• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • DubbelTrubbel
    Lappgeten skrev 2010-08-11 08:04:49 följande:

Dubbeltrubbel. Usch vad hemskt för dig. Men som jag skrev förut så antar jag att vi blivit behandlad på samma sjukhus, var glad att de tog dig på allvar och förstod vad som var gel och att du blev opererad. Jag blev hemskickad flertalet gånger för de trodde det var ett missfall i nästan 6 veckors tid. Fick cellgiftsspruta men den funkde inte så jag krävde tillslut en operation och då hade jag blött innåt. Hoppas du piggar på dig snabbt och jobbigt med så stora sår.

Jag blev opererad med titthål men det ena blev ganska stort, jag frågade hur mycket jag fick röra mig och lyfta och fick svaret "det som känns bra är okej". Frågade eftersom vi har jordbruk och det är inte det lättsammaste.
    Jag blev sjukskriven 7 dagar och efter det hade såren läkt riktigt bra.

Jag fick ingen riktigt information om "väntetiden" efter cellgiftsspruta så jag ringde in och frågade. En överläkare ringde tillbaka och tyckte att eftersom dosen var så låg så är det ute efter några dagar. Nja litar inte riktigt på det och lustigt att de säger så olika mellan olika sjukhus.

Jasså, samma sjukhus.. Så du bor här i närheten då?
    Ja det gör fortfarande lite ont och enl. läkaren så var detta väldigt väldigt ovanligt det jag hade. Dom hade aldrig sett det på vårt sjukhus förr.
    Men såret läker fint och enl läkaren kunde jag fortsätta med pergotime tabletterna och försöka igen om 1-2 menstruationer. Så det var väldigt positivt besked. =)
    Men hon varnade mig även för risken/chansen för att få fler än ett barn eftersom jag verkar släppa fler än ett ägg med pergotime tabletterna.. Men det är ju en värdslig sak och ingen blir gladare än jag  om så skulle bli fallet.=)
    Imorgon torsdag ska jag ta ett sista hcg blodprov. =)
    När jag var fick veta svaret på dom andra hcg proverna så hade det sjunkit från 2200 (lör) till 700 (sön) och på måndagen var jag nere på 400.. så det halveras som det ska.. =)
    Så imorgon vill jag ha en hcg nivå på  40-70... =) 
  • Lappgeten

Dubbeltrubbel. Tittade in på din press och såg då att du bor i samma stad.
    Det måste vara riktig otur att det satte fast sig i båda äggledarna samtidigt. Skönt att du kan börja om igen så pass fort.

• angio101

LYCKA82: Jag fick göra en stor bukoperation eftersom jag kom in akut med brustet X och närmare 2l blod i buken, var helt borta, kunde inte sitta upp ens utan svår yrsel. Hade inte förstått vad som pågick utan trodde jag var magsjuk eftersom jag inte blödde utåt och hade ont i hela magen, inte bara på ena sidan som jag inbillade mig att man gör med ett X. Turligt nog ringde fästmannen på ambulans mot min vilja.
    Var sjukskriven 1 månad, pga snitt och blodförlust.

Blödde som en mens i nästan två veckor efter op, sen kom nästa mens en månad efter det, kände av äl två veckor innan mens.

• angio101

Dubbeltrubbel: jag fick rådet att vänta en riktig mens efter mitt snitt, det tog sig igen på tredje cykeln.

• Hjärtat78

Imorse gjorde jag ÄL test för att se hur kroppen fungerar efter X:et i maj och sen fått gulkroppscyst i juli, för att sen äta provera 5 dagar. Och testet visa att ägglossning på G dom närmaste dagar, känns skönt att kroppen börjar gå till det normala och hoppas bara cystan försvinner oxå helt. Vill helst bara att nästa test ska vara att plussa. Ska åka iväg nu 2 veckor och bara få njuta och koppla av med min sambo i värmen. Kan ju hoppas på ett plus när jag kommer hem igen.

Krya på er Lycka82 och Dubbeltrubbel, även vi ska lyckas att kunna plussa igen {#emotions_dlg.flower}

• LYCKA82

Hej allesammans.
    Nu är jag hemma efter att ha legat inne i ytterligare 2 dygn på sjukhus Eftersom jag hade sådana buksmärtor i onsdags så beslutade jag mig för att ringa till gyn för att fråga om det verkligen skulle vara så. Fick en tid samma dag till läkare som sedan lade in mig under observation. Mina vita blodkroppar var höga så de misstänkte infektion.. har blött rätt rejält oxå.. Men värdena har nu återgått till de normala och buksmärtorna är lindrigare så idag blev jag utskriven.. nu hoppas jag slippa besöka ett sjukhus på ett tag...
    Känns skönt att vara hemma men är fortfarande väldigt medtagen.
    Jag hoppas oxå Magdalena att vi plussar snart... jag vill köra på så fort det går, får se vad min vettskrämda pojkvän säger.. han blev livrädd nu när vi fick ett x...stackare. Men längtan efter en liten är lika stor.........!!

• DubbelTrubbel
    Lappgeten skrev 2010-08-12 07:58:48 följande:
    Dubbeltrubbel. Tittade in på din press och såg då att du bor i samma stad.
    Det måste vara riktig otur att det satte fast sig i båda äggledarna samtidigt. Skönt att du kan börja om igen så pass fort.
    Okej! =) På så vis. Ja jag måste säga att jag blev förvånad över vår sjukvård då jag blev så väl bemött. Har inga som hellst klagomål faktikst. Tycker personalen överlag varit hur bra och fina som helst. och förstående.... Dom kände ju igen mig sedan innan... =) Så jag fick väldigt många fina kommentarer och lyckönskningar.
    angio101 skrev 2010-08-12 11:10:04 följande:
    Dubbeltrubbel: jag fick rådet att vänta en riktig mens efter mitt snitt, det tog sig igen på tredje cykeln.
     Ja jag hoppas på att mensen ska komma igång inom en månad så jag kan ge mig in i leken igen..
    Min läkare tyckte iallafall jag kunde fortsätta med pergotime och försäkrade mig om att hon trodde inte att tabletterna hade med utomkvedet att göra. Så jag kör igång på nästa menscykel igen. Hon varnade mig dock för att jag kunde få mer än ett barn då vi nu fick svart på vitt att jag har en benägenhet att släppa mer än ett ägg vid ÄL. Men för mig spelar det ingen rill om det är ett, två eller tre barn.. huvudsaken det äör friskt och att grav går bra så är jag glad.

• Lappgeten

Dubbeltrubbel. Härligt att höra att du blev bra behandlad. Jag blev bra bemött men provsvar tappades bort i 2 veckor, läste fel på värden och behandlade därför fel. Skickades hem med högt stigande HCG och tyckte att jag skulle ta ett nytt blodprov efter en vecka och se om de fortfarande steg eftersom de misstänkte X.
    Mig känner de inte igen sen innan eftersom jag aldrig är på sjukhuset men efter  den här svängen så visste tyvärr alla där vem jag är. Men jag hade aldrig ont och de blev nog lurade på det (extremt hög smärttröskel i kombination med enorm tjurighet).

Fick mens för några dagar sen, blir så less. Det börjar kännas som att vi aldrig kommer att få barn.

• saltflingan

Suck! Varför kan man få ha det bra ibland? Har börjat blöda idag på 5+1. Har inte ont än men det kommer säkert under dagen. Kan man särskilja smärta från mf från smärtan av ett nytt x? Är lite orolig för smärtan iom att jag är ensam hemma ute på landet utan bil. Sambon kommer hem runt 9 ikväll, är på tjänsteresa.

Jaja, bara bita i det sura äpplet och inse att det hela var för bra för att vara sant.

• Lappgeten

Spökplumpen. Usch hoppas det varken är missfall eller X. Lider med dig. Hoppas det går bra.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3