• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Lemis skrev 2011-09-08 22:27:28 följande:
    Vad bra. Hoppas det gör spolning på dig med. Jag är op 2 ggr i buken och har vänster äl kvar så man vill ju veta att den är frisk.
    Ta två alvedon innan så ska det nog gå bra! Jag tyckte också det kändes som mensvärk, eller som cellprov ibland kan kännas.
  • Mmmbop
    Supers skrev 2011-09-11 18:03:22 följande:
    Hejsan, söndag och än så länge ingen mens, en dag försenat tror dock att den är på väg :( den har inte vart 100% regelbunden efter operationen .... Bara vänta o se, sitter på Bromma flygplats o skulle suttit på flyget för o snart va hemma hos min älskling men då är planet inställt.....o jag kommer inte hem förrän sent ikväll, tårarna bränner och det skulle va som grädde på moset att tant röd oxå börjar flöda. Usch inte den bästa kvällen vill bara hem nu.... Hoppas eran söndag kväll e mysigare än min kram
    Usch, avskyr när sånt händer! Hoppas du är hemma snart! Och mensen håller sig långt borta!
  • Mmmbop

Jag vet inte alls om det här tipset hjälper, men jag brukade tänka på de där 2-3 veckorna mellan mens och ÄL som "andningspaus". Få jag faktiskt inte måste bry mig skit om barn, äggslossning osv... Sedan när det närmade sig ÄL och sedan BIM då var man ju helt crazy. Klart man är besviken första dagen eller två på mensen, men sedan försökte jag ge mig själv en "tänka-på-annat-period" så jag fick slappna av lite.

Jag kan tipsa om att inte försöka någon månad ibland sådär. Alltså skydda sig. Så man får en ordentlig paus när man vet att man inte behöver fundera på det alls. Det kan behövas.

Som sagt vet inte om det funkar på andra, men funkade hyfsat på mig.

• Mmmbop
    Grip skrev 2011-09-14 08:16:48 följande:
    Det är ett jättebra tips, och hade jag varit lugn och sansad (och tio år yngre) så hade jag kanske testat den metoden, men jag har inte is i magen. Tänk om det hade varit den gången som det hade tagit sig! 
    Nu skall jag "tänka på annat"! På torsdag åker vi till Nynäs med jobbet, 2 dagars partaj då jag får dricka alkohol! Hehe...
    Nästa månad åker vi till Rom med jobbet, och då blir det varken vin, ostar eller parma.. Utgår jag ifrån givetvis! Skrattande
    =) Alla måste göra på sitt eget vis. Men bra att du hittar stunder då du kan slappna av och bara ha roligt!
  • Mmmbop

Jag fick också akupunktur fast inte lika "kinesisk" som RaraS. Min var hos en barnmorska. Jag gick också fyra gånger. Tre innan och en efter inseminationen. Det var ju den cykel det tog sig också. Men som sagt, svårt att veta om det var därför =)

• Mmmbop

Jag gjorde mitt i 4+6 men det var nog mest bara för att min gyn skulle gå på semester sedan. Då kunde man se en hinnsäck på rätt ställe och en "fosterplatta" eller nåt (alltså bebis) på 1,4 mm eller så =)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3