• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Haha oj oj! Ja det ska nog gå bra! Lät skit jobbigt det där! Men det löser sig hur lite/mycket jag än går upp. Bara bebis mår bra :)

• AlexandraViberg

Vi fick en lika dålig start med andra ord! Vi kom hem efter tre dygn pga ks. Morgonen efter ambulans för mig! Låg inne i väldigt hög feber och dropp i en vecka cirka. De la henne på mitt bröst för amning. Kunde inte hålla själv.. Tur sköterskorna var snäll och "skrev bort en säng" så mamma kunde bo med mig trots att de inte få på gyn egentligen! Var en helvetes start och hoppas på nya tag nu! Fick aldrig veta vad det var för fel, de sa blodförgiftning eller svår infektion men jag har en teori om att de under op glömde att jag är svårt latex allergisk och använde latex handskar som vanligt.. Räcker med en kondom i mig så får jag hög feber nämligen :P

• AlexandraViberg

Ja nu har vi varit på sjukhus nog! Får räcka med förlossning!

Tycker bebisen på detta vul är ganska lik sin syster på hennes RUL. Ansiktet liksom, avstånd mellan näsa, mun osv och storleken på de detaljerna. Kanske är svårt att jämföra egentligen men därför fick jag för mig att det var en tjej fast allt annat talar för pojke! Kommer dö av nyfikenhet innan RUL i januari!! Vet ni vad ni får?

• AlexandraViberg

Åh spännande då! Jag har lite kontroll behov så behöver veta! Sen så tror jag dottern behöver veta också :)

Alla trodde pojke förra gången utom en person som fick rätt för ut kom ju en tjej!

När har du Bf? :)

• AlexandraViberg

Adnils: vet inte vad ni har för relation men min mamma var med mig på akuten när det upptäcktes eftersom maken inte kom från jobbet. Jag hade ju dock ett barn sedan innan som behövde sova hos folk dagarna efteråt men jag upplevde det positivt att de i vår omgivning visste. Även sen när vi lyckades bli gravid igen 9 mån senare så var det skönt att alla förstod vår oro innan vi visste att den satt rätt.

Blir det op blir du ju lite utslagen några dagar så.

• AlexandraViberg

Tyckte att man förtjänade en bra graviditet efter allt man varit med om, utomkveds och totalt 16 mån försök. Men jag har fan fått mardröms graviditeten hittills.. Är i v.14 och fick tidigt grav illamående och åt medicin för det. Fick sedan svamp och foglossningen började i v.11. Fick även huvudvärk som suttit i i tre veckor nu. Blir migrän två gånger i veckan ungefär. Och på detta får jag inte behålla någon näring.. Kräks upp allt jag äter och dricker. Så imorgon ska jag läggas in eftersom jag gått ner 5 kg och är yr och orkeslös..

Trodde verkligen jag förtjänat bättre, men det tyckte tydligen inte min karma.
    Hoppas det går bättre för alla andra här!!

• AlexandraViberg

Vet att folk önskar det och jag får skylla mig själv som bad till Gud om barn och sa att jag tar allas symptom, men när man väl är här och inser att man mår dåligt i 9 månader så är man inte så road hur mycket man än önskade sig detta tillstånd innan.

Är ledsen att du inte får uppleva detta!
    Klarar inte bebisen RUL, så jag kämpat varje dag förgäves så tar jag nog livet av mig..

• AlexandraViberg

mimmie01, jag tog bort min högra äggledare men har inte fått fler x, dvs inget i den som var kvar men det såg ut att vara stopp först då inte vätskan gick igenom sen sprutade han väl lite hårdare så det började rinna igenom och då lyckades vid efter en mens.

Förstår att du är rädd och det är ju en lite högre risk att den hamnar fel om den gjort det förut, så att säga. Men jag skulle nog i desperation försöka, men skulle samtidigt vara livrädd, för det var jag nu. Tills de sa att den satt rätt.. Gick bara och väntade på problemen..

Hoppas det löser sig för er och att om du är för rädd att IVF går för er med tre packet!
    Håller alla tummar och tår!

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • AlexandraViberg
    mimmie01 skrev 2012-12-07 15:57:03 följande:
    Tack snälla du för ditt svar, ja den där rädslan är såå hemsk, fy! Blir nog som du skriver att vi i ren desperation försöker på naturlig väg ett par ggr & sen om det inte funkat så blir det ny ivf sväng :)

Grattis till din graviditet, vilken lycka, jag längtar till att hamna där med.

kram  
    Ja! Tog ju "bara" 1½ år ungefär.. Men mår skit nu men det försöker jag ta även om jag känner att jag inte förtjänar en såhär jobbig graviditet!

En dag ska du se! Och jag hoppas verkligen att det kommer att fungera!
    Jag var så rädd att jag nästan svimmade i väntrummet innan vi skulle kolla hur den satt, så jag förstår verkligen rädslan. Men ibland måste man övervinna sina rädslor!

Jag tycker ändå det låter som att ni har några odds på er sida faktiskt!
    Ägg verkar ni ju kunna befrukta iom X.en och sen blev du ju gravid på riktigt också. Man får fokusera på det! Alla lyckönskningar!
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3