Mika1980 skrev 2010-11-21 19:09:21 följande:
Tack för stödet Rara, och ja det är verkligen diskriminerande hur vi ensamstående behandlas. Hade jag vetat hur svårt det skulle bli med allt kanske jag skulle ha funderat en extra gång innan jag lämnade mitt förhållande enbart för att jag inte ville vänta med barn..för vänta är ju det enda man gör nu. Väntar på utslag på äl-test, resultat av vul och BIM. Men som sagt struntade jag i att försöka denna månad, då jag personligen tror att chanserna är minimala om man har äl på fel sida. Och jag blir ju alltid så jäkla skengravid, så man hoppas ju ändå :/
Är det någon av er som känner till en gay-och singelvänlig gynekolog i Sthlm? Som kanske kan tänka sig att översätta danska recept inför ivf..jag undersöker alla möjligheter nu.
Kram
Jag har tänkt på en sak angående att du bara verkar ha ägglossning på ena sidan. Går det inte att få det utrett? Så att vet du och slipper fundera och hoppas varje månad. Eller räknas det som barnlöshetsutredning med allt vad det innebär i form av krav m.m.?
Jag går till Ultragyn på Odenplan, tycker att de är helt suveräna. Har dock ingen aning om de är gay- eller singelvänliga men de är privatägda och jag har alltid fått ett väldigt bra bemötande där. Jag inboxar dig namnen på de två gynekologer jag varit hos så kan du ju fundera på om det kan vara något för dig.
Kram!