• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • lia27
    LYCKA82 skrev 2010-08-04 09:03:18 följande:
    Jag har fått en läkartid idag kl 13.50 i Borås. Önska mig lycka till....
    Kände att jag inte bara kan sitta hemma och vänta ut att äggledaren ska brista...
    Är grymt nervös.. får väl packa en väska om det blir operation.
    Skriver så fort jag kommer tillbaka..
    LYvka till!!!
  • LYCKA82

hej alla. jag har blivit inlagd. blir op om en timme... så hemskt. de kommer förmodligen ta bort min äggledare. kram

• Pemberly
    LYCKA82 skrev 2010-08-04 19:26:38 följande:
    hej alla. jag har blivit inlagd. blir op om en timme... så hemskt. de kommer förmodligen ta bort min äggledare. kram
    Hoppas operationen går bra. Illa att du behöver opereras, men bra att du får den behandling som uppenbarligen behövs. Min erfarenhet är att fysiskt återhämtade jag mig efter bara några dagar efter operationen, men psykiskt var det jobbigt längre efteråt. 

Jobbigt förstås att du troligen blir av med din kvarvarande äggledare, men har du inte barn sedan innan (verkar inte så enl din presentation) så tänk på att du kan få några försök provrörsbefruktning betald av landstinget. Inte det man tänk sig så klart när man börjar planera barn, men jag väntar nu barn via ivf och det är jättebra att det finns. Även det en jobbig procedur med sprutor mm, men absolut värt det när man kan få ett barn. 
  • Hjärtat78
    Hoppas dom kan ta bort ägget och att du får behålla äggledare, hålla ALLA mina tummar för dig!!
    Bamsekram

Tänker på dig!!!
  • lia27
    hoppas allt går bra!Tänker på dig!
    Kram
  • saltflingan
    Håller tummarna stenhårt på att de gör ett kanonjobb och kan rädda äggledaren!!!! Tänker så på dig!

Men jag måste erkänna att jag samtidigt blir lite nervös. Jag testade igen idag och testet har blivit starkare så nu väntar jag på att sjukhuset ska ringa tillbaka och ge mig en tid för vul.
  • Miny

Håller tummarna lycka82 många styrkekramar till dig!!

• LYCKA82

Tack alla för ert stöd.. jag är hemkommen från sjukhuset nu.
    Mitt x hade fastnat i den äggledatstump som var kvar från förra operationen,, ägget hade alltså släppt från höger sida, men istället för att gå upp i livmodern så hade den letat sig in i den 4 cm stump som var kvar på vänster sida.,.. sån otur! Men tur ändå för det betyder att jag har en helt frisk höger äggledare
    Nu ska jag bara återhämta mig och samla krafter..vet inte hur länge det dröjer inann vi vågar oss på att försöka igen... men vi slipper i alla fall ivf...
    Hur går det för dig DubbelTrubbel??? Tänker på dig...
    KRAM på er alla

• Lappgeten

Vilken tur i oturen du hade LYCKA82. Men jobbigt att behöva gå igenom en operation igen. Hoppas du blir pigg och glad fort igen!!!
    Brukar de lämna en stump kvar av äggledaren?

• Miny

Lycka82. Man blir lättad av att läsa det du skriver, vilken tur du har, i oturen alltså :) du ska se att det fastnar på rätt ställe nästa gång!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3