• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mika: Du vet ju hur det var för mig!!! Helt hundra på att inte vara gravid... Och du vet vems förtjänst det var att jag testade på BIM+9! Flört

• acinna

RaraS: Så underbart!!! Fick rysningar och pytteskinn när jag såg att er dotter kommit!!! Skönt att höra att allt gått bra, men vilken pers ni varit med om! Är förvånad att de inte satte igång dig när vattnet gått, just på grund av infektionsrisken. Och sugklocka och operation för bristningarna... *ryser* Fy vad hemskt! Hoppas verkligen du slipper mer infektioner nu och att du läker fort och inte har ont av det.

Mika: Vi håller tummarna här!!! 

• acinna

Välkommen hit MissDB! Tråkigt att höra om ditt mf och X!!!
    Håller tummarna till din BIM. 

• acinna

Klart jag tänker på dig, Mika!!! Så mycket som du peppat mig så kan jag ju inte glömma dig!!! Och så vill jag ju se fler bebisar i tråden! Du får dessutom kämpa mer än vad många av oss andra får göra, eftersom vi har män som kan hjälpa till i bebistillverkningen!

• acinna

Välkommen Johanna5! Tråkigt med ditt X, och jag håller tummarna för att fostret sitter rätt denna gången!!! Trodde inte heller det skulle gå så fort, men jag blev gravid 5 veckor efter operationen!

När jag skrev det så kom jag återigen på hur fort tiden går! Vår lilla skrutta är snart 6 månader!!! 

• acinna

Läser och tar åt mig allt som har med spolning av äggledare att göra. Jag vill göra det innan vi försöker oss på syskon till Ella, men vårt landsting säger blankt nej! Ska snart till en provat klinik istället, men de mer eller mindre avråder på grund av infektionsrisken. Blev så kluven när jag hörde det...
    Hoppas i annat fall på att de kan tänka sig att göra VUL vid ägglossning och se om de kan säga från vilken sida ägget kommer så vi kan försöka när det kommer från den sidan jag inte hade X:et på! Vet ju att dottern kom från den oskadade sidan!

Råd mig!!! 

• acinna

Förstår inte heller varför de ska tjura här, trots att jag har äggledaren kvar och dessutom blev gravid så snabbt att den inte hann läka helt. Har haft ont under de första 6 månaderna av graviditeten - kan ju bero på att skruttan alltid låg på det hållet och sparkade på den...
    Så spolning i vårt landsting verkar vara omöjligt! Tycker egentligen det är konstigt eftersom min bm på mvc tycker att det är självklart att de ska göra det. Har inte tänkt ta till KK eller gynakuten en gång till, för risken är stor att de också säger nej. Så nu har vi sökt privat, men på ett ställe som har avtal med vårt landsting. Vill ju ha ett bra svar, och hjälp för jag vill verkligen inte fått ett X till på samma ställe!!! Så spolningen är egentligen inte det viktigaste för mig, utan egentligen mer om man kan få till VUL så de kan se ägglossningen.

Ingen har sagt till mig hur illa det är med äggledaren. Men de läkare jag pratat med menar på att det är större risk att få X igen eftersom de lämnade äggledaren kvar. Att jag sedan blev gravid så fort efteråt gör inte saken bättre. Så just nu har jag en risk på ca 50% att få X igen på den sidan, och den risken är alldeles för hög i mitt liv! Vill verkligen inte opereras en gång till för det, och än mer gå genom allt känslomässigt igen över att förlora ett foster på det sättet!!! 

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3