• lilsis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grip skrev 2016-02-06 16:50:58 följande:

Nej, inte du också. Så jobbigt, jag hoppas at någon av de i frysen ger bättre lycka! Kram

Har nu den sista blaston i magen. Den hade börjat kläckas tyckte jag det såg ut som, den förra hade inte det.
  • lilsis

Första X togs ut i nov 13. April eller maj 14 plussade jag igen med nytt X. Sedan inget spontant.

Jan 16 första plusset efter IVF som blev missfall och nu nytt plus efter samma IVF (väldigt tidigt, är på ruvardag 8 med 5 dagars blasto så Äl +13 om det hade varit utan hjälp).

Ett par månader ska man nog ge det innan man ber om hjälp.

• lilsis

Äh jag vet inte. HCG stiger trots blodbadet i torsdags.

Ringer om VUL på måndag.
  • lilsis

Har kört ny ivf. Långt protokoll med äggplock idag. 6 ägg. ET på måndag.

• lilsis

Nu har jag 3+ på CB igen. Ingen blödning men bäckensmärtor, v 6+2 idag.

So far so good med andra ord. Har VUL bokat i v7+5. För att se så det sitter rätt. Jag orkade inte ens påpeka att jag vid det laget själv vet om det sitter rätt eller inte...

• lilsis
    Snurre skrev 2016-08-08 13:52:02 följande:

Hej alla!

Hur kände och hade ni det dagarna efter operation? Jag opererades i fredags och mår skit. Blöder mycket, svårt för att gå på toaletten och det gör så ont!!! När mådde ni "som vanligt" igen? :(

För mig tar det runt två veckor att må hyfsat som vanligt efter titthål.
  • lilsis

Idag har vi tittat på ett embryo som är på rätt ställe!

CRL säger 7+3 och insättning 7+5 men det är vanligt att det diffar lite.

• lilsis

Nu är det en hundvalp och inte bara en klump :p Men jag hann inte se hjärtat.

• lilsis
    lilaemma skrev 2016-10-08 11:25:40 följande:

Det märkliga är ju att jag ju misdtänkte att det skulle bli mf, just för att jag inte mådde illa... Illamåendet kom efter att de konstaterat att allt var ute...

Be om nytt VUL och nytt blodprov. Sådana värden hade tom min tröga klinik följt upp tills det sjunkit rejält allra minst.
  • lilsis
    lilaemma skrev 2016-10-10 17:23:55 följande:

Hur länge efter missfallet testade du positivt?

Jag testar ju här hemma med vanliga gravtest och ser nu efter 3 veckor fortfarande ingen direkt skillnad:

Jag har ju hittils själv krävt alla undersökningar och prover. Känner mig ganska tjatig... Har det inte slutat visa positivt om en vecka så tänker jag tjata igen...

Tyvärr måste man ofta tjata till sig vård som kvinna men det låter som om du skulle behöva skrapas. Mitt sista X/MF blödde i evigheter och hcg dallrade så till slut skrapades jag och då sjönk hcg till noll och blödande upphörde i princip direkt. Otroligt skönt.

(Man vet inte om det satt fel eller ej, syntes aldrig något i livmodern.)
  • lilsis
    lilaemma skrev 2016-10-10 21:16:36 följande:

Kanske ska prova att tjata imorgon igen då...Fick du kolla hcg? Hur låg dina värden? Skulle gärna ha något att jämföra med...

Ja men det är flera år sedan, var på typ 500 när jag kom in och sedan steg det till nästa test. V 5+. Lämnade hcg tills det var nere på typ 50, tog ett par veckor.

Första gången var det på ca 13.000 i v 7+ och sjönk efter op till 3.000 på ett dygn.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3