• Sunflower Sthlm

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Min mens beter sig också konstigt och jag har ju inte tagit bort nån äggledare utan allt är kvar. Så skumt, cykeln har blivit kortare än förut och jag blöder mindre (vilket i och för sig är väldigt skönt!). Glad Undra hur lång tid det kommer att ta innan kroppen blir som vanligt igen. Däremot så känner jag inte ägglossningen alls.

• Sunflower Sthlm
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-16 19:41:12 följande:
    Min är oxå helt knasig!
    Jag hade alltid 29 dagars cykel förr men nu vet man aldrig om det är 31, 32 eller 33 dgr ibland ännu längre!
    Min sista mens började den 20/10 och räknar jag på 31 dagars cykel så skulle jag haft ÄL den 5/11 men t.om. den kom tåv dgr sent alltså den 7/11 så antar att min cykel denna månad är längre än 31 dgr, skitjobbigt när man aldrig vet när man har BIM eller ÄL!
    Hur sjutton kan man ställa till kroppen igen?
    Å min också! Men min cykel har blivit kortare än förut, brukade vara 24-25 dagar och de två senaste har varit 21-22 dagar. Så tröttsamt! Nån som vet vad det beror på? Och hur långt tid tar det innan kroppen är som vanligt igen...? Det här är ju helt galet.
  • Sunflower Sthlm

En fråga till er som känner ägglossningen:
    När i cykeln känner ni av den? Innan ägglossning, när ägget släpper eller när det passerar genom äggledaren? Förstår att det kanske inte är helt lätt att veta men vad tror ni? Anledningen till att jag undrar är att jag aldrig har känt min ägglossning tidigare men sedan x:et så känner jag nån konstig obehagskänsla som jag inte riktigt kan placera. Funderar på om det är ägglossningen som jag känner på något vis.

• Sunflower Sthlm

Ja, ni har verkligen varit aktiva här. Själv har jag varit på konferens, med andra ord helt bortkopplad från allt i tre dagar.

Acinna: Håller tummarna allt jag kan för att det sitter på rätt ställe. Har ringt och bokat tid för vul? Kram!

• Sunflower Sthlm

Glömde ju säga grattis Acinna! Förstår precis hur du känner dig nu eftersom jag själv är i samma sits med båda äggledarna i behåll. Så försök att fokusera på att du kan bli gravid väldigt lätt istället, det är en gåva i sig. Men jag håller som sagt tummarna och hoppas, hoppas att det går vägen den här gången!

Lilla Frugan: Skickar en stor, stor kram! Önskar jag kunde säga nåt som gör det hela lättare även om jag vet att det inte riktigt är så enkelt. Hoppas iaf att du känner dig gladare snart.

Magdalena: Håller tummarna för dig också! Glad

Själv har jag förmodligen ägglossning imorgon men det gör ont på höger sida och jag fick en lite blodblandad flytning så jag tror att ägglossningen kommer på den sida jag hade x:et på så jag vill inte försöka den här månaden. Segt för då går det ytterligare tid. Jag har ju redan väntat två ägglossningar eftersom jag fick cellgift och inte vill riskera något. *suck* Men förhoppningsvis kanske det betyder att det blir ägglossning på vänster nästa månad och då jäklar. Glad 

• Sunflower Sthlm
    acinna skrev 2010-11-20 23:30:43 följande:
    Sunflower: Jag är tacksam att det fungerat med tre graviditeter på två försök (blev utan att försöka på grund av en kondom som rymde). Inte konstigt att jag kallar sambon för "Frögurka"! ;)
    Jag menade inte att du var otacksam på något vis, hoppas du inte tog det så. Att försöka vara så postiv som möjligt är bara mitt eget sätt att hantera det här. Precis som du är så jag livrädd för att det ska hända igen eftersom jag inte vet hur jag ska orka med det. Om jag inte skulle fokusera på att jag, precis som du, verkar ha lätt att bli gravid så skulle jag nog må ännu sämre än vad jag gör nu.

Din sambo är inte bara bra på att hålla handen och plåstra om tydligen. Flört
  • Sunflower Sthlm

Acinna:
    Men herregud! Det är ju vansinne! Finns det ingen annan gyn du kan gå till? Det är ju självklart att du ska ha vul. Blir så arg.

• Sunflower Sthlm

Jag håller med föregående inlägg, åk till akuten och ge dig inte förrän du fått ditt vul. Precis som alla andra säger så rekommenderas tidigt vul efter ett X (till mig sa de vecka 5-6). Förstår din rädsla alltför väl och jag håller fortfarande tummarna allt jag kan! Vi är många här som tänker på dig!

• Sunflower Sthlm
    Mika1980 skrev 2010-11-21 19:09:21 följande:
    Tack för stödet Rara, och ja det är verkligen diskriminerande hur vi ensamstående behandlas. Hade jag vetat hur svårt det skulle bli med allt kanske jag skulle ha funderat en extra gång innan jag lämnade mitt förhållande enbart för att jag inte ville vänta med barn..för vänta är ju det enda man gör nu. Väntar på utslag på äl-test, resultat av vul och BIM. Men som sagt struntade jag i att försöka denna månad, då jag personligen tror att chanserna är minimala om man har äl på fel sida. Och jag blir ju alltid så jäkla skengravid, så man hoppas ju ändå :/

Är det någon av er som känner till en gay-och singelvänlig gynekolog i Sthlm? Som kanske kan tänka sig att översätta danska recept inför ivf..jag undersöker alla möjligheter nu.

Kram
    Jag har tänkt på en sak angående att du bara verkar ha ägglossning på ena sidan. Går det inte att få det utrett? Så att vet du och slipper fundera och hoppas varje månad. Eller räknas det som barnlöshetsutredning med allt vad det innebär i form av krav m.m.?

Jag går till Ultragyn på Odenplan, tycker att de är helt suveräna. Har dock ingen aning om de är gay- eller singelvänliga men de är privatägda och jag har alltid fått ett väldigt bra bemötande där. Jag inboxar dig namnen på de två gynekologer jag varit hos så kan du ju fundera på om det kan vara något för dig.

Kram!
  • Sunflower Sthlm
    Hjärtat78 skrev 2010-11-23 22:22:02 följande:
    Acinna: Jag ställer upp för dom som ställer upp för mig och det känns skönt att man kan lufta på trycket som man går runt och bär efter denna händelse.

Har fått blödning idag oxå så det gick inte denna gången iheller fast det var på den högra äggledaren, ännu ett bakslag. Detta året har bara varit en massa bakslag, varför ska alltid drabba dom snälla men dom som är taskiga dom händer det inget alls.

Ge dig INTE Acinna utan gå på och få tid på VUL så att du kan få ro och kunna njuta av din graviditet.
    Håller alla tummarna för dig!!! {#emotions_dlg.flower}

Till  mig sa dom på MAS att man ska göra VUL i vecka  6 för att se att det sitter på rätt ställe.
    Vad tråkigt att det inte gick vägen Magdalena! Håller tummarna för att det bli ägglossning på rätt sida snart igen. Kram!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3