• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Petra 334 skrev 2012-03-15 15:36:15 följande:
    Hur har det varit för er efter erat x? Har ni haft problem att bli gravida igen?
    Är det någon av er som haft flera x?

Förstår förstås att det är olika men ändå.
    Efter vårt X var jag mest tacksam över att de hittat det och att vara ogravid. Det tog trots allt 5 veckors krig med sjukvården innan de hittade det och opererade mig, och så hade jag hunnit med en skrapning också inom loppet av en vecka... Sedan hade jag ont i äggledaren i ett halvår efter, och det var inte skönt. Men hade jag inte haft det hade jag inte känt vår dotter sparka omkring redan i vecka 13!

Jag blev gravid igen efter första mensen efter operationen. Så jobbigt att gå genom allt och tjata sig till ny remiss till hcg-prover och sedan VUL. När vi bara visste att hcg var normalhögt och att de kunde se hinnsäcken i livmodern var det en lättnad! Gjorde 2 VUL till för att läkarna ville se att det verkligen satt rätt.

Har bara haft ett X, men har stor risk för fler eftersom jag har båda äggledarna kvar... 
  • acinna

Ella Jade: Grattis och lycka till! Vad glad jag blev att se din bild!

• acinna

Johanna: Vet inte vad jag ska säga!!! Skickar en stor kram och en massa styrka till dig!

• acinna
    Ella Jade skrev 2012-03-23 14:09:57 följande:
    Fick se det pyttelilla hjärtat på VUL idag :D
    Underbart!!! Bara log när jag läste det! Lycka till!
  • acinna

Tusa: Jag lider med dig, och vet egentligen inte vad jag ska säga eller göra som gör att det känns bättre. Men jag skickar över en massa styrka till dig! *kram*

Maximumtaste: Grattis!!! Har allt gått bra? Vill veta allt om hur det går när du har tid och ork! 

• acinna

tjejmamma79: Välkommen hit! Hoppas att allt är bra, och att det snart blir bebis för er!!!

• acinna

Har läst vad ni skriver men inte skrivit så mycket själv på senaste tiden. Mår kanonbra, och dottern växer och lär sig nya saker varje dag. Hon är 9 månader nu, och just nu försöker hon att lära sig att stå utan att hålla i sig.

Vi har så smått börjat bebisverkstan igen, och det är lite nervöst eftersom jag har båda äggledarna kvar, trots X och operation i september 2010. Har försökt få genom en spolning av äggledarna men det ville inte läkaren på sjukhuset eller läkaren på privatkliniken göra. De menar på att det är "så liten risk för X igen"... Känns spännande med en ny graviditet, samtidigt som jag bävar för hela sjukhussvängen igen vare sig det är nytt X eller sitter rätt!

• acinna

Grattis Fru Galas!!!

Nelliepop: Herregud vad tiden går! Tycker inte det var länge sedan du berättade om ert plus!!! 

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3