• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mmmbop: Oj, tyckte inte det var länge sedan du berättade om ert plus!!!
    Samtidigt tycker jag inte det var länge sedan jag hamnade i denna tråden, och hade opererats för vårt X, och jag opererades 17/9-10, och Ella föddes 31/7-11. Och redan börjar vi fundera på syskon åt henne... ;) 

• acinna

Ella Jade: Välkommen hit, och jag beklagar ditt X!
    Jag fick mens 4 veckor efter titthålsoperationen med vårt X, och blev gravid därefter. Jag trodde inte jag skulle bli gravid så snabbt igen eftersom jag fick en ingivelse om att det skulle bli på tredje försöket! På lördag är det ett år sedan jag fick mitt nya plus, och på söndag är dottern 16 veckor!!!
    Jag testade inte förrän på BIM+9 eftersom många säger att menscykeln kan förändra sig efter operationen, så jag var i v.5+2 innan jag ens visste! Gjorde VUL i vecka 6+0, 7+0 och 9+1 (fast egentligen var det 5+2, 6+2 och 8+4 enligt ägglossningen som kom 5 dagar sent, så därför trodde jag att vi missat den totalt eftersom vi hade sex 4 dagar innan den kom!!!)
    Jag har båda äggledarna kvar, vilket ger större risk att få X igen eftersom det kan bli ärrbildningar eller att den växer ihop fel... Var sjukt rädd för ett nytt X, men den gången kom ägget från andra sidan!

• acinna

Mammzoy: Välkommen hit, och jag beklagar ditt X!!!
    Jag fick en blödning ungefär 2 veckor innan de hittade mitt X, och då stötte kroppen ut hela livmoderslemhinnan. Jag har aldrig blött så mycket kan jag säga!
    Livmoderslemhinnan växer och blir tjock även om graviditeten inte sitter i livmodern, och den måste ut någon gång. Gissar att de inte skrapade dig i samband med operationen, och då finns den kvar. Vissa får inte ut den som klumpar utan i bara vätska.
    När jag skrapades innan de hittade vårt X så var de helt fascinerade över att jag inte hade någon livmoderslemhinna eller blödde efteråt, men som sagt var den var redan ute trots att fostret var kvar. Jag opererades 6 dagar efter skrapningen och då hittade de äntligen fostret efter fe veckor!

• acinna

Maximum: Grattis till ett lyckat RUL och pojken!

Babys: Grattis och lycka till med plusset!

Jag har tre ärr, ett under naveln och ett på var sida under bikinilinjen. Det ärret som borde varit värst (på vänster sida) är det som syns minst. Tycker det är konstigt att de inte kunde sätta dem på sidorna lika högt upp eller hur man nu ska säga. Ärret i naveln syns mest och är lite hårt här och där trots att det är över ett år sedan operationen. Till och med läkaren som gjorde VUL på mig ungefär 2 månader efter operationen tyckte att ärren såg förskräckliga ut! De har inte blivit bättre efter en graviditet, men så har jag ju fått en underbar dotter - trots allt!!! Så nu skiter jag i ärren och bristningarna! ;)

Ella Jade: Jag lät plåstren sitta så länge som möjligt, men det i naveln luktade apa efter ett tag och då plockade vi bort det plåstret. Men jag levde med tejp och plåster i 3 eller 4 veckor efter operationen! Om du tar av operationsplåstren så rekommenderar jag att du tejpar över stygnen innan du sätter på plåster, eftersom du inte töjer i stygnen och får då förhoppningsvis mindre fula ärr!!! 

• acinna

Ella Jade: Du har helt rätt inställning!!! Och jag håller tummarna för alla här inne att de ska få sitt efterlängtade plus och ett VUL som visar att fostret sitter rätt!

Jag är så otroligt lyckligt lottad som fick mitt plus ungefär 2 månader efter operationen och att det denna gången satt på rätt ställe. Jag opererades 17/9-10, fick mens 13/10-10 och plus 19/11-10 (BIM+9 eftersom jag var helt hundra på att jag inte var gravid) och den 31/7-11 föddes vår dotter Ella!

• acinna

Mammzoy: Följer de inte ditt hcg-värde efter operationen? Det gjorde de med mig, och jag gick från knappt 1600 till under 5 på ungefär 3 veckor, fick mens veckan efter men jag visste att den var på gång eftersom jag kände av ägglossningen trots att jag hade hcg kvar i kroppen.

Ella Jade: Tack! Jag hoppas din sambo din sambo går med på det namnet, det är fint! Min gammelmormor hette det och det var ett av de få namn jag och sambon kom överens om. Men så trodde jag att jag skulle åka hem från BB med en Linus... ;)
    Behåll tejp och plåster så länge som möjligt, jag tror jag hade mina i mellan 3 eller 4 veckor efter operationen. Tyckte det stadgade, speciellt i naveln eftersom alla muskler man använder sitter där. 

• acinna

angio: Härligt att höra från dig igen! Hoppas du mår bra och bebis och foster också!!! Inte konstigt om du växer fortare denna gången eftersom kroppen inte "hann återhämta" sig efter förra graviditeten, men det är det värt!

Jag har också skrattar och sagt att man får leta under valken för att hitta de nedersta ärren, men så har jag ju också en graviditet och en 3,5 månaders bebis så vad förväntar jag mig?!? Flört
    Och det värsta är att jag redan börjar fundera på om det ska bli en bebis till snart... Snacka om hormoner!

• acinna

Välkommen isabella! Så tråkigt med ett sådant besked, speciellt om de gav dig det innan du vaknat upp ordentligt efter operationen!!!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3