• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

lappgeten: Huga va fina dom är!! =)

• Mmmbop
    Grip skrev 2011-10-31 12:12:58 följande:
    FYY, jag är helt chockad!!!!
    Jag ringde precis till Carlanderska för att boka en tid för utredning i januari. Jag berättade om mitt x i mars etc och då säger damen att vid x så brukar man rekomendera att man gör ivf!! Det har jag aldrig hört!!!!!! Jag har bara hört att man skall ringa och be om ul så fort man testat positivt, men inte att man rekomenderar IVF!! Anledningen är att det finns en ökad risk för att det sker igen, men är vi ju alla här inne plågsamt medvetna om...
    Jag är helt omtumlad och måste smälta detta..
    Tja, alltså när jag haft mitt x rekommenderade läkaren på Huddinge också IVF direkt, istället för den spolning som jag efterfrågade. Nu går ju inte det eftersom jag är singel, men det var alltså samma besked där. Så det verkar inte ovanligt. Nu gick jag inte vidare med det så jag vet inte hur hon menade med tidsaspekter och så men som sagt, samma besked.

Iof finns det risk för utomkveds vid IVF också, faktiskt en något högre risk än vid "normala" graviditeter om mamman har friska äggledare.
  • Mmmbop
    MCT79 skrev 2011-10-31 18:46:56 följande:
    Jag har plussat 5 ggr efter mitt x. Det har aldrig suttit i äggledaren igen....
    Vet inte om du såg mitt inlägg i en annan tråd, men känner du också av dina små väldigt olika i olika perioder. Verkar vara helt ensam om att ha en lite en som helt plötsligt knappt ger en rörelse ifrån sig efter att ha levt om en del flera veckor... Nu är hon igång igen, men jag höll på att få hjärtsnörp i förra veckan när hon var skitlugn typ fem dagar i sträck...
  • Mmmbop
    MCT79 skrev 2011-10-31 19:47:04 följande:
    Näe det såg jag inte.. jag har precis börjat känna mina lite mera.... går in i v 24 i morgon..  men det kan gå flera dagar när jag inte känner något alls...
    Blir orolig... har min doppler som jag lyssnat med då.. lugnar för stunden...
    Jo, lånade ut min doppler till en gravid kompis... Måste nog hämta hem den igen om hon skulle få för sig att göra så igen...
  • Mmmbop

Härligt att allt är bra Acinna =) Själv går jag in i vecka 24 på lördag! Helt galet =)

Många i början av sin cykel nu! Jag håller tummarna för er allihopa! Nu jeklar är det dags för lite plus i tråden!

• Mmmbop
    Supers skrev 2011-11-07 14:15:06 följande:
    ok så man följer som stegringen med dom stickorn..då e jag med.
    Ja, precis. Så gjorde jag. Hade en kalender där jag tejpade in testen under typ tre månader och lärde mig på så sätt hur min cykel fungerade på ett ungefär....

Håller tummarna för många plus i jul! (Eller ännu tidigare för all del =))
  • Mmmbop
    acinna skrev 2011-11-07 19:25:19 följande:
    Mmmbop: Vilken mysig profilbild du har!!!
    =) Tack! Det var den enda vinkel jag tyckte det syntes nåt i =)
  • Mmmbop
    Ella Jade skrev 2011-11-14 18:22:07 följande:
    Maximumtaste: Tack så mkt! Det är tungt men försöker vekligen inte älta de för mkt, går ju upp o ner, men försöker tänka positivt. Hoppas oxå på att lyckas på första försöket igen!! :). En vän til mig gjorde oxå det o fick en fin liten tös nyligen. Härligt o höra att de går bra för dig!! I vilken vecka fick du göra ditt första vul? :)
    Hej Ella, tråkigt att ha dig här men skönt att du är på bättringsvägen. Jag vart gravid på mitt andra försök efter x på vänster ÄL och fick göra VUL i vecka 5, då såg man en liiiiten, liiiiiten böna på 1,3 mm som satt i livmodern som den skulle. Är i vecka 25 nu.

Lycka till!
  • Mmmbop
    Maximumtaste skrev 2011-11-17 08:36:48 följande:
    Grip: jag har också 4 st ärr:/.. På sidorna skar dom kryss.. Snyggt att ha kryssärr lixom:s.. Det nere vid blygdbenet är typ 2 cm långt.. Man blir påminnd av dem här ärren..

Igår jag va jag på vårat efterlängtade rul! Allt såg fint ut och vi kommer få en till pojke!:D blev framflyttad lite så går in i v 20 idag.. Gud va tiden har gått fort... Helt sjukt!:)

Håller tummarna för er alla som försöker bli gravid igen nu efter x! Som tur är minskar ju inte fertiliteten så mycket efter bortop äl så håll hoppet uppe!
    Tjohoo! Grattis!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3