• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mika1980 skrev 2010-12-21 20:21:42 följande:
    Precis, den var bara 4 mm dag 11 i cykeln, tog sprutan samma dag och inseminerades dagen efter. Har ätit massor av Omega (slutat nu) och började med vagitorier igår. Men känns som att det inte har lyckats som sagt, känns ju lite extra jobbigt när man har betalat närmare 10 000.
    Jo, jag vet verkligen hur du känner... Det är mycket pengar och man har ju bara en begränsad "budget" =(

Jag försöker låta bli att tänka på det... Men kommer garanterat börja få ångest när pengarna börjar ta slut. Sedan kostar ju bebisen en del om det skulle lyckas så man vill ju gärna ha lite buffert tills dess också.
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2010-12-22 09:45:29 följande:
    Min feber går upp och ned hela tiden  och jag hostar fruktansvärt..kan det vara lunginflammation? :(
    Kanske? Har du haft det förr? Det är väldigt ovanligt att friska, unga personer får lunginflammation, men din kropp har ju varit utsatt för en hel del sista året... Jag skulle åka på någon drop in-tid på vårdcentralen. Det är ju superviktigt att du får behandling ed antibiotika i sådana fall. Annars kan man få följdsjukdomar som sepsis. Sedan är det naturligtvis väldigt obehagligt också. Om inte annat kanske du kan få något för hostan (fast det kanske är svårt om du är gravid).

Ring på en gång skulle jag säga!

Lycka till!

Från vårdguiden:
    Symtom

De första symtomen på lunginflammation kan skilja sig mycket mellan olika människor. Men den typiska lunginflammationen, som beror på en bakterieinfektion, börjar oftast med feber, frossa, smärtor i bröstet och hosta. Hostan är torr i början, men efter ett tag hostas slem från lungorna upp. Detta är ofta tjockt och grönt eller brunt med lite blod i.

Det gör ofta ont att andas in djupt och att hosta. Vid lunginflammation är det vanligt att man känner sig sjuk och medtagen. Du kan också bli trött och få huvudvärk, med eller utan feber.

• Mmmbop
    Mika1980 skrev 2010-12-22 13:19:34 följande:
    Har varit hos doktorn nu, mina infektionsvärden är bara lite förhöjda så han trodde att det var ett virus - typ influensa. Fick coccilana utskrivet som inneh¨ller morfon, han sa att det var det bästa att ta om man är gravid (!). Har dock inte hämtat ut det trots att jag skulle behöva. När jag kom hem hade jag nästan 40 graders feber, fattar inte vad det är som händer i kroppen..

Har dessutom, sedan i går kväll, haft ilningar och värk på vänster sida av livmodern. Så nu är jag rädd för att jag har en infektion pga inseminationen också.

Usch, kul jul för mig..:(
    Nä hörru, nu får det väl vara ett slut på eländet för dig! På FASS står följande om Coccilana:
    Graviditet

Inga ogynnsamma effekter har påvisats.

Så det verkar lugnt att ta, och det kan väl vara bra så du slipper lite av hostan! Har du någon som kan hjälpa dig eller hämta ut medicinen åt dig så du får vila? Kan ju vara Svinisen? Vaccinerade du dig förra året?

Om du hade haft en infektion i livmodern borde infektionsproverna visat det. Jag tror inte du har det. Men får du illaluktande flytningar så sök igen förstås. Jag tror bara det är hormoner och sånt som spökar med dig. Du har väl berättat att du har ont runt ÄL på vänstersidan också efter operationen? Händer det grejer där inne (som vi förstås hoppas på!) så lär det ju kännas i din tilltufsade vänstersida.

Försök ta det lugnt nu, be folk hjälpa dig med handling och sånt och sov massor, ta alvedon och hostmedicinen så du får vila. Krya på dig! Krisar det kan du alltid höra av dig här, jag bor ju i Stockholm jag med.
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2010-12-22 16:55:31 följande:
    Mmmbop: gud så gullig du är, nu blir jag nästan kär (kanske är lite feberyr?!) *s*

Jag handlade lite i dag, så jag klarar mig i ett par dagar..hoppas att jag hinner friskna till tills 25:e då jag ska hem till pappa och fira lite jul (han är engelskman därav 25:e). Nu mår jag lite bättre tack vare alvedon i alla fall, coccilana kanske jag hämtar ut sen om jag orkar.

Nja, jag hade ju lite till måttligt förhöjda infektionsvärden, men det kan man tydligen ha vid allvarliga virusinfektioner som influensa också. Svininfluensan vaccinerade jag mig mot förra året.
    Och nej, inga konstiga lukter eller flytningar..*isch*
    Haha, det är lugnt =) Klart man ska hjälpa till om man kan!

Hoppas du blir friskare redan innan den 25:e!

Gud va skönt att jag aldrig får influensa. Låter inte trevligt.
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2010-12-26 15:48:28 följande:
    Läste någonstans att äl-test är känsliga för progesteron, så då förklarar ju det saken. Inget mer testande innan nyår nu!
    Men vi håller tummarn!!
  • Mmmbop
    Sejda79 skrev 2010-12-27 20:54:45 följande:
    Jo, jag var i 5+2 när jag började blöda. Bara lite, lite först på morgonen. Ringde till sjukvårdsrådgivningen och de sa att jag skulle avvakta. Gick hela dagen och småblödde, mer som flytningar bara. Hade lite ont, typ mensvärk. Sen på natten fick jag ont, rejält ont och kräktes också. Kände mig även svimfärdig. Klarade inte av att vara hemma längre så jag åkte till akuten. Där såg de inget på VUL, men de mätte HCG och så fick jag stanna över natten och fick dropp. Dagen därpå fick jag åka hem för att sen komma tillbaka och mäta HCG igen, som hade stigit men inte lika mycket som vid graviditet. Ännu nästa dag fick jag åka dit och mäta HCG igen och då beslutades det om operation. De gjorde VUL samtliga dagar, men de såg ingenting på VUL. Det var bara på HCG som läkaren gick när han bestämde sig för operation. Jag blödde egentligen inte mycket alls innan operationen, men hade ordentligt ont den där natten då jag åkte in på akuten. Men sen släppte smärtan. Vid operationen tog de bort den ena äggledaren.
    Du kanske blödde ut i buken den natten, jag gjorde det efter Metotrexatet. Det gjorde ont! Det var ändå en liten blödning, bara 5*6cm
  • Mmmbop
    Linabollis skrev 2010-12-27 21:04:55 följande:
    Hej allihopa...

Oj vilken lång tråd! :D

Jag hoppar in här och berättar lite kort!

Jag har PCO och måste äta tabletter för att få äl!

Jag inväntade mensen den 31 oktober och den kom, tog ett test på morgonen som var neg.
    Började med tabletterna på dag 5 och åt dem som vanligt...
    Dag 12 får jag EXTREMA smärtor och en konstig liten blödning, och kontaktar gyn. som inte ger några svar då jag inte är gravid...
    Min man åker och köper ett gravtest som visar tydligt plus, är nu övertygad om att jag håller på att få missfall pga av mina tabletter...
    Dag 15 gyn. besök som påvisar "något" i livmodern... Blodprover tas och dagen efter ringer de och säger att jag DEFFINITIVT är gravid, vi måste dock vänta 2 veckor innan nästa kontroll så det hinner växa till sig! Poängen är att så långt gången som jag troligtvis skulle varit skulle synts på vul... Men men hoppet lever iallafall!
    Får då på dag 19 (den 21 november) EXTREMT ont igen och min man kör in mig till gyn akuten och de finner "något" i livmodern men vill vänta till dagen efter för att få in nya blodprover... Tappar medvetande från och till och kräks!
    Dag 20 nytt vul och överläkaren kommer in och kollar och vill skicka mig på skrapning direkt för att analysera vad som finns i livmodern...

Efter många vändor och många många många blodprover hittar de ingen annan förklaring än att jag fått ett utomkvedshavandeskap någonstans i kroppen... Inte runt livmodern, inte i äggledarna eller någonstans i närheten av de regionerna, men de kan inte säga vart!

Har nu varit på gyn. varje vecka och förra veckan var äntligen mitt hcg nere på 0 så nu kan vi äntligen börja försöka igen! :D
    Oj, ja... X är verkligen svårt att diagnostisera ibland. Det enda som jag tycler är lite "ovanligt" är att det hittade "något" i din livmoder. En av sakerna som fastställde X hos mig var att det inte "fanns någonting alls" i livmodern. Men att jag fortfarande hade stigande hcg-prover. Åtminstone en av tjejerna här inne hade ett X i bukhålan som fick opereras bort.  Fick du Metotrexat?
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2010-12-29 09:51:17 följande:
    Det var för övrigt ett test jag fick med från Storkkliniken, jag tror inte att det är så känsligt eftersom de rekomenderar att man ska ta det dag 16 efter insem ( i dag är dag 11).

Men jag tänker att det kanske kan vara så att det har fastnat ett litet pyre i slemhinnan men som har lossnat, och att det finns spår av hcg i mitt blod men att det är på väg att försvinna..?
    Mer sannolikt är väl att det sitter ett pyre som inte suttit så länge och därför är dina nivåer superlåga. Du har inget testlagertest hemma? Jag tror jag fick något liknande vid utomkvedset. Att jag tittade på testet senare och det var en svag rand. Det var ett av testen jag tyckte var negativa först. Sedan vart de ju starkare. Jag håller tummarna att det syns imorgon eller på nyår!
  • Mmmbop

Aaaah! Äntligen! Mina hcg-värden är mindre än 2! Back on track!

Så jag gissar att de ömma brösten och blödningen nu räknas som mens =) Inte för att de någonsin slutat blöda (väldigt tröttsamt) men det borde sluta snart! Och sedan kan jag börja kolla ägglosnningar och så igen!

Jag får åka igen! Om kanske bara en månad eller så!

Tjohooo! Glad nu!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3