• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • LYCKA82

När hade ni sex första gången efter operationen? Min barnmorska sa att vi skulle vänta några veckor, men nu börjar det bli svårt att vänta längre.. Vill veta hur ni gjorde.. vill ju inte få infektion...

• LYCKA82

Igår kom mensen.. så om 2 veckor borde jag ha ÄL..

• saltflingan

Lycka: Skönt att mensen kom igång.    Jag minns inte när vi hade sex, men så länge man har kondom så är det inga fara (med infektion). Vi använde komdom de 6 veckorna innan mensen kom eftersom de sa att vi skulle vänta till första mensen innan vi försökte igen. Gissar att det var 3-4 veckor efter operationen som vi hade sex första gången.

• Stella 78
    LYCKA82 skrev 2010-08-21 12:12:53 följande:
    När hade ni sex första gången efter operationen? Min barnmorska sa att vi skulle vänta några veckor, men nu börjar det bli svårt att vänta längre.. Vill veta hur ni gjorde.. vill ju inte få infektion...
    Till mig sa de att så länge man blöder av X:et så ska man inte ha sex. Efter det finns det inget som hindrar. 
    Håller tummarna för att du får ÄL nu snart så ni kan börja försöka igen.

För 2,5 veckor sedan kom vår extremt efterlängtade prinsessa till världen. Kan bara säga att nu när jag sitter och snuffar på henne så har det varit värt varje år av barnlöshet, varje mf och utomkved. För att inte tala om alla tårar och uppgivenhetskänslor! Men som sagt var, nu är det värt varje minut av tidigare lidande för hon är helt perfekt i mina ögon  
  • LYCKA82
    Stella 78 skrev 2010-08-23 10:49:30 följande:
    Till mig sa de att så länge man blöder av X:et så ska man inte ha sex. Efter det finns det inget som hindrar. 
    Håller tummarna för att du får ÄL nu snart så ni kan börja försöka igen.

För 2,5 veckor sedan kom vår extremt efterlängtade prinsessa till världen. Kan bara säga att nu när jag sitter och snuffar på henne så har det varit värt varje år av barnlöshet, varje mf och utomkved. För att inte tala om alla tårar och uppgivenhetskänslor! Men som sagt var, nu är det värt varje minut av tidigare lidande för hon är helt perfekt i mina ögon  
    Ett JÄTTESTORT GRATTIS till den lilla prinsessan!!! vilken efterlängtad liten tös....
    Nu hoppas jag oxå att jag blir gravid snart så jag oxå får sniffa på en liten tös eller pojk...
    KRAM och ha nu en mysig tid med din lilla familj
  • angio101

Opererades 28 jan, hade sex 14 feb, hade precis slutat blöda då, men det kändes fortfarande i såret/ärret, så vi tog det väldigt lugnt.

• LYCKA82
    angio101 skrev 2010-08-23 11:22:18 följande:
    Opererades 28 jan, hade sex 14 feb, hade precis slutat blöda då, men det kändes fortfarande i såret/ärret, så vi tog det väldigt lugnt.
    okej.. jag antar att om vi har sex om en vecka så har det gått 3 ½ vecka sedan op..så då borde d ju va lugnt..
  • ewaulrica

Grattis Stella 78!!!! Så underbart att höra! :)

Själv var jag på vul i fredags, hon hittade en graviditet i livmodern, men det syntes inte så mycket mer än en hinnsäck, och tyvärr hade jag en rackarns cysta på den vänstra sidan igen, så jag ska tillbaka på fredag igen, för att kolla hur det fortskrider med mig..

Har skitont på vänster sida så har jag otur så växer väl cystan. Men å andra sidan så mår jag illa som en tok och det ser jag som ENBART POSITIVT, det är ju det jag vill göra!!! :) Mer sånt så vet jag att graviditeten fortskrider..! :) Hoppas det syns bättre på fredag och att jag kan få se en liten böna då också, kanske..

Kämpa på ni andra! Kram kram

• LYCKA82
    ewaulrica skrev 2010-08-23 16:53:58 följande:

Själv var jag på vul i fredags, hon hittade en graviditet i livmodern, men det syntes inte så mycket mer än en hinnsäck, och tyvärr hade jag en rackarns cysta på den vänstra sidan igen, så jag ska tillbaka på fredag igen, för att kolla hur det fortskrider med mig..

Har skitont på vänster sida så har jag otur så växer väl cystan. Men å andra sidan så mår jag illa som en tok och det ser jag som ENBART POSITIVT, det är ju det jag vill göra!!! :) Mer sånt så vet jag att graviditeten fortskrider..! :) Hoppas det syns bättre på fredag och att jag kan få se en liten böna då också, kanske..

Grattis till graviditeten i livmodern hoppas du får se din lilla böna på fredag.. kan ju vara lite tidigt än.,
    Tråkigt med cystan, men det kommer säkert gå bra! kram
  • lia27
    ewaulrica skrev 2010-08-23 16:53:58 följande:

Grattis:)
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3