• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Babys skrev 2011-11-17 09:16:35 följande:
    Hej Alla! Har haft ett x 2009 o aldrig blivit gravid efter det... :( ! Nu är jag gravid trots att den äggledaren jag har kvar skulle tydligen vara helt blockerad...... men gravid är jag ändå, mirakel som det är.... fick reda på det i måndags (egentligen skulle vi göra vår första ivf-insättning 5 dec)

Givetvis vet ni att eftersom man har haft ett X tidigare, så får man höra x x  x x x x x x x x hela tiden..... det är säkert ett x, det är stor risk att det är ett x osv!

Är i iaf i v 4+4 idag och har inte ont någonstans, blöder inte! Gravtestet visade starkt på BIM! Och dem forsätter bli starkare, har fått en stegring från gravid v 1-2 till gravid 2-3 på det digitala!

Det jag helt enkelt undrar är, när ska jag göra en tidig koll? hur? blodprov? vad har jag rätt till med tanke på mitt x.... herregud kommer ju bli knäpp av att bara vänta....
    På mig kunde dom se hinnsäck, gulesäck och ett liiiitet, liiiitet foster (1,3 mm) i 4+6, men jag har en bra gyn med bra maskin.
  • Mmmbop
    Ella Jade skrev 2011-11-24 10:42:57 följande:
    FRÅGA: Någon här som testat ägglossningstest? Jag testade bara för skojs skull första gången i tisdags och fick då ett svagt streck (2 streck mao), innebär detta att ÄL är på gång? op för 2 veckor sedan, så det är ju inte omöjligt. Väntar på ÄL nr 2 så vi kan försöka igen. Skrattande
    Det är olika från person till person. Eftersom jag inseminerat har jag använt säkert 100 äl-tester =) Jag får också alltid två streck, hela cykeln. Men några dagar före ÄL börjar teststrecket bli starkare för att sedan bli lika starkt som kontrollstrecket 24-36 timmar innan äl. Man måste ta varje dag en hel cykel för att få lite koll.
  • Mmmbop
    majbebbe skrev 2011-11-24 16:01:18 följande:
    en fråga till er som använt äl-test, hur mycket sex har ni haft och när har ni haft sex, bara vid utslag eller mer generellt? har inte testat ältest än och kan inte riktigt se fördelen för mig som har hyfsat regelbunden cykel och en tempning som ger en väldigt fin tempstegring... eller finns det någon finurlig funktion/tanke med dem som jag missat
    Haha, jag insemineras ju så man kan väl säga att jag hade "sex" en gång, ca 18 timmar efter omslag på ÄL-stickorna. Ägget släppte nog ca 1 dygn efter omslag kändes det som.

Men annars säger dom väl att sex varannan dag är det bästa för spermakvaliteten.
  • Mmmbop

Nä, alltså ÄL-test är nog bäst för sådana som jag eller sådana som har väldigt oregelbunden mens. För att få lite koll och öka chansen. Har man regelbunden mens och andra äl-symptom så kan man nog lita på kroppen och bara sexa på!

• Mmmbop

Jag är också kvar =) härligt att höra att det går bra Sunflower och RaraS

Bra att du ska söka privat Lappgeten, jag hoppas verkligen du blir bättre bemött där!!

HoneyBynny: Håller tummarna för IVF:en

Mika: Har skickat meddelande till dig!

Själv är jag numer i vecka 28, helt crazy...

• Mmmbop
    honeybunny78 skrev 2011-12-06 16:03:20 följande:
    Mmmbop: Tack!! Vad härligt att du redan är så långt gången och tiden kommer att gå fort över jul och nyår.
    Ja men detsamma! Att tiden går fort alltså. Är ni nervösa? När påbörjar du hormonbehandlingen?
  • Mmmbop

Ååh, jag hoppas på en del plus för er till jul! Det skulle ni vara värda!

Här är iaf min lilla prinsessa i vecka 29+2! Hon hade gosat in ansiktet i moderkakan så bilden är inte så tydlig, men hon ligger och trutar med munnen =

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3