• Mika1980

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Okej då hänger jag med. Antar att det hänger ihop med när ägget fäster, hur långt gången man räknas som.
    Tror att min mens har hakat upp sig för att jag tänker så mkt på det, har inte ens "spottings" som man brukar få ett par dagar innan mens..och min temp är hög. Varför inbillar sig kroppen så mkt..blir galen på det här *suck*.

• Mika1980

BIM+2 i dag..hade sån mensvärk igår kväll så att jag tog en naproxen, tänkte att jag skulle få mens under natten, tempen hade sjunkit ngt också (är bara en oseriös hobbytempare). Men ingen mens i dag heller..
    I eftermiddag tog jag ett gravtest, apotekets egna, eftersom jag hade tänkt gå ut och dricka öl ikväll. Jag fick ett extremt svagt streck, som endast går att se i starkt ljus och mest om man vinklar testet..men tonen går i blått iaf. Nu har jag dock läst om massa människor på nätet som fått spökstreck med just dessa test..:(
    Har köpt clearblue och ska testa i morgon igen men tror inte att det är något, mensen kommer nog i natt.

• Mika1980

Fastnar nog inte på bild - det var med 99% säkerhet ett spökstreck. Använde nyss clearblue och det visade negativt :/

• Mika1980

LillaFrugan: jag vet det där om naproxen men jag var helt övertygad om att mensen var på gång, och jag hade inga alvedon hemma. Nu ä det ju ingen skada skedd iaf, jag har testat negativt med clearblue två gånger och mensen verkar vara på g tre dagar sent.

Köp inte apotekets egna test, jag och många fler (som jag läst om på nätet, senast i dag) har fått svaga falska plus...

• Mika1980

Mensen kom 3 dagar sent, så det var ett spökstreck jag fick. :/

Det där med avundsjuka tycker jag är sunt, jag har tom. gått så långt så att jag tog bort en bekant från facebook som bara skrev pluttinuttiga saker om sin graviditet hela tiden. Jag började försöka innan henne och nu ska hon snart föda - lyckades på första försöket. Jag orkar inte ens ha dåligt samvete för att jag ogillar allt vad gravida heter just nu. Enda ggn jag kan bli glad för någon annans skull är om jag vet att hon har haft svårt för att bli gravid/har haft missfall eller X. Men de som bara har sån himla tur och inte förstår hur fruktansvärt svårt det kan vara för andra - de vill jag inte ha i min närhet.

Ska boka tid hos gyn och kolla med vul om någon vecka igen, men med min itur har jag äl på fel sida igen. Då tänker jag inte ens försöka, känner att hela försöka-bli-med-barn-grejen har tagit över mitt liv.
    Började snusa i dag igen, känner att jag inte orkar leva sunt, låta bli att dricka/snusa och knapra vitaminer och aldrig unna mig lite kul när jag ändå aldrig får utdelning. Lite bitter nu..:(

• Mika1980

Jag har haft lite längre menscyklar efter X:et, förut brukade jag ha 29 dgr och nu 31-32 dgr..undrar vad det beror på?

• Mika1980

Jag vill bara förtydliga att jag inte är hatisk på ngt sätt mot folk som är gravida, har en kollega som går omkring med en kula på magen nu och vi blev gravida samtidigt. Så jag hade varit lika långt gången som hon om det hade gått vägen - men jag känner inget agg mot henne, kanske för att hon inte pratar så mkt om sin graviditet på jobbet. Däremot mår jag dåligt av att höra folk prata om ultraljud de gjort, att de känner sparkar och att allt är så rosenskimrande på något sätt. Jag vill inte höra. Det beror nog mest på att jag har insett att jag inte kan bli gravid utan ivf, och det får jag inte hjälp med som ensamstående i Sverige - vilket har gjort allt oändligt mkt svårare. Jag kan inte försöka varje månad, för att ha en chans att lyckas alls måste jag först spara ihop 50 000 och åka till Danmark för ivf..
    Dessutom lämnade jag ett bra förhållande i våras enbart pga att jag inte ville vänta med barn, och så blev det såhär. Det har varit ett extremt tufft år, men jag vet att ni är många med mig som har varit med om liknande och det känns skönt att få skriva av sig här ibland.

Kram

• Mika1980

Gjorde vul i dag - hade ägglossning på g på fel sida igen. Nu ska jag börja med pergo för att se om höger äggstock vaknar till liv. Min cykel har blivit helt knasig efter op, brukade ha en cykel på 29 dgr och nu har jag haft 32 & 33 dagar..och den här gången verkar den bli på ca 24 dagar!
    Skitkropp :(

• Mika1980

acinna: men varför inte testa dig??

Jag var som sagt på vul i förrgår och då trodde gyn att jag skulle få äl om ngn dag, men han brukar ha fel på en dag ungefär..han verkar tycka att ägget ska släppa när det är ca 17 mm men mina brukar bli så stora som ca 20-22 mm innan de släpper (kanske därför den fastnade - pga storleken?). I alla fall, i dag kände jag av ägglossningen, vilket jag har känt av de tre äl jag har haft sedan X:et - har nog aldrig känt mina ägglossningar innan. Men nu känner jag att det värker och ilar i vänster ljumske, och eftersom jag alltid har äl på vänster sida och känslan kommer när jag ska ha äl så vet jag att det är det jag känner. Jag tror att det är när ägget släpper.

Men jag måste fråga er "experter" - är det fel på en om man inte har de klassiska genomskinliga äl-flytningarna? Jag brukar inte märka av att jag har sådana, men alla andra pratar om det jämt..

Och är det ngn av er som har erfarenhet av pergo? Jag ska ju som sagt börja efter mens, vet inte riktigt vad det ska vara för nytta..kan det hjälpa min högra äggstock att producera ägg?
    Min gynekolog sa till mig: jag har aldrig under min 40-åriga karriär varit med om en kvinna som bara ägglossar från ena sidan. Jag verkar med andra ord vara ett medicinskt mysterium..och utan ivf blir det nog aldrig några barn för mig.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3