Trissönskan skrev 2011-09-07 18:06:24 följande:
Efter att ha försökt i 4 månader efter X:et ringde jag till gyn och bad att få kolla min kvarvarande äggledare och göra en spolning. Jag lade fram alla fakta med att jag har blivit gravid på första försöket 4 ggr men att jag nu efter 4 bukoperationer inte tror att min kvarvarande äggledare fungerar som den ska. Jag vet att 4 månader kanske inte är så lång tid i jämförelse, men jag tänkte att det säkert är några månaders väntetid och så... - Jag fick tvärnej!!
Så gjorde man minsann inte i Uppsala... Vi skulle återkomma om jag blev gravid inom ett år och kolla om det satt rätt då! Jag förklarade att jag var livrädd att den skulle sitta fel då också och både behöva gå igenom en stor operation och en ny förlust, och att det skulle vara bättre att göra en spolning nu - eftersom risken är så stor att det är fel på den andra.
Svar: Nej!.
Jag är så förbannad just nu! Varför utsätter man kvinnor för detta?
Försök få tag på en privat gyn som kan ge dig remiss till Ultragyn i Stockholm, det är en bit att åka, men inte allt för långt. Dom är inte alls lika kinkiga, ifrågasätter aldrig en remiss. Hoppas du får hjälp!
Lemis: Åh! Hoppas du får hjälp nudå!!