• lilsis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Fick tillbaka ett 3-dagars idag och har ev 2 till frysen, vet nästa vecka.

• lilsis
    pandoraDiem skrev 2015-10-26 17:58:55 följande:

Hur går det?

Två till frysen, mens i onsdags så det färska tog sig inte. Får se om det blir något försök i år. Har ingen egen ägglossning längre och ska man stimulera vid FET ska man börja på dag 1. Så det tåget har redan gått den här månaden och nästa mens kan komma om 10 dagar eller 3 månader :(
  • lilsis
    pandoraDiem skrev 2015-11-06 07:58:06 följande:

Tråkigt att höra :( Men också skönt att du fick några till frysen i alla fall. Du kan inte få något för att starta upp mensen tidigare om den inte kommer inom en månad (kan inte så mycket om sånt där men tänker att det borde finnas nåt)? Kram

Jo man kan starta mens med piller men det är ju snart jul och nyår så jag tror inte att de gör något under den tiden.

Ska ringa på måndag och se vad de säger.

Och att jag även fick till frysen är bra. Dels var mer än ett ägg totalt bättre än väntat och tre befruktade som alla var fina var riktigt bra. Tydligen är det bara ca 50% av alla IVF-stimuleringar som resulterar i embryon som är frysdugliga.
  • lilsis

FET i naturlig cykel om jag ägglossar spontant, så det vore ju fint.

• lilsis

Ska göra FET i stimulerad cykel men det blir tidigast i mitten av januari.

Landstinget är vansinnigt långsamma och lyssnar dåligt. Hade de bara hört vad jag säger hade vi hunnit med minst en FET i år.

• lilsis

Att man har passage i äggledarna är inte samma sak som att de faktiskt fungerar.

Ska på VUL idag, ätit progynon sedan 4/1 och till skillnad från alla hormonerna inför äp så mår jag dåligt

• lilsis

Så nu har jag en 5-dagars i magen.

När jag fick lägga till progesteron började jag må bättre. Men vikten har rasat 3kg på två veckor trots att jag tappat 49kg på 18 månader före det här.

• lilsis

[quote=76248953][quote-nick]Supers skrev 2016-01-20 06:49:15 följande:[/quote-nick]Äggplock idag, tyvärr såg prognosen inte så ljus ut då det inte bildats mga ägg blåsor. .trots nästan maxdos. Deppigt! Cystan hade vuxit mer än 2 cm på andra sidan :/ bara se hur det går o hoppas på att blåsorna innehåller mga ägg.

Lycka till lilsis:

Jag hade bara 4 ägg. Tre befruktade, ett färskt åter och två blasto i frysen.

• lilsis

Jag plussade i tisdags kväll.

Borde väl jubla men vet ju alltför väl hur kortvarigt det kan bli.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3