• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

melea skrev 2012-12-12 17:50:37 följande:
    Idag var vi på nytt vul, det visade att fostret dött, MA med andra ord. Ibland förstår jag inte varför allt ska vara så himla svårt. Har nu haft 2 konstaterade MA, och ett konstaterat x, och ytterligare en misslyckad graviditet som då kallades mf, men nu med mer kunskap troligen var ett x det med.

Men nej vad tråkigt! Stor kram till dig {#emotions_dlg.flower}
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Yomän skrev 2012-12-16 08:34:01 följande:
    Någon som fått metotrexat och sen blivit gravida direkt, alltså på första ägglossningen efter? Skulle i så fall gärna höra era erfarenheter! Vi hade en liten kondomolycka och trots akut p-piller hade jag ett par dagar senare tydliga känningar av ägglossning så jag är mer än lovligt nojig just nu!

Men vad jobbigt. Förhoppningsvis gör pillret sitt jobb. Ring BM och prata om du är orolig. Kram
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Tjingeling77 skrev 2012-12-21 09:43:10 följande:
    hahaha(svalt luft) nej jag vet inte - men gaser kan man ju få i magen närsom, men det brukar ju så klart inte gå upp i axlarna... Men ring till din BM eller gyn - hoppas att dom kan förklara. Känner du fortfarande av det idag eller? Vet ni vad - tro det eller ej, men idag har jag fått min mens.. tjihoo, bara 23 dagar sen... phuu. Även om jag så klart hellre hade önskat att det var en graviditet så är det otroligt skönt att den har kommit nu. Äntligen kan jag slappna av lite. Hoppas ni alla får en God Jul och att 2013 blir ett riktigt magiskt år för oss alla. Stora kramar

Jag fick mens i natt men jag är inte lika glad :) men nu tar vi nya tag!
  • kanske 4a
    Pemberly skrev 2013-01-07 19:51:59 följande:
    Sablar, nu är det kanske dags för utomkvedshavandeskap igen. Den här mensen har varit konstig. Den började ett par dagar tidigare än den borde och sen har jag hållit på att blöda litegrann men inte så mycket som en normal mens och så har det hållit på i 9 dagar nu och jag har dessutom mått illa ett par kvällar. Jag tog ett graviditetstest häromdagen som visade ett svagt svagt streck som vi inte riktigt trodde på så vi köpte hem digitala test och när jag tog ett i morse visade det gravid 1-2 veckor. Varken jag eller maken blev glad eftersom vi är övertygade om att det inte är en normal graviditet. Det borde i så fall visa 2-3 veckor och dessutom har jag ju haft dessa konstiga blödningar och har lite ont nere i magen. Antingen är det utomkvedshavandeskap eller ett missfall. Jag ringde gynmottagningen men de hade ingen tid idag utan jag får vänta till imorgon med att komma dit och mäta hcg. Det känns inte alls bra det här. Frågan är om det är återföringen av fryst embryo vi gjorde i slutet av november som lett till graviditet (trots att jag då fick mens och negativt graviditetstest) eller om jag blivit spontangravid vid ägglossningen  jag borde haft veckan före jul (testade inte med ägglossningsstickor den cykeln eftersom vi ändå inte skulle hinna med en embyoåterföring före klinikens julstängning så vet inte exakt när jag hade ägglossning). 

Nej nej nej, åhhh vilken jobbigt sits ni är i. Jag vet vilken panik jag hade nu sist då jag fick mf, och då hade jag ändå bra vibbar eg. Andra gången jag fick mitt X visste jag direkt att det var det. Jag hoppas innerligt det "bara" är ett missfall. Stor kram Hjärta
  • kanske 4a

Här kommer ett deppinlägg, försök 7 efter missfall åt skogen (inte mens än men negativa test, äl +10 och jag skulle ha sett något nu eftersom jag alltid haft höga hormonnivåer), försök 18 totalt. Jag är så nedrans less på negativa test. Vad ska man göra för att bli gravid eg? Ska försöka komma iväg på drop in cellprov i em och då fråga BM om vi kan få hjälp på något sätt. Kolla så jag inte har någon infektion och kanske få kolla hormonvärden osv.

• kanske 4a
    Hëllef skrev 2013-01-09 18:52:19 följande:
    barn02och10: Skönt att det är på väg ner igen! Hoppas det går snabbt till 0. Tror det tog ca 3-4 veckor för mig men mitt låg på över 10 000 från början. kanske4a: Kommer inte ihåg, har ni gjort någon utredning tidigare? Kan verkligen rekommendera det annars. Även om vi inte fick några svar på vad som var fel under utredningen kändes det ändå som att vi kom en bit på väg. Det var framför allt skönt att få prata av sig med någon i lugn och ro och som dessutom inte bara avfärdade ens oro med kommentaren "slappna aaaaaav och sluta stressa så kommer det". Tjingeling77: Känner igen det där med att timingen för ägglossningen alltid är fel. Tror vi lyckades pricka in nyårsafton två år i rad samt ett flertal gånger när vi var bortresta eller hade folk hos oss. När jag blev gravid den här gången hade vi hela vårt lilla radhus fullt med folk som sov över, bl.a. mina föräldrar. Kanske inte det mest romantiska eller avspända sexet jag varit med om Krya på dig!

Jag har inte gjort någon utredning men har varit hos bm idag och ska få en läkartid. Så det är ju en bra början.
  • kanske 4a
    AlexandraViberg skrev 2013-01-09 22:18:43 följande:
    Vet du om ni kan få utredning? Vet inte hur reglerna är hos er, vissa kan ju få utredning även om de redan har barn medan andra landsting har att minst en måste vara barnlös eller att man iallafall inte har några gemensamma barn. Men bra att du ska få en läkartid! Kan ju gå till en gyn också, de kan hjälpa mycket.
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07

Men utredning får väl alla men sen får man bekosta ivf själv, eller? Bm frågade iaf om vi gjort utredning. Hon sa att jag ska ringa de på mvc så får jag en läkartid för att kolla ev infektion och så kanske man vill kolla andra saker med sa hon.
  • kanske 4a

Äsch nu vart texten så där dum igen. Med utredning menar jag typ kolla hormonvärden tex. Alla kanske inte får spolning.

• kanske 4a
    Hëllef skrev 2013-01-10 11:03:58 följande:
    kanske4a: Vi fick bekosta vår utredning själva iom att vi redan har barn tillsammans sedan tidigare. Fick betala 5000 och då ingick undersökning, blodprover, spermaprov och äggledarspolning. Tyckte helt klart att det var värt det men det hade såklart inte blivit lika roligt om vi även hade varit tvungna att lägga mer pengar på IVF. Fertilitetskliniken vi gick till har även en prislista på vad alla moment kostar var för sig om man inte vill göra hela utredningen. Så får ni möjlighet att kolla hormonnivåer o.s.v. hos läkaren på MVC kanske ni kan komma undan med kostnaden för en spolning?

Ok, intressant att läsa. Jag tänkte inte så mycket, det lät så självklart för BM att vi skulle kolla upp det. Hon frågade om vi gjort utredning och jag sa att jag hade tänkt ringa då efter nästan ett år men då blev jag ju gravid, i juni då jag fick missfall. Men att jag vill kolla så jag inte har någon infektion som ställer till det och hon sa att ja det kan man ju misstänka. Ring oss på mvc så bokar vi en läkartid, det kanske finns mer man vill kolla upp svarade hon. Kunde inte ringa idag då jag fick åka och jobba istället. nytt försök i morgon.
  • kanske 4a
    Tjingeling77 skrev 2013-01-10 18:19:26 följande:
    Det låter ju som dom kommer ta hand om dig - hoppfullt.
    lycka till och ring i morron så du får bokat tid... och måste du jobba ta 10 min paus och ring:) (om det går förståss)

problemet är ju att man måste boka en telefontid då de ringer upp och det är svårt att gå ifrån jobbet en viss tid, jobbar inom vården.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3