• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hoppas verkligen du blir kvar här, Alexandra! Jag hänger fortfarande här trots att det är över 2 år sedan mitt X. Har ju dessutom hunnit med att bli mamma på den tiden till vår underbara 14 månaders dotter, och är nu i vecka 24 med det som bm väldigt tveksamt tror är lillebror.
    Denna tråden har räddat mycket för mig och sambon, och jag hoppas verkligen jag kan stötta och peppa andra här genom att vara kvar ett tag till. 

Opererad för X i vänster ÄL 17/9-10, men har båda ÄL kvar. E 110731 & BF 130125
  • acinna

Alexandra: Usch, jag minns den väntan till VUL, den var fruktansvärd för man känner alla symptom man kan för ett nytt X och tiden går så långsamt... Men jag håller tummarna för er att det sitter rätt denna gången!

• acinna

Helhjärtat: Grattis!!!

Alexandra: Med dottern gjorde jag VUL i vecka 6+0, 7+0 och 9+1 innan de gav sig. Denna gången fick jag VUL i vecka 6+3 och då syntes hjärtat slå.
    Tror inte det är någon fara att vänta till 6+4 denna gången, men får du ont eller misstänker ett nytt X så åk in så de får kolla det!!!
    Själv var jag också nojjig, men kanske inte så konstigt när vi redan i vecka 5+2 misstänkte X och det gick till 10+0 innan de opererade mig (skrapades i vecka 9+1). Ni kan ju gissa att man känner sig som en tidsinställd bomb när överläkaren säger att normalt sett spricker äggledaren i vecka 7...

• acinna

Alexandra: Stort grattis!!!

Låter som om läkaren du träffade inte läst dina journaler ordentligt! Men samtidigt måste man tänka på att någon som inte haft X faktiskt inte kan sätta sig in i hur fruktansvärt det är att inte veta om nästa graviditet sitter rätt eller inte!

• acinna

Nelliepop: Mysigt med bebis och skönt att allt fungerar!!!
    Här var de förvånade över att Ella var så pappig redan från början. Kan ju säga att hon varit pappig 12 av sina 14 månader!

• acinna

Tiden rusar!!! Kan inte förstå att jag går in i vecka 27 idag, och har 97 dagar kvar till BF!
    Stod idag och funderade på att inte konstigt att min kropp tagit stryk när jag blev gravid med dottern efter mens 13/10-10 och nu då efter mens 23/4-12. Men jag är lycklig trots att det bitvis är jobbigt, ryggen tar kål på mig och jag har foglossning... 

• acinna

PlinaB77: Välkommen hit, och jag beklagar ditt X!!!

Här finns precis som du säger alla olika berättelser, allt från nya X till bebisar. Skriv så mycket eller lite du vill. Kan ju själv säga att denna gruppen har räddat mycket för mig och min sambo, eftersom jag ältade vårt X mycket i början och istället för att göra det med honom hamnade allt här. Samtidigt så fick vår 5 veckors helvetesresa med sjukvården vid vårt X, oss att bli starkare, och starkare tillsammans! 

• acinna
    PlinaB77 skrev 2012-10-27 19:55:20 följande:
    Jag bröt ihop fullständigt i onsdags och grät ut så mycket, från roten av mitt hjärta! Det kändes såå skönt och jag känner nu att det lättat lite, det där svåraste. Det var lite extra tungt att också få reda på att min lillebror och hans fru ska få barn 2 veckor före att vi skulle haft! Det hade varit så otroligt roligt att få bli föräldrar samtidigt. Men som min man säger, vår tur kommer :)
    Jag har redan läst högt flera gånger för min man och han lyssar mycket intresserad och undrar om det står fler bra saker ;)
    Tråkigt att ni inte får bebis samtidigt!
    Man jag blir glad över att höra att ni ser ljust på framtiden och att din man är intresserad av vad som händer! 
  • acinna

Här gör man KUB gratis för alla. När vi väntade dottern hade de det inte alls i landstinget, men sedan 1 mars i år får alla göra det. Jag gjorde det mest för att få se Filur, inte så mycket för värdena. Vi fick en frisk dotter utan KUB, och var inte speciellt oroliga. Fick risken 1:20000 på alla tre kromosomavvikelserna de kollar på.

Med dottern ville ingen av oss veta kön, men denna gången känner vi att vi lika gärna kunde veta. Men... BM var så osäker att det känns som om det är 50-50 vad det blir denna gången.
    Sambon tror på en dotter till, medan min mamma säger att det är en pojke. Vore enklast om det blir en dotter till eftersom vi har klänningar och mycket rosa sedan dottern, och att de i alla fall i början kommer att dela rum. Men jag känner att det är verkligen inte avgörande!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3