• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Kanske ska nämna att det dröjde ganska länge innan jag fick tillbaka mensen. Men som sagt fick jag cellgifter och inte op. så det tog lång tid innan alla grav-hormoner försvann ur kropen. Fick sprutan 1 december och mensen kom åter 6 januari (tror jag, blödde mer eller mindre konstant fram tills dess, men det kom mer då och jag fick mensvärk)

• Mmmbop

Jag har också båda kvar, blev gravid på andra försöket efter x:et men då från äggledaren på andra sidan, precis som Acinna. Det är många här inne som blivit gravida igen trots bortopererad äggledare. Det kommer nog gå bra ska du se! Men man vet ju hur det är att gå och längta!

• Mmmbop

Klart vi kommer ihåg dig LYCKA! Grattis!!!!! Underbart söt flicka!

Välkommen Mamman76, hoppas du hittar lite matnyttigt...

• Mmmbop

Det är bra att du håller hoppet uppe! Livet blir lättare då!

Jag går in i vecka 15 imorgon och har fått en liten, liten kula på magen =) I övrigt inte supermycket symptom förutom lite fogar och illamående. Men jag har ju mått rätt bra hela tiden.

Ska flytta om tre veckor!! Har köpt en lägenhet med hiss (bor nu på tre trappor utan hiss). Den går dessutom att bygga om till en minitrea så Mini kan få eget rum!

• Mmmbop

Hej virrpirr och lappgeten! Kul att höra av er igen!

Tråkigt att det inte tagit sig än för er =( Hoppas ni kan få hjälp snart båda två! Jag förstår att det är väldigt, väldigt frustrerande!

• Mmmbop

Jupp! Vi kommer ihåg dig Ewaulrica! Grattis till en superfin dotter!!

• Mmmbop
    angio101 skrev 2011-09-06 08:46:43 följande:
    Har nu varit på vul och knytet ligger så fint i livmodern och tickar på.
    Grattis! Visst är det helt underbart att se!!
  • Mmmbop
    kanske 4a skrev 2011-09-07 11:21:06 följande:
    positivt äl test idag så nu är det dags! :) Sen börjar den låååånga väntan och alla skensymtom haha.

kram
    hejja!
  • Mmmbop
    Trissönskan skrev 2011-09-07 18:06:24 följande:
    Efter att ha försökt i 4 månader efter X:et ringde jag till gyn och bad att få kolla min kvarvarande äggledare och göra en spolning. Jag lade fram alla fakta med att jag har blivit gravid på första försöket 4 ggr men att jag nu efter 4 bukoperationer inte tror att min kvarvarande äggledare fungerar som den ska. Jag vet att 4 månader kanske inte är så lång tid i jämförelse, men jag tänkte att det säkert är några månaders väntetid och så... - Jag fick tvärnej!!

Så gjorde man minsann inte i Uppsala... Vi skulle återkomma om jag blev gravid inom ett år och kolla om det satt rätt då! Jag förklarade att jag var livrädd att den skulle sitta fel då också och både behöva gå igenom en stor operation och en ny förlust, och att det skulle vara bättre att göra en spolning nu - eftersom risken är så stor att det är fel på den andra.  

Svar: Nej!.

Jag är så förbannad just nu! Varför utsätter man kvinnor för detta?
    Försök få tag på en privat gyn som kan ge dig remiss till Ultragyn i Stockholm, det är en bit att åka, men inte allt för långt. Dom är inte alls lika kinkiga, ifrågasätter aldrig en remiss. Hoppas du får hjälp!

Lemis: Åh! Hoppas du får hjälp nudå!!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3