• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Pemberly hur har det gått? Orättvist är bara förnamnet, att vissa ska drabbas så hårt. Orginalmodell: Välkommen hit. Jag skulle tolka det som älsymtom. Precis så får jag och det kan sitta i fram till mens. För mig känns äl mer efter mina x.

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Pemberly skrev 2013-08-13 15:45:29 följande:

Tråkigt att höra. Stor kram!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Lappgeten skrev 2013-08-15 15:02:58 följande:
    Hej tjejer!
    Tittar in en sväng så att ni vet att jag lever. Det går bra för oss, jag har nu gått in i vecka 21 och mår nu riktigt bra. I början av graviditeten mådde jag verkligen piss på alla sett som gick tror jag.
    Förra veckan var vi på RUL och såg en livlig krabat som sparkade och boxade hela tiden =)
    Jag är otroligt glad över  att IVF fungerade för oss och tacksam att vi kommit dit vi är nu.

Sköt om er!    

Åh vad kul att höra Lappgeten! Blir alldeles varm i hjärtat Hjärta
  • kanske 4a
    Supers skrev 2013-08-20 06:26:09 följande:
    Grip: tack..på torsdag blir det FET..bara att hålla tummarna :) kram

Åh gumman, det bara måste vara din tur nu! {#emotions_dlg.flower}
  • kanske 4a
    Supers skrev 2013-08-30 12:47:59 följande:

Åh tack är nojjig, hade lite brunaktig flytning igår....inget idag ..men brukar ha såna innan mensen oxå :/ känner inga symptomer alls sen igår....:( känslan känns inte bra...men men..bara vänta nga dar till ...
    Hoppas hoppas!! När ska du testa?
  • kanske 4a
    Supers skrev 2013-09-02 09:56:59 följande:
    Saffron: Ja röda monstret minst sagt... Jag tror att vi kan göra ett nytt försök nästan direkt..vi har kvar 1 ägg i frysen...men jag vet inte..tror jag vill vänta ett tag..det tär på en.... vi får se...vad det blir. Lycka till med allt...man går vidare så småningom men man måste tillåta sig själv att sörja.
    Neeeeeeeeeej, det skulle ju vara din tur nu! Så ledsen för din skull Gråter
  • kanske 4a
    mariekarolina skrev 2013-09-04 15:05:49 följande:
    Hörrni, nu är jag lite orolig.. Tog nyss ett grav.test då jag mått illa och haft molvärk senaste dagarna och ville utesluta en graviditet innan jag kollade upp mig. Och testet var positivt! Väldigt svagt, men positivt! Räknade med att ha mens nu i dagarna..

Det är 2,5 månad sen jag fick metotrexatsprutan, bör jag vara orolig? Plus att risken för ett till X också finns.. Ska ta ett till test imorronbitti och se om det också är positivt och isåfall ringa gyn och rådfråga, men vad tror ni?

Jag är iallafall nojjig och orolig och kan inte alls ta till mig de :/ 

Först och främst grattis! :) Man rekommenderar ju att vänta 3 månader och det har det ju nästan gått nu... men även om du blev gravid lite för tidigt så är det ju inget att göra något åt nu. Jag tycker du ska kontakta gyn och fråga, det enda de kan göra är ju att ge dig flera ul för att vara säker på att allting är ok. Jag skulle tro att det inte är någon större fara men förstår att du blir orolig. Kram och lycka till!
  • kanske 4a
    tjejmamma79 skrev 2013-09-04 18:24:04 följande:
    har inte skrivit i tråden sen sommaren 2011 då jag fick mutt utomkveds ich blev av med höger äl. Igår fick jag äntligen positivt grav test efter 2 års försök trodde inte det skulle funka som nu hoppas jag den sätter sig rätt denna gång

Grattis! Du ger mig hopp. Vi har försökt i över två år nu, fick ett missfall i juni förra året. Känns verkligen hopplöst men det kanske finns en liten chans för mig också.
  • kanske 4a

Hej RaraS!

Kul att se dig igen och stort grattis! Det är klart att du ska få ett VUL denna gången med. Bara för att det gick bra en gång finns inga garantier för att det inte kan hända igen. Jag har ju fått ett barn sen ett X, sen två barn och sedan ytterligare ett X på samma sida.

Stå på dig och lycka till!     

• kanske 4a
    lilsis skrev 2013-11-10 12:30:21 följande:
    Fick höger äggledare med levande embryo uttaget i fredags morse. Idag börjar livmodern förbereda sig för mens så med lite tur kan vi snart försöka igen. Har fått väldigt lite information från sjukhuset, känns inte så bra. Enda anledningen till att mitt X upptäcktes är att jag fick ett privat VUL för jag var orolig, gynakuten rådde mig att avvakta trots upprepade ensidiga smärtor och bruna flytningar.
    Blir så arg när jag läser detta! Det är väl själva *** att man inte ska kunna få den hjälp man behöver. Tur att du gick privat och fick hjälp i tid. kram!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3