• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Chicky01 skrev 2011-10-18 11:24:35 följande:
    Hej Tjejer,

har en fråga angående ägglossning efter utomkvedes. Nu har det gått 3,5 månader sedan jag fick min cellgiftsinjektion, dvs bäbisverkstan är i gång igen. Jag och min sambo har genomgått fertilitetsutredning då jag har haft oregelbunden mens. Efter första kuren av Pergotime (ägglossningsstimulerande) blev jag gravid som då tyvärr slutade i utomkvedes. Och nu till frågan:

Har känningar före/ efter ägglossning förändrats hos er sedan era x? Har sådan otrolig ägglossningssmärta. Har aldrig känt detta förut. Det gör jätteont i nedre delen av magen och på högra sidan. Det liksom strålar ner över högra skinkan. Magen är helt uppblåst. Var tvungen att gå upp 2 ggr i natt för att ta Ipren.      

Har era mensblödningar/ mönster förändrats sedan x:et? 

Är det fler här som har knaprat Pergo?

Känner mig så förväntansfull men livrädd. Vill bli gravid igen men fruktar så för utomkvedes. Förra gången var det dock på vänster sida. Nu ömmar ju det ju runt höger äggstock. Hoppas hoppas !      
    Hej,

Efter min operation och när mensen kom igång hade jag stickningar på höger sida där äggledaren opererats bort, känner vääldigt tydligt nu när jag har ägglossning på "fel sida". jag tycker att jag känner av ägglossningen mer nu än vad jag gjort innan.

Min mens cykel varierar nu mellan 25-28 dagar, och mensen var i början fler dar än vad jag brukade ha men nu är den tillbaks till normallängd. Även om jag tycker att jag bara blöder rikligt i ca 2 dar.

Förstår känslan om att vara rädd för ett nytt utomkveds
    , inget man vill uppleva igen. Vi har inte lyckats bli gravida igen...det har gått 6 mån sen operationen..men vi kämpar på. Jag har börjat äta bidrottningsgelé så vi får se om det har nån verkan :)

Lycka till :) 
  • Supers

Kanske 4a : ÅÅ vad spännande. är in hela tiden o kollar om du uppdaterat. Håller verkligen tummarna för dig Glad.
    Snart dax för ÄL för mig...testade imorse men det visade inget...känner av från båda sidorna idag...har jag tur kanske jag släpper dubbelt ;) hihi det vore ju nått.

Bara in i sängkammaren o romantisera ;) Vi har lite svårt o hinna med bara med träning på kvällarna & sambon som har ett mkt fysiskt jobb, så vi/han e lite trötter på kvällskvisten. Men nga ggr ska vi väl lyckas få till det. ;)

Gu så spännande :)

Lycka till !! 

• Supers
    Chicky01 skrev 2011-10-18 17:08:08 följande:
    Ja, det blir ju en hel del tvångsnuppande! Haha!

Kan man ha ägglossning från båda sidorna på samma månad? Hur funkar det där egentligen? Har haft grymt ont på höger sida, men det har även huggit till på vänster lite då och då. Vad händer om jag i så fall skulle bli befruktad på båda sidorna men så fastnar det på vänster sida igen. Kan man rädda den andra som förhoppningsvis har lagt till sig i livmodern? Har funderat jättemycket på det där...
    Haha ja...kanske ibland ;) 
    Å jag vet faktiskt inte, det var bara något jag fick för mig...men man kan tydligen släppa 2 ägg om det är från samma stock vet jag inte. Tror jag oxå måste googla lite ,)
    Det som är rättt coolt är att den friska sidan kan fånga upp ägget från den opererade sidan..dvs om man har äggstocken kvar...rätt fascinerande.
    Nu när jag läser vad jag skrev...så kanske det inte är möjligt att släppa ett ägg från vardera sida...låter ju lite konstigt om man skulle kunna bli gravid på båda sidorna... el ja vem vet...

Hittade här på forumet där en tjej skrivit, kolla in länken.
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m55390239.html
    Man kan ha ägglossning från båda men det är bara det mest mogna ägget som släpps..

Finns en massa o lära sig om sin egen kropp.
    Hoppas ni får till det :) Lycka till.

• Supers

Virrpirr: Tråkigt att höra, :( usch. Hoppas ni får all hjälp & stöd som finns. Jag har oxå problem med cystor tyvärr..och är orolig att dom ska spricka, jag har vänster vänster äggledare kvar, Ska på koll snart är det tänkt men min läkare e så himla upptagen...Stor kram till dig!

Kanske: håller fortfarande tummarna, men jag förstår hur du känner...tantjäveln kan väl komma då..
    HÄr väntas det på ÄL, fick inget utslag på testet idag, men om jag har rätt så ska jag ha ägglossning imorgon...vi har ju alla fall fått till det nga ggr, så förhoppningsvis har nån simmare tagit sig in o ligger och väntar :)

• Supers

Hej på er,
    Håller på tar äl test för fulla muggar men det gav fortfarande inge resultat...enligt min kaalender som stämt alla andra ggr ska jag ha äl idag...har dessutom känningar......iofs inte fått dom klassiska flytningarna än..
    Nå det kan ju vara så att jag inte har nån ägglossning denna månad...tänk vilket lyx det vore o få gå till gyn o kolla inför alla äl så man visste exakt vilken sida osv ;)

vi har i alla fall planterat lite simmare, så vi får väl se..hoppas hoppas.. ..
    Säger som ni andra nu är det dax för plussande :))
    Tänk om...bara tanken gör mig alldeles spattig.....man måste ju drömma lite i alla fall & hoppas :)

Stor kram till alla & ha en superhärlig helg. 

• Supers

Maximumtaste: Jaa så kan det ju vara, den har som varit punktlig varje månad ;) Bara vänta och se, blir det så blir det :)

Vad myyysigt, måste vara en underbar känsla att känna bebisen i magen Solig .

• Supers
    kanske 4a skrev 2011-10-21 13:30:18 följande:
    Så var det för mig den här månaden. Testade sista äl test dag 16 som är det senaste jag haft på länge, men inget utslag. Fick molvärk dag 17 och flytningar dag 18 och 19. Så jag räknar med äl dag 20 och en cykel på 32 dagar. Får se om det stämmer. Dag 30 idag så 2 dagar kvar i så fall, men det känns som hon ska komma när som helst.  Ska beställa billiga äl-tester så jag kan testa ända till plus den här gången, hatar att inte veta exakt :)
    Hoppas några små rackare har hittat rätt så det blir din tur nästa gång!

kram  
    Okej, ja det kan ju vara så att den är sen...mina tester tog slut idag...sista som jag använde, måste nog  beställa lite fler tester från nätet för ska man köpa Clear blues äl test blir man ju ruinerad :/
    Min mens var ju en dag kortare än den brukar vara......ja ..kroppen ens är ju ett mysterium ibland.
    Det har ju som stämt in  alla månader men inte denna....kanske ska köpa nga stickor på apoteket i alla fall....hmmm....

Kram 
  • Supers

Hej på er,

Jag har faktiskt bara kört med tester en gång och det var förra månaden så jag tänkte att jag skulle köra det nu igen, men det har inte gett nå resultat, mina stickor tog iofs oxå slut igår...sist visa den exakt på dagen, tror att jag kan ha äl idag, har inte så mkt flytningar men...jag har haft lite känningar idag, kan vara den dumma cystan som spökar oxå...:( hoppas jag får tid snart & kolla upp den igen...

Som ni säger det är bara o nuppa på, ;) hihi

Nä nu ska jag mysa ner mig på soffan o kolla tjejfilm, killen har dragit på fest men jag hoppar det denna helgen. Nästa helg kommer vi vara i vårt älskade norrland & då blir det nog lite party party :)

Ha en mysig lördag allihopa Kram KRam 

• Supers

Hejsan,

Livetharenmening: Jättetråkigt med ditt X, jag åkte in akut och opererades i April , hade en cysta stor som en tennisboll som sprack samt att jag hade utomkvedshavandeskap. Hade blod i buken & förlorade en massa blod. Fick 2 påsar blod på uppvaket :/
    Jag fick ingen uppföljningav HCG, hela min vistelse var lite diffus..och jag kände att jag inte riktigt fick veta allt som hänt....bara en känsla jag hade.
    Min äggledare var skadad pga infektion, fick klamydia för ...jätte längesen...10 år sen kanske...min kvarvarande vänstra äggledare är lite ärrad, men har spolat och det rann fint igenom..däremot har jag en cysta som sitter på v äggledare igen....inte så stor men det kan va den som strular till det just nu.
    Jag ska på återbesök för att titta till cystan, hoppas jag får tid snart...

Min läkare då sa att det var bara o köra igång så fort jag fått min mens, o sen dess har vi försökt och än har vi inte lyckats. Vi har inte försökt tillräckligt länge än för att få komma på utredning...vilket stressar mig lite...jag blir inte direkt yngre.. är 35..men men...

Skulle ha haft ÄL förra helgen men ha rinte märkt av några flytningar men har haft lite känningar...tog ett test i fredags då jag skulle haft ÄL men det var negativt...tyvärr tog stickorna slut..så jag kunde inte testa fler ggr.
    men vi har planterat lite från så vi får se vad som händer.
    Jag kanske inte hade nga moggna ägg denna månad ..? Önskar att man hade tillgång till en läakre varje månad så man kunde få se vilken sida den släpper ifrån..vilket lyx. :)

Oj vilket långt inlägg ;) Imorgon åker vi upp till norrland ska bli underbaaaaaaaart :)

Kram på er! 

• Supers

Hej tjejor, 

HÄr händer det grejor..
    Aropå IVF så skickade min läkare på huddinge sjukhus en remiss direkt efter operation, men han menade på att vi givetvis ska försöka själva först.
    Nu bor jag ju i borås och här säger dom att vi helst ska ha försökt i 1 år...så det är bara och vänta.
    Samtidigt som jag längtar efter att bli gravid så är jag livrädd....som ni säger..den rädslan kommer nog aldrig försvinna förrän man har sin lilla bebis i famnen.

Tant röd ska komma på besök till helgen  och jag tror att den gör deetoxå...misstänker att jag inte haft någon ägglossning denna månad...
    Men men....vi får väl sätta igång ordentligt efter nyår kanske...

Ha det gott allihopa :) 

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3