 
    Jag vet inte hur det är med blodprov osv...är lite rookie på den fronten.

Hoppas att allt går bra :)
  • Supers

Hej på er....
    Köpte gravtest igår & gissa vad som kom som ett brev på posten imorse..jo min mens Rynkar på näsan .
    Blev faktiskt rätt besviken även om vi vet att vi kanske inte prickade min ÄL dag mitt i prick.... visserligen bra att jag får mens då är ju allting ok där inne.....men jag hade verkligen hoppats på att den uteblev.

Nåå det är bara o pricka in nästa ägglossning, kanske köpa ett sånt test eftersom det varierar mellan 24-28 dar mellan min mens.

Nu ska jag ät frulost med älsklingen sen ska jag åka och jobba.

Ha det gott allihopa.

• Supers
    Ja nää man behöver ju inte pricka in precis rätt dag...kan ju vara så att jag släppte ett ägg från höger sida denna gång ..där jag inte har kvar nån äggledare.

Jag vet ju att det inte är något fel på killens simmare....det sa ju bara pang sist ..när vi prickade min ägglossning.
    Besvikelsen går över...nu är jag lite menskänslig :P

Det är bara att köra på nästa ÄL, o se om jag hinner få spolningen innan.
    För barn det ska vi ha :))

Ha en bradag allihopa.

Kram kram 
  • Supers

Tack Lemis & Mmmbop :) håller tummarna för er.

De tär jobbigt & vänta meeeeeen den som väntar på nått gott  :D

Jag ska uthärda denna mens sen nästa ÄL blir det en helg i sovrummet haha ;)

sov gott!! Natti natti till er alla.

• Supers

Hejhopp,

Kände bara att jag var tvungen o skriva av mig lite...
    Har känt mig lite nere de senaste dagarna :(

Bebislängtan har varit/är stor den sista tiden, hade ÄL förra helgen så hoppas hoppas att nån simmare tog sig hela vägen in.
    Jag har inte fått någon remiss för sponingen än...måste ringa och kolla vad som händer.

Har som sagt flyttat ner till min kille i Borås, och har inte lärt känna så mkt folk ännu så min kompis saknad är oxå stor, saknar en tjejkompis som jag bara kan hänga med och snacka gojja med...visst jag kan  prata om allt med min kille men ibland vill man sitta med en tjtjkompis o fika o babbla strunt.

Hoppas allt är bra med er, icke-gravida & gravida.
    Sköt om er!

Kram kram 

• Supers
    Grip skrev 2011-08-10 14:58:18 följande:
    Jag känner precis igen din bebislängtan. Jag har inte varit inne här på ett tag för jag känner att jag blir ledsen och lite stressad av att "alla" blir gravida utom jag. Jag är ju givetvis glad för alla som blir det, det inger ju hopp, men det känns ändå som att alla sitter på tåget utom jag!
    Om du känner för det så kan du komma till Göteborg så kan vi ta en fika och snacka gojja! Jag vet att det låter
    jättekonstigt, tycker nog det också!  Flört

Jag fick min mens igår så nu är man på ruta ett igen. På senaste har jag läst att många lyckats med Epa-glandin, så det tänkte jag införskaffa och testa. Någon här som testat?
    Tack :) 
    Jag blir nog både glad & ledsen när jag läser alla inlägg. Vi får inte ge upp nångång måste det vara våran tur.
    Nu har inte jag och min pojkvän försökt så länge så jag ska absolut inte klaga, men jag känner att kloackan tickar o jag blir inte yngre direkt. (är 35 )

Ja du varför itne, det kanske vore en idé det är ju inte så långt till Gbg från Borran :D

Jag har aldrig hört talas om Epa-glandin.. men man får la googla på det :P
    Nu ska jag hoppa in i duschen, har vart uteo joggat...inget bättre för sig när killen jobbar ;)..en bra ovana kanske haha.

Vi hörs av vidare så ser vi om vi kan pussla ihop en fika :)

Sköt om dig.

Kram kram

• Supers
    RaraS skrev 2011-08-10 16:16:29 följande:

Maximumtaste:
    Stort grattis!!!

Och så vill jag bara säga till er som inte är gravida att jag förstår om ni blir ledsna av att läsa om oss gravida ibland. Känner igen mig så väl från när jag inte var gravid. Man hade dubbla känslor när det kom något positivt besked i tråden. Hoppas ändå att ni känner att ni kan vara kvar! Det är ju ni som behöver mest stöd, inte vi som sitter med plus på stickan. Jag håller i alla fall tummarna för och att ni också lyckas snart!

Själv väntar jag mest nu på att min man ska komma hem efter att jobbat utomlands i åtta veckor. Enligt planen kommer han på fredag! Gisses vad tiden går långsamt!        

Gullig du är RaraS, vi ger inte upp, älskar att gå in och läsa här ...det ger mig hopp..att j´kunna bli gravid igen..detfår nog ta den tid det tar...även om längtan är stor :)

Det kommer orna upp sig på ett eller annat sätt, men det går ju upp och ner :P

Ha det gott. 
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3