Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
RaraS: Det närmar sig!!! Så spännande!!! Håller verkligen tummarna för att du får en bra förlossning. Vill veta allt när bebis kommit ut!
RaraS: Det närmar sig!!! Så spännande!!! Håller verkligen tummarna för att du får en bra förlossning. Vill veta allt när bebis kommit ut!
Lite EGO från mig: Vi har tagit första steget i "Operation Syskon" nu!!! Ska träffa en läkare 13 december som vill veta varför jag vill ha en spolning av mina äggledare. Tyvärr fick jag en "ny" gynläkare, som inte känner till min/vår historia. Har ju innan bara träffat 9 eller 10 av läkarna, så chansen att få en jag inte träffat var minimal, men men...
Vill ha spolning i mars eller april, för vi vill försöka få ett "vårbarn", dvs ett som kommer tidigt på året.
Så nu letar jag och sambon en massa argument för spolningen. Hoppas bara att sambon får ledigt och kan följa med, för jag vill inte helt vara ensam hos läkaren med en 4,5 månaders bebis i knät. Då känns det som om jag kan ha 100 bra argument, men de inte kommer att lyssna...
Är verkligen sjukt rädd för att få X en gång till, och eftersom min äggledare inte läkte förrän efter nästan 11 månader så är risken stor att det blivit rejält med ärrbildning.
Mika: Härligt att höra från dig igen! Tråkigt att ni blivit särbos, även om det beror på jobb och inte annat. Distansförhållande är jobbigt, speciellt när man inte har ett slutdatum för det. Jag hoppas verkligen det löser sig för er!!!
Här finns fler av "oss gamla" kvar, men de skriver inte så ofta. Är själv inte så aktiv här längre eftersom bebis tar en hel del tid och det är förståligt. Jag är ju inte föräldraledig för att hänga här all min vakna tid!
Går in här och skriver ibland, för att visa att man kan bli gravid igen efter X och för att peppa och stötta!
Mika: Tur du kommer ihåg min graviditet, eller rättare sagt mitt plus! Det var du som övertygade mig om att testa för jag var helt hundra på att jag inte var gravid!!! ;) Det är över ett år sedan, eftersom jag fick mitt plus den 19/11-10!
Håller med om att tråden här är bättre än vilken terapeut som helst!!!
Kram till dig också!
Sunflower: Herregud! Det är ju snart dags för bebis!!! Hoppas allt går bra för er och att ni mår bra! Ser fram emot att få höra när bebis tittat ut.
Imorgon ska jag till läkaren för att övertyga om att jag vill ha en spolning av äggledarna inför syskontillverkningen. Jag har båda äggledarna kvar, men den de opererade i kunde inte läka ordentligt förrän i augusti i år och framåt eftersom jag blev gravid så snabbt efter operationen. Är så sjukt rädd för att få X igen!!!
Blir så trött!!!
Sambon hade fixat med jobbet så han kunde följa med till gynläkaren idag. När vi kom till sjukhuset stod inte jag med i dagens rullar, och väl uppe på avdelningen så var det jättemycket folk. Mina onda aningar besannades när sambon efter en stund gick och frågade sköterskan om min tid. Jag ska vara där imorgon! Bra när de bokar en tid och talar om en annan...
Så sambon fick gå hem igen, och jag och Ella åkte på lussefika hos en i föräldragruppen.
Tack för att ni tänkt på oss, men tyvärr får ni fortsätta att göra det imorgon också! ;)
Lemis: Tack! Imorgon får jag gå själv. Känns lite sådär att gå dit med en 4,5 månaders bebis och be om en spolning för att försöka bli gravid igen... Och dessutom inte vilja ha spolningen förrän i april...
Men, men, sambon har lovat att han kan vara med via telefon i alla fall. Får se hur det blir med det. Vi har andra ställen att söka på annars, om inte vårt landsting vill ge oss det. Vår bm på mvc verkade positiv i alla fall till det. Hon vill nog träffa oss igen! ;)
lovelii: Vår dotter är 4,5 månader nu, och vi vill inte ha barn riktigt ännu igen. Så börjar vi försöka i april/maj så föds bebisen i januari/februari 2013, och dottern är då i alla fall 1,5 år.
Känns sjukt konstigt att gå till läkaren ensam med dottern med sig, och dessutom åka på att göra VUL... Speciellt när Ella inte somnade på väg till sjukhuset, utan var vaken och fick sitta på min mage medan läkaren rotade runt... *lovar sig själv att aldrig göra om det*
Fick det besked jag trodde jag skulle få: "Nej, vi kan inte göra något", och "det är ingen garanti att du inte får X igen", och nej "risken för X är större eftersom du haft det innan", och "oj, ja den är ändå större eftersom du blev gravid så fort igen", "ja, jag ser ju att du kan bli gravid i alla fall", "nej, vi kan inte göra något", "men... du kan få ett tidigt VUL i vecka 7 eller något om du inte har ont eller blöder"... *MORR*
Jag vill aldrig mer ha en manlig läkare, som inte fattar vilken psykisk stress detta är!!!
Så nu kommer vi söka utanför vårt landsting, och även på en provat klinik som landstinget har avtal med.