• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Underbart att höra, Lemis och Trissönskan!

Lemis: Många säger att det är som mensvärk men rekommenderar att äta värktabletter innan spolningen. 

• acinna

Ska se till att få spolning när det är dags att börja fundera på syskon. Har trots allt båda äggledarna kvar, och eftersom jag blev gravid så snabbt efter operationen så hann inte den opererade äggledaren att läka ordentligt, vilket gör att jag har större risk att den växer ihop fel nu...

• acinna

Idag för ett år sedan opererades jag (äntligen!) för utomkvedeshavandeskap. Var då gravid i vecka 10+0, och hade slagit med sjukvården i 5 veckor. Vem kunde tro att vi ett år senare sitter här med en underbar dotter på 7 veckor!!! Livet går verkligen vidare, trots motgångar!

• acinna

maximum: Då gick det ungefär lika fort för oss att bli gravida! Från 16 juli förra året till 13 juli i år så har jag varit gravid hela tiden minus 4 veckor! Ella kunde varit 8 veckor nu, men valde att inte komma ut förrän på BF+6!

• acinna

Sara: Testade de aldrig ditt hcg-värde via blodprov? Annars så tycker jag att du ska se till att få göra två blodprov med två dagars mellanrum. Hcg ska dubblas på två dagar, annars är det något som inte stämmer.
    VUL är inte alltid tillförlitligt vid X. På mig hann 5 läkare göra 7 VUL på 5 veckor, och ingen såg något foster alls trots att mitt hcg-värde sa att det fanns. De såg inget en timme före operationen heller...

Mitt råd är att ligga på sjukvården så att de verkligen kollar upp det, och får du ont så åk in akut direkt!!! 

• acinna

Sara: Nu fick jag kämpa mot sjukvården i 5 veckor innan de hittade fostret, och på den tiden hann de med att ge mig 4 olika diagnoser. Hade värden som började på 350 i v.5+2, två dagar senare var det 175, nästa gång var det 405, sedan dubblades det ungefär varje vecka, sista värdet var knappt 1600 (v.9+6).
    Hann med diagnoserna: missfall, MA, fostret i livmoderhalsen och till sist X (utomkvedes).
    Tog kontakt med sjukvården i v.5+2, skrapades i v.9+1 och titthålsopererades i v.10+0.
    I vecka 7 eller 8 fick jag en jätteblödning som varade i 4 dagar, och läkaren som gjorde VUL efter det var fascinerad över att det inte fanns något i livmodern (ingen livmoderslemhinna) trots mina hcg-värden som visade på graviditet. 

• acinna

Känner igen mig också med att jag blev deppig vid årsdagen av operationen av vårt X, men jag tyckte jag var mer deppig egentligen när X:ets BF var. Men jag försäker tänka på att man har rätt att vara deppig, för man har trots allt mist ett barn!

• acinna

Oj, vilken aktivitet det var här idag!
    Sitter bara och ler över att se alla er som är gravida diskutera om RUL, vagnar och kläder! Nästan så man längtar tillbaka till att vara gravid igen!

Står gärna till tjänst om det är något ni undrar över - sitter ju trots allt här med en 9,5 veckors bebis!!! 

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3