• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Yaa: Mitt hcg gjorde också så, först sjönk för att sedan öka igen. Säger som RaraS, undrar du något om operationen så fråga. Både RaraS och jag har gjort operation, skillnaden är att jag har båda äggledarna kvar, trots allt...

• acinna

Tittar in som snabbast. Nu är hon här, vår lilla Ella!!! Efter 20 timmars slit på förlossningen så kom belöningen 14.07 igår den 31/7!
    Så ge inte upp, det går att lyckas efter operation av X!!! 

• acinna

Tack alla!!!
    Har "glatt" kommit på att kvällar och nätter inte är roliga... Igår tog det nästan fyra timmars ätande för att hon skulle kunna somna, och då fick vi kämpa hårt alla tre...
    Men visst är det underbart! Kan sitta och titta på henne och undra vart hon kom ifrån. Hon har redan lindat sin pappa runt lillfingret!!! Flört 

• acinna

angio: Trevligt att se dig! Oj, vad tiden har gått!!! Känns inte så länge sedan du berättade att han var född.

• acinna

RaraS: Det där med tid är konstigt. Sista veckorna som gravid sniglade sig tiden fram, och nu tycker jag att jag stiger upp, och sedan går och lägger mig... Vart tiden tar vägen däremellan förstår jag inte!

• acinna

RaraS: Vet inte om ni är avundsjuka på ett kolikbarn som skriker sig blå mellan 22 och ca 02 varje natt... Kunde inte ana hur påfrestande det är!

honeybunny: Lycka till! 

• acinna

Mmmbop: Förstår att du ser fram emot KUB, och att det är nedräkning tills dess! Man har sina datum man räknar ned till under graviditeten, och BF är det segaste, i alla fall sista månaden. Går man dessutom över så är varje dag en hel evighet!

Ja, vi hoppas att det finns något som hjälper. Har fått Minifom-droppar nu som hon ska ha innan hon äter. Hjälper inte det så ska vi få prova Semperdroppar. Hjälper inte de heller så kommer jag att få sluta äta allt som innehåller någon form av mjölk. (Tråkigt eftersom jag tror att jag varit mus i ett tidigare liv - älskar ost!) Måste också tänka på vad jag äter redan nu, för det jag äter som är gasbildande får hon också i sig...

• acinna

Sunflower: Tack!
    På något sätt så säger det slurp efter RUL, och så är man i vecka 34 eller 36. Sedan går det långsamt igen...

Just nu fattar jag inte vart dagarna tar vägen. Hinner knappt upp innan det är dags att lägga sig igen... Och under tiden så lägger man mellan 4 och 6 timmar om dygnet på amning. Helt sjukt! 

• acinna

RaraS: Skönt att höra att det gått bra!
    Jag tycker att tiden gick fort fram till 36, sedan sniglade det sig fram till förlossningen. Varje dag på slutet var som en vecka minst... Man bara väntade!
    Nu hinner man knappt stiga upp innan det är dags att sova igen. Känner mig sliten av att gå upp minst en gång varje natt för amning. Idag tycker Ella att hon ska äta varannan timme... *pust* och så jobbar sambon så idag och i helgen så får jag sköta hela markservicen ensam. Det är jag inte van vid, och min lunch blev klar 14.30 på grund av det... 

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3