Hëllef skrev 2012-12-07 18:51:17 följande:
Alexandra: Usch och fy, hoppas verkligen att du får må bättre snart så att du åtminstone får njuta lite också och gå upp i vikt. Tycker att jag gick upp lite förra gången, "bara" 13 kilo men jämfört med dig måste jag ju sett ut som en valross
Vad mysigt att berätta för blivande storasyster vid jul! Tycker det är något visst med att skaffa syskon till sitt stora barn, dottern är med och förstår på ett helt annat sätt än hon hade gjort om hon bara var två-tre år.
BF är 31/1 och jag hoppas innerligt att jag inte behöver gå över en massa. Blev igångsatt en vecka i förväg förra gången och det var tillräckligt jobbigt att gå så länge
Ja, det är lite tråkigt med jobbet, jag har trots allt varit väldigt öppen med de problem vi haft och önskar att jag hade sluppit en massa kommentarer. Som tur är har merparten av kollegorna varit väldigt snälla och förstående men de få kommentarer jag har fått svider desto mer.
Ja jag hade ju inget på mig alls förutom vikten av det som blir som har med bebis och sådant att göra. Jag mådde tok bra då så det var inte så att jag gick ner först utan jag gick bara upp 6 kg, precis som mormor med mamma, som lustigt nog var EXAKT lika lång och vägde lika mycket som min dotter. Plus att båda låg i säte! Lite läskigt faktiskt! :D
Nädu! 13 kg är ju ingenting ändå, en graviditet sägs ju väga 11 kg i snitt! Och då när man får vätska och ett normal stort barn osv! Så det var en bra vikt tyckte jag! :)
Hur gammal är din dotter? Min fyller 6 i februari! Jag vet att hon vill ha syskon för hon säger ofta att hon vill att jag ska ha en bebis i magen men är beredd på att när man väl säger det så kanske hon inte reagerar med världens största lycka liksom :P
Åh! Nä, jag gick till 38+2 ungefär och snittades. Hade inga besvär så hade nog lätt kunna gå full tid, men funkar ju inte så med snitt! Nu får vi se, lär väl gå över denna gång eftersom det är första vaginala förlossningen! Men det kan man ju ta kanske.. Men fortsätter mina problem så kommer jag nog be om igångsättning. Vill inte gå i flera veckor i "onödan" med migrän och grejer..
Du får försöka att inte lyssna då, men är ju svårt såklart! Sen så borde de ju vara beredda på att ni kanske kommer att bli gravid liksom. Så många arbetsplatser som det är såhär på.. fattar inte! Mer respekt åt gravida kvinnor. Finns ju de som inte vågar berätta att de är gravida pga att de är rädd att bli sparkade.. fyfy!