• Mika1980

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Jag har varit hos gyn i dag, jag borde få ägglossning på lör enligt mina beräkningar men han kunde bara se pyttesmå äggblåsor på ca 5 mm. Känns ju inte så upplyftande, kanske inte blir ngn ägglossning den här mån..?

• Mika1980

Det sägs ju att de ska växa ca 2 mm/dag och bli ungefär 18 mm. Så då borde jag kanske kunna få äl på söndag? Jag har ju ägglossningsspruta hemma också, men vet inte om den har gått ut. Svårt att veta hur man ska tänka, fick en remiss till Sophiahemmet så att jag kan göra vul på torsdag också om jag vill. Men tänker att det är onödigt att "kasta bort" en remiss om det ändå känns osannolikt att det blir äl. Min slemhinna var redan 7 mm tjock, känns som att det är ngt som inte riktigt stämmer den här gången :/

• Mika1980

Hej acinna och ni andra: vul är ingenting jag har blivit erbjuden via landstinget, som singel får man över huvud taget ingen hjälp - så tro inte att jag får någon specialbehandling :) Jag har gått/går hos en privat gynekolog som har hjälpt mig en del, men han är också tydlig med att han inte tänker översätta några danska recept om jag kommer gå över till ivf sen. Han vill heller inte ge mig remiss för spolning av min kvarvarande äggledare, eftersom jag fick en innan mitt x. Privata gynekologer är i regel mer villiga att hjälpa till men det kan variera, och det finns inte så många som är singel- och gayvänliga tyvärr. Mmboop: Tack! Jag kommer nog bara ta äl-sticka och testa utan att göra vul, det blir som det blir.

• Mika1980

Grattis Lemis, hoppas att jag kan komma med ett lika glädjande besked om ett par veckor :)

• Mika1980

Hej tjejer, kan ni hjälpa mig att tyda vad som händer.. Jag hade beräknat min ägglossning till lördag ungefär, gjorde vul hos Gun i måndags (på dag 8) - han sa att slemhinnan redan var 7 mm och fin men äggblåsorna som han såg i båda äggstockar var små, ca 5 mm. Nu är det dag 11 och jag har fått positivt ägglossningstest nu på morgonen. Tror jag, lägger in en bild. Tror ni att det inte blir ngn ägglossning denna månad? Har jag räknat fel eller gynekologen mätt fel (han har sagt att han inte är så bra på vul, varför jag får remiss till Sophiahemmet ibland). Senaste mens första dag var 26:e. Äsch lyckas inte lägga in ngn bild - men strecken var nästan exakt lika starka

• Mika1980

Sunflower: visst kan jag köpa ett digitalt men frågan är ju inte riktigt om testet är positivt (ser positivt ut) utan om mina äggblåsor verkligen har hunnit växa till sig.. Grip: Tack, jo jag minns dig också men har svårt att minnas allas historier :) Jag brukar få ägglossning på dag 13 eller 14, så det stämmer ju ganska bra i tiden - och som sagt så innebär ju ett positivt test att det blir ägglossning om 1-2 dgr. Kommer inte hinna gå på ngt vul, det är helgdag i morgon. Slemhinnan i livmodern ska vara kring 10 mm helst, vilket den borde vara nu eftersom den var 7 i måndags. Är bara rädd att äggblåsorna är för små :(

• Mika1980

Mmmbop: kunde inte lägga upp bilden, händer inget när jag trycker på "ladda upp bild". Om jag skulle ha gjort vul i dag skulle jag ha varit där på morgonen, då har de drop in. Men kunde inte pga jobb. Jag har räknat och räknat och kommit fram till att om äggblåsan växer 2 mm/dag så borde den vara ca 15 (?) mm på lör. Men så läste jag någonstans att de kan växa upp till 3 mm/dag efter dag 10 - att det går fortare då. Så då kan den vara 18 på lör.. Å, så jobbigt att inte veta.

• Mika1980

Tycker att äl -testet är något svagare i dag, och jag börjar känna av lite molande i magen - då är det för sent att insemineras i morgon vid lunch väl? :(

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3