• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Manelma skrev 2012-02-06 21:00:37 följande:
    En till sak. Hur länge kommer brösten att värka? Kan knappt ligga på magen. Känns så onödigt, kroppen stöter ju ut X et men ändå känns det som att brösten ska sprängas. Det är dom som gör mig mest orolig, för borde inte ömmandet försvinna tillsammans med sänkningen av hormonnivån??
    Jag upplevde nog att symptomen var kvar tills hcg var normaliserat. Så ett tag till får du nog tyvärr dras med dem...
  • Mmmbop
    Nockanpockan skrev 2012-02-12 12:09:09 följande:
    Usch så jobbigt det var igår... De har ju varit så supergulliga, snälla och vänliga mot mig på KK de veckor jag farit ut och in..
    Igår så ringde vi in och de sa att vi skulle vara på plats strax efter 11. 
    Vi kom dit och satte oss i det tomma väntrummet och väntade.. Efter 20 minuter började vi undra om de visste att vi var där så gick in på avdelningen till personalrummet..

Miffon... Jag fick ligga kvar för observation i fyra timmar efter sprutan?!  Fick absolut inte gå hem.

Jag är också Rh-negativ och fick ingen anti-D-spruta. De sa att det inte behövdes. De har tagits flera prover nu under graviditeten och det verkar inte som jag har några antikroppar så det verkar stämma.

Hoppas du får må bättre snart.
  • Mmmbop
    Nockanpockan skrev 2012-02-12 17:50:15 följande:
    Sambon har varit hemma med mig hela helgen och imorgon kommer min mamma förbi..

Känner mig svullen om magen och är dålig i magen.. Är detta också vanligt?

Tack!Hjärta
    Min mage havererade lite efter sprutan, blev forstoppad och hade ont några dagar. Men det gick över sedan...
  • Mmmbop
    Lappgeten skrev 2012-02-13 13:50:00 följande:
    Nu har vi varit på första besöket på den privata klinken för utredning. Men oj vilken skillnad, för det första tyckte läkaren att vi har problem med att bli gravida, det är inte normalt att försöka i tre år vilket vi gjort nu. På sjukhust här har vi bara blivit bortvifftade med att vi faktiskt blivit gravid med X och missfall så det är inget problem.

På ultraljudet såg han många ägg på bägge sidorna, fler än vad som är normalt och det kan vara att jag inte har ägglossning som det ska vara. Ev en cysta också men han var osäker.
    Två hormonprover ska tas nu efter ägglossning och vid mens + spermaprov. Efter svaren blir det spolning och funkar det inte efter några månader så blir det IVF.
    Han gav oss inte så jätte stora chanser att lyckas själva som det är nu så IVF tyckte han var det rätta men eftersom jag är ung så är det bra att ge spolning en chans först.

Det känns jätte skönt att äntligen bli tagen på allvar och komma framåt, nu är det två år sedan X.

Killingarna växer så det knakar och är så mysiga nu. Tackorna är så tjocka och lammen kommer om nån vecka, det rör sig så mycket i mitt liv och på gården att jag nästan glömmer bort barnlösheten ibland=)
    Men gud så skönt! Äntligen får ni träffa en vettig läkare! Nu kanske det faktiskt kan börja röra på sig!
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2012-02-17 07:43:32 följande:
    Testade negativt i dag, vilket inte är så konstigt eftersom jag återigen hade ägglossning på fel sida..:(
    Usch vad trist Mika...
  • Mmmbop

Kan inte skriva så mycket nu men ville bara meddela att min lilla tjej kom i söndags, tolv dagar före BF. Allt har gått bra! Hon vägde 2930 gram och var 49,5 cm lång. Skriver mer när jag har händerna fria! Kram på er!

• Mmmbop

Mika: Hoppas, hoppas, hoppas Pergon fungerar den här gången!!

TACK alla =)

Hon ska heta Liv Inger Cornelia. Men jag har inte bestämt om Liv eller Cornelia kommer bli tilltalsnamn.

Skickar med en bild på hennes första, liiite mer, medvetna leende!

• Mmmbop
    Mika1980 skrev 2012-03-02 07:32:51 följande:
    Lemis: tack :) Jo rosenrot har jag testat någon gång, äter dessutom vitaminer och Bisolvon (och pergo nu då). Problemet ligger ju dessvärre inte i själva äl - nu har jag tex MÅNGA ägg på vänster sida, men inget som växt till sig på högra. Men jag kommer försöka ändå. :) Jag har startat en klubb för ensamstående tjejer som försöker bli med/har barn - vi ska ses och fika i morgon :) Tyvärr är jag den enda som varken är gravid eller har barn :/
    Ooh! Får man vara med?

Jäkla skit-envis äggstock du har... Hoppas allianspartierna kan skynda på lite med att köra över KD nu... För blir insemination lagligt i Sverige borde ju IVF och gå igenom. Då får du ju iaf läkemedlen på högkostnadsskydd.
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2012-03-05 19:47:09 följande:
    Tjejor.. Kan ni hjälpa mig att reda ut en sak? När jag gjorde ultraljud i torsdags hade jag många blåsor omkring 10 mm i vänster äggstock, och bara "smått" i höger. Men nu fyra dagar senare sticker det och gör ont i båda äggstockar. Tog pregnylspruta i går kväll så ägglossningen borde komma i morgon bitti ungefär. Kan man ha ont i en äggstock som inte har mogna ägg..? Hoppas ju att något har växt till sig eftersom jag saknar äggledare på vänster..men så fort kan det väl inte gå?? :/
    Oj svårt... Med extrahormoner kanske? Men det låter väldigt snabbt. Vet faktiskt inte. Hoppas!
  • Mmmbop
    Petra 334 skrev 2012-03-13 13:56:15 följande:
    Prover imorgon bitti sen skulle jag få den på em eller torsdag morgon. Blir man dålig eller mågot på en gång eller fixar man att köra hem sedan?

En konstig fråga kanske men är det någon som har varit dålig i magen när ni haft x?

Jag blev också dålig i magen. Och det blir inte bättre av sprutan kan jag säga. Ha lactulos eller katrinplommon hemma, min mage la av i några dagar efter. Annars mådde jag hyfsat. Var inte sjukskriven alls. Tog en halv sjukdag när jag fick sprutan eftersom man måste ligga inne för observation men annars gick det bra. Men jag har kontorsjobb som inte är så krävande. Sedan fick jag en blödning några dagar efter sprutan. Antagligen när kroppen "stötte bort" fostret. Det gjorde jäkligt ont men gick över på några timmar sådär.

Hoppas allt går bra för dig! 
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3