• Mika1980

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Jo det är nog sant som du säger, just nu går man omkring och känner dig stressad hela tiden :/ Lycka till med spolningen, jag kanske också borde be att få en..sist jag spolade var 2009, då hade jag fri passage i båda. Men sen har jag ju haft ett x och gjort en bukoperation..

• Mika1980

Lemis: tack :) Jo rosenrot har jag testat någon gång, äter dessutom vitaminer och Bisolvon (och pergo nu då). Problemet ligger ju dessvärre inte i själva äl - nu har jag tex MÅNGA ägg på vänster sida, men inget som växt till sig på högra. Men jag kommer försöka ändå. :) Jag har startat en klubb för ensamstående tjejer som försöker bli med/har barn - vi ska ses och fika i morgon :) Tyvärr är jag den enda som varken är gravid eller har barn :/

• Mika1980
    Mmmbop skrev 2012-03-02 18:20:24 följande:
    Ooh! Får man vara med? Jäkla skit-envis äggstock du har... Hoppas allianspartierna kan skynda på lite med att köra över KD nu... För blir insemination lagligt i Sverige borde ju IVF och gå igenom. Då får du ju iaf läkemedlen på högkostnadsskydd.

Visst får du vara med Mmboop! Fast de andra tjejerna är bisexuella och lesbiska, men det kanske inte gör något? Syftet är ju inte att ragga utan att skapa ett nätverk med likasinnade :) Vi ska fika i morgon, en del tar med sina bebisar/barn. Vi ska gå till ett barnvänligt fik i vinterviken, ska ses vid tunnelbanan kl 11:00. Vill du följa med? :)
  • Mika1980

Tjejor.. Kan ni hjälpa mig att reda ut en sak? När jag gjorde ultraljud i torsdags hade jag många blåsor omkring 10 mm i vänster äggstock, och bara "smått" i höger. Men nu fyra dagar senare sticker det och gör ont i båda äggstockar. Tog pregnylspruta i går kväll så ägglossningen borde komma i morgon bitti ungefär. Kan man ha ont i en äggstock som inte har mogna ägg..? Hoppas ju att något har växt till sig eftersom jag saknar äggledare på vänster..men så fort kan det väl inte gå?? :/

• Mika1980

Hej tjejer, och grattis Ella Jade och Nelliepop! Jag har i dag tagit beslutet att ta ett lån och gå över till ivf i vår/sommar. Känns skönt :)

• Mika1980

Lemis: nej inte än, det finns ju ett lagförslag men det kommer nog ta tid - så jag åker till Danmark :)

• Mika1980

Alexandra: utgå från sista gången du blödde och börja testa på dag 11 ungefär. Din cykel kommer nog återgå till det normala snart igen :)

• Mika1980

Alexandra: om du har 7 st och du brukar ha äl på dag 13 i normala fall tycker jag nog att du ska börja med dem snart. Men du kan ju kanske ta ett vanligt på morgonen - är det lite starkare än i dag kan du ta ett digitalt. Sedan brukar jag tempa också för att veta när äl skett. Min temp går alltid upp ca 0.5 grader när äl skett. Men ta tempen samma tid på morgonen varje dag annars är det missvisande eftersom man ofta har högre kvällstemp. Brukar sedan tempa för att se om mensen är på g, den sjunker lika mkt ca 1/2 dygn innan mens.

• Mika1980

Jo det kan vara lite sent att börja tempa för att hinna se ett mönster, men tänkte mer att du kan komplettera med det. Att du inte fick utslag sist kan ju också bero på att du inte fick äl den gången, kroppen kanske hoppar över om man har lite hcg kvar?

• Mika1980

Tusa: jag har redan sparat lite, och så kommer jag ta ett litet lån nu. Men innan jag kan sätta igång måste jag hitta en läkare som översätter danska recept - har tid på Mama Mia i maj. Kommer börja med ett färskförsök, och får förhoppningsvis ett par st till frysen också. Blir väl i sommar någon gång som jag åker..

• Mika1980

Tusa: att översätta recept handlar om att de recept jag får av en dansk läkare inte går att hämta ut till högkostnadsskydd i Sverige. Så jag måste hitta en läkare som skriver ut samma preparat på ett svenskt recept. Och alla läkare är inte villiga att hjälpa folk som gör behandling utomlands - speciellt inte ensamstående eftersom det fortfarande är olagligt för singlar att få assisterad befruktning i Sverige.

• Mika1980

Hej tjejer, hur har ni det? Jag har tagit en liten familjelivspaus, men nu är jag här igen :) I slutet av maj åker jag till Danmark och gör ivf!

• Mika1980

Hej, jag var väldigt aktiv i den här tråden för några år sedan. Jag fick utomkveds 2010 och förlorade en äggledare. Sedan försökte jag med ivf som misslyckades. Nu är jag gift och min fru födde vår son för 7 månader sedan :) Vi kanske ska försöka med mig igen, men jag känner mig pessimistisk :/

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3