• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Roligt att ni ska träffas! Men det är ju lite långt även för mig, är ju också Norrbottning. I helgen har jag legat hemma förkyld och nu verkar det som jag även smittat lillan...bra start på mammarollen... Hoppas ni får en trevlig fika i eftermiddag!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. <3 Emelie 120106 <3
  • RaraS

Mika: Vi andra har ju inte så bra koll som du, när vi inte gjort VUL inför varje ÄL som du...men jag upplevde att det kändes mest från varannan sida när jag höll på att försöka. Och jag är ingen expert, men du borde ju ha lika många ägg i varje äggstock...när du tog pergo så mognade det ju äggblåsor även på "rätt" sida. Din kropp verkar dock fått för sig att äggblåsorna ska mogna från samma äggstock hela tiden...förstår det måste kännas hopplöst...hoppas du kan hitta någon singel-vänlig gyn någonstans!

• RaraS

Tusa, roligt! Jag har inte fattat att du är Lule-bo! Det är ju jag också! Och MadeleineS, stort grattis till plusset!

• RaraS

Tusa: Jag bor på Kronan (östra). Vi köpte ett hus när jag blev gravid med x:et men det dröjde lite längre än tänkt innan vi kunde börja fylla huset med barn. Jag antar att du blev behandlad på Sunderbyn! Bra att ha någon sedan att diskutera läkare och erfarenheter med!

• RaraS
    tusa skrev 2012-02-06 14:56:13 följande:
    RaraS, japp, Sunderbyn. Vi var dit idag med min son, till öron-näsa-hals. Han har problem med snarkningar och sömnapné. De gjorde en förminskning av halsmandlarna och adnoiden -09, men nu har de växt tillbax, så idag bestämde de att op igen..om 6-8v trodde han, men redan imorgon ska jag dit igen. Min son har ju autism, så vi ska göra en handlingsplan på Habiliteringen då och så ska jag väl dit för spolning snart åxå så vi skulle verkligen behöva klippkort på det där stället!! Obestämd
    Hoppas du och din son har fått bra behandling! Jag har varit jättenöjd med gyn/spec mödravård/förlossning/BB under dessa 18 månader. Ska på återbesök nästa vecka för kontroll av bristningarna som opererades efter förlossningen så jag hoppas jag fortsätter träffa bra folk!

Mika: Ja, hoppas-hoppas du lyckas hitta en gyn som vill ge dig recepten...de är ju jäkla dyra annars! Håller tummarna!
  • RaraS

Stort grattis till tvillingarna MCT! Själv har jag fullt upp med ett gryn så förstår om du har händerna fulla nu!

Och Lappgeten, så skönt att du har fått bra bemötande! Nu håller vi tummarna!

• RaraS

Åh, stort grattis Mmmbop!!! Förstår att du har händerna fulla! Hoppas du har lite släkt att få hjälp av så här i början! Många kramar!

• RaraS

Johanna: Beklagar så vad ni har råkat ut för...tänker på dig idag...

• RaraS

Ella Jade: Hur går det? Blev så irritterad när jag läste...får du inte komma in? Jag var inne på VUL i v 4+2 och då såg de inget ännu...det var ju så tidigt. Då föreslog läkaren själv blodprov och så fick jag lämna igen två dagar senare. Det utvecklade sig som det skulle och fick då komma tillbaka igen i vecka 6+4 för att se att hjärtat slår....blir så sur när jag läser att ni måste ringa och tjata för att få hjälp!

• RaraS

Hej allihopa! Vet ej om ni kommer ihåg mig, hängde mycket här i tråden oktober 2010 och framåt, då jag fick mitt x! Blev gravid sedan igen på 6:e försöket och sedan kom vår älskade lilla Emelie i januari 2012. Men tittade in av en slump och oj vad glad jag blir för dig Lappgeten! Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra denna gång! Skönt att läsa att en del andra "gamlingar" har fått hjälp men också som jag förstår så är det andra som kämpar ännu också....kan ej föreställa mig hur det är att kämpa så länge.... All styrka till er! Här har det börjat bli dags att fundera på nr 2...man vet ju att det inte är självklart att man ska få något mer barn eller att det kan ta lång tid innan man lyckas. Men känslan är ändå helt annorlunda och det känns inte i närheten av så jobbigt som när man längtade efter sitt första barn för nu har man ju faktiskt redan allt man kan önska sig i vår Emelie...får vi barn igen är det bonus! Många kramar till er alla, nya och gamla, önskar verkligen att er längtan ger resultat i små pyren snart!!!!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3