• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grattis Petra!!! Nu håller vi tummarna för fullt!

• acinna
    Petra 334 skrev 2012-08-06 15:13:38 följande:
    Ringde kk idag för att få tid för kontroll att ärtan sitter där den ska denna gång, fick tid 23:e! Åhh kommer oroa sönder mig 10 ggr om tills dess :/
    Känner igen mig, eftersom jag också fick vänta nästan 3 veckor innan vi fick åka in och kolla var Filur bosatt sig! Tiden sniglade sig fram, och jag hade alla möjliga konstiga symptom. Mest ont i vänster sida (vilket är min opererade sida, men äggledaren är kvar). Väl där hittade jag Filur lika snabbt som läkaren, och fick svar på min onda vänstersida att det är tarmarna som jävlas efter 3 graviditeter på mindre än 2 år...
    Håller alla tummar och tår jag kan för er!!! 
  • acinna

Samama: Tack för din berättelse!!! Det är så skönt att läsa om andra som det lyckats bra för!

Petra: Här hålls tummarna stenhårt för er!!! 

• acinna

För mig tog det tre veckor efter operationen att få mens, men så hade jag redan innan operationen blött ut hela livmoderslemhinnan och allt som hade med graviditeten att göra (förutom fostret som satt i vänster äggledare).

• acinna

Petra: Så tråkigt!!! Har inte varit här inne och läst på ett tag och möts av detta. Hoppas du mår bättre snart, och att ni inte gett upp hoppet!

Supers: Så tråkigt!

Majbebbe: Härligt att RUL gått bra! Väntar på vårt den 5/9, och då är jag i vecka 19+5! Helt galet vad fort det gått! 

Opererad för X i vänster ÄL 17/9-10, men har båda ÄL kvar. E 110731 & BF 130125
  • acinna

Petra: Nej inte jag heller! Menar vi fick försöka efter första mens, trots operation!

• acinna

Petra: Klart man får känna sig ledsen eller uppgiven!!! Tror inte man är människa annars! Sörj ett tag, och res dig sedan starkare än tidigare och gå vidare!!!

karin h: Välkommen hit, och jag beklagar ditt X!

Lemis: Helt sjukt vad fort tiden går! Tycker inte det är länge sedan du fick ditt plus! Känns allt bra, och mår du bra?

Och när det gäller hur sjukt fort tiden går, så är det snart 2 år sedan jag opererades för mitt X. Så på 2 år har jag varit gravid 3 gånger, dvs vårt X som opererades bort i vecka 10+0, vår dotter som snart är 13 månader, och nu igen då med Filur och jag är redan i mitten av vecka 18!!! 

Opererad för X i vänster ÄL 17/9-10, men har båda ÄL kvar. E 110731 & BF 130125
  • acinna

Petra: Jag är 34 år. Var 32 när jag fick X, var 33 när dottern föddes, och fyller 35 strax efter Filur föds. Vi valde att försöka få syskon tätt eftersom jag också känner av detta med åldern.

• acinna

Lappgeten: Men, nej!!! Inte en gång till! Sitter det rätt, så ska de absolut se det i vecka 6+2. Filur var 2 cm i 6+3.

karin h: Jag blödde knappt inte alls efter operationen, men så hade jag redan blött ut hela livmoderslemhinnan och dessutom skrapats 6 dagar innan operationen.

Betty: Har ni ingen gynakut i närheten? Eller åk till akuten om du är orolig. Eller försök i alla fall att få genom att du får göra blodprover för att kolla ditt hcg-värde. 

• acinna

Lemis: Allt är bra med mig! Har tyvärr problem med ryggen, så spänningshuvudvärk hör till vanligheten här... Håller på att skola in dottern på förskolan, samtidigt som jag börjat jobba igen. Lite mycket på en gång kanske! Ser med skräckblandad förtjusning fram emot RUL om två veckor, vilken vi gör i vecka 19+5.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3