• lilsis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Den och den skrev 2014-04-28 08:05:12 följande:
    Tack för ditt svar!
    Då ska jag ringa Gyn redan idag och boka en tid!

Jag var på VC några dagar efter och tog ett hcg men har inte hört något från Gyn efter det. Har aldrig fått någon info om detta med tidigt VUL osv utan det var här i tråden jag läste att ni andra gjort det.... Känner mig lite besviken på informationen jag fått från sjukan måste jag säga!
    Man skulle kunna tro att du var på samma sjukhus som jag. Noll info.

Alla andra rekommenderar tidigt VUL när man blir gravid igen.

Jag bokade tid med min vanliga vårdcentral som har gynmottagning där vi gick igenom vad de gjort på operationen, vad det innebär för framtiden osv. Och han skrev in i min journal att jag ska erbjudas tidigt VUL.

Så nu när jag blev gravid var det inga problem att få. Slutade ju dock i blod och elände igen men det var iaf inga problem att få VUL.
  • lilsis
    Den och den skrev 2014-05-04 20:28:57 följande:
    Tack för alla era svar!
    Fått en liten blödning nu på eftermiddagen. Tänker inte omedelbart x, men känns rätt hopplöst på en levande graviditet i alla fall. Har börjat så här alla gångerna. Detta är fjärde misslyckade graviditeten sen i november :-/ varav ett x och 3 mf
    Jag hoppas att det ändå bara är en normal blödning!

Om inte så hoppas jag att du får hjälp med en utredning nu.
  • lilsis
    Den och den skrev 2014-05-06 22:21:41 följande:
    Åt skogen! 
    Fast det satt på rätt ställe i alla fall! Det var en stor lättnad.... Såg bara en liten prick, men det var som förväntat så här tidigt, det viktiga var att pricken var i livmodern och ingen annanstans. 
    Men sen tog dom ett gravtest och det var jättesvagt och jag är helt övertygad om, och läkaren sträckte sig till att det verkade som att, det är ett missfall på gång igen. 
    Tog HCG, ska ta på fredag och måndag och tillbaka på onsdag för nytt VUL. Men jag hoppas det börjar blöda innan dess, så vi kan lägga detta bakom oss!
    Mina gravtest är fortfarande positiva fastän gyn sade att det var negativt för två veckor sedan. Även på kvällsurin efter att ha kissat en timme innan testet.

Så irriterande.

Så jag ska ringa imorgon och be om en ny tid, det måste ju ligga något kvar :(
  • lilsis
    Kingston skrev 2014-05-08 11:14:34 följande:
    En fråga till er i samma båt: Har sedan mitt ex (bortopererad äggledare) fått så jäkla ont på den sidan X:ET satt vid mens. Något ni upplevt också?

Nix ingen smärta. Men nu sitter jag på Gynakuten med misstänkt X IGEN!! Jag blir tokig.
  • lilsis
    Kingston skrev 2014-05-08 13:47:26 följande:
    Lilsis: Fy farao för att behöva gå igenom den skiten! Lider verkligen med dig! Hoppas innerligt att dom har fel. Har du en eller båda äggledarna kvar?

En äggledare. Nu tror de supertidig graviditet så jag ska tillbaka om en vecka.
  • lilsis
    Kingston skrev 2014-05-08 15:21:11 följande:
    Lilsis: åh va frustrerande att bara vänta och vänta! Men vi får som sagt hoppas att det blir bra denna gången!
    Helt meninglöst men jag kan möjligen vara en vecka mindre gången än vad jag trott från början och det borde inte göra så stor skillnad... Dvs 6+6 nu istf 7+6.
  • lilsis
    Kingston skrev 2014-05-08 16:16:19 följande:
    Lilsis: håller tummarna för det!
    Själv fick man besök av tant röd idag. Henne avskyr jag som pesten just nu och jag vill egentligen bara dra täcket över huvudet och gråta...
    Hur fasen bär man sig åt för att bli gravid med bara en äggledare? Ingenting verkar fungera längre....
    Man ligger tills man storknar när man har ägglossning på rätt sida :p
  • lilsis
    Kingston skrev 2014-05-08 17:06:07 följande:
    Lilsis: har provat det också hehe (tror jag, svårt att vara 100 % säker på vilken sida) men det verkar ju inte heller funka... Skit me!
    Nästa gång du tror att du har koll på vilken sida du ska ägglossa på så kan du ju be om att få ett VUL för att få det bekräftat, så blir det lättare. Kanske.
  • lilsis
    Kingston skrev 2014-05-08 20:03:16 följande:
    Tror inte dom skulle gå med på det här... Dem kommer att motivera det med att det inte spelar någon roll eftersom den kvarvarande äggledaren "kan hämta upp ägg ifrån andra sidan". Det har jag fått nedkört i halsen så många ggr nu! Dessutom så hjälper det ju mig bara just den månaden men nästa månad står man ju lika frågande igen. Man kan ju ha ägglossning på samma sida (eller inte alls men det kan man ju åtmn. veta med hjälp av äl-test). Man får väl helt enkelt tvångsligga ett tag till...

Jag känner vilken sida, det är onekligen en fördel!
  • lilsis
    Kingston skrev 2014-05-12 23:36:34 följande:
    Vill höra med er här inne... Jag opererades för X i höstas och tog då bort min högra äggledare. Genomgick en hss spolning tidigt i våras och allt såg då bra ut på min vänstra och kvarvarande äggledare. Denna månaden trodde jag vi hade lyckats bli gravida då jag hade alla möjliga symptom på detta. Testade mig på bim-1 och fick negativt på Stickan. Senare samma dag kom mensen som varade bara 3 dagar (jag brukar ha mens 5 dagar). Nu två dagar efter att mensen slutat så har jag fortfarande lite molvärk på vänster sida... Är rädd för att det ska vara ett eventuellt X igen men är det verkligen möjligt? Dels efter hss och dels för att testet var negativt? Någon som upplevt något liknande? Och vad skulle ni gjort i mitt ställe?

jag är ju stammis hos gynekologen, det är lugnast så. Så ring och berätta precis som det är och hur det känns.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3