Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Hoppar in här, fick ett utomkveds 2003 och tror tyvärr jag har fått ett nytt nu. Har testat omväxlande negativt och svagt positivt sedan 2/2. Fick som en vanlig mens 5/2 och tänkte att det var ett tidigt missfall. Testade svagt positivt 3/3 och några dagar framåt, fick inte min mens som jag skulle haft 8/3. Den 10/3 är strecken tydligare och CB visar svagt plus. Den 12/3 får jag gravid 1-2 på CB digital. Den 13/3 börjar jag blöda mörkt och åker in till KK. Läkaren hittar ingeting på VUL men säger att det kan vara för tidigt. Jag får ta blodprov för att mäta HCG och ska tillbaka i morgon för att ta nytt. Jag blöder hela tiden även om det inte är några mängder. Nu har det övergått till ljusrött blod. Jag fick rejäl mensvärk under några timmar i går kväll. Jag tycker det gör lite ont på vänster sida där jag hade X förra gången. Jag har gjort test igår och idag också och de blir starkare. Vi mina tre normala graviditeter har jag inte blött någoting, så det känns ganska kört.
Förra gången fick jag min "mens" fyra dagar sent och den var sparsam och varade bara 2 dagar. Gjorde ett test som var negativt samma dag. 12 dagar efter det började jag blöda och testade positivt. Gjorde VUL men det visade ingenting. Fick jätteont några dagar senare och åkte in igen, VUL visade fortfarande ingenting men jag fick ta blodprov för att mäta HCG. Då började karusellen med VUL som inte visade något och HCG som gick upp och ner. Hade rejält ont flera gånger. Den 13 februari åkte jag in med fruktansvärda smärtor, VUL visade blod i hela buken och jag blev inlagd och opererad dagen efter. Det hade gått hål på äggledaren, man spolade igenom den och lät den självläka.
Jag var livrädd innan operationen, min största skräck var att bli sövd. Men det gick jättebra och efteråt får man medel mot illamående och smärta så jag mådde helt ok fysiskt. Trodde jag skulle slippa vara med om det här en gång till :(