• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • kanske 4a

Hej tjejer, kikar in och ser om det är någon jag känner igen här. Ser att Supers fortfarande kämpar Hjärta och AlexandraViberg är tllbaka. Kanske finns fler här... Vill skicka ett stort gäng kramar till er och alla andra här som kämpar.

Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling. MA juni-12. X hö-2014. Båda äggledarna borttagna
  • Supers
    kanske 4a skrev 2015-11-01 09:47:23 följande:

Hej tjejer, kikar in och ser om det är någon jag känner igen här. Ser att Supers fortfarande kämpar  och AlexandraViberg är tllbaka. Kanske finns fler här... Vill skicka ett stort gäng kramar till er och alla andra här som kämpar.

Tack <3 ja man är inte direkt hoppfull längre :/

Den 26 november ska vi träffa läkarn inför sista besöket samt göra en spolning av livmodern.

Sen får vi väl se.....hoppas allt är bra med dig. Kram kram
  • kanske 4a

Förstår att det känns tufft och hopplöst. Jag önskar dig så innerligt mycket att få lyckas! 

Allt är bra här, visst hugger det fortfarande till av smärta ibland och jag drömmer ofta att jag är gravid men att något är fel på barnet. Men det är också ganska skönt att ha stora barn och och min man och jag kan börja ägna mer till åt varandra igen. Vi är ju kontaktfamilj till en treåring och det är mysigt och jobbigt :) 

kram kram

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling. MA juni-12. X hö-2014. Båda äggledarna borttagna
  • lilsis
    pandoraDiem skrev 2015-10-26 17:58:55 följande:

Hur går det?

Två till frysen, mens i onsdags så det färska tog sig inte. Får se om det blir något försök i år. Har ingen egen ägglossning längre och ska man stimulera vid FET ska man börja på dag 1. Så det tåget har redan gått den här månaden och nästa mens kan komma om 10 dagar eller 3 månader :(
  • pandoraDiem
    lilsis skrev 2015-11-06 05:10:27 följande:
    Två till frysen, mens i onsdags så det färska tog sig inte. Får se om det blir något försök i år. Har ingen egen ägglossning längre och ska man stimulera vid FET ska man börja på dag 1. Så det tåget har redan gått den här månaden och nästa mens kan komma om 10 dagar eller 3 månader :(
    Tråkigt att höra :( Men också skönt att du fick några till frysen i alla fall. Du kan inte få något för att starta upp mensen tidigare om den inte kommer inom en månad (kan inte så mycket om sånt där men tänker att det borde finnas nåt)? Kram
  • lilsis
    pandoraDiem skrev 2015-11-06 07:58:06 följande:

Tråkigt att höra :( Men också skönt att du fick några till frysen i alla fall. Du kan inte få något för att starta upp mensen tidigare om den inte kommer inom en månad (kan inte så mycket om sånt där men tänker att det borde finnas nåt)? Kram

Jo man kan starta mens med piller men det är ju snart jul och nyår så jag tror inte att de gör något under den tiden.

Ska ringa på måndag och se vad de säger.

Och att jag även fick till frysen är bra. Dels var mer än ett ägg totalt bättre än väntat och tre befruktade som alla var fina var riktigt bra. Tydligen är det bara ca 50% av alla IVF-stimuleringar som resulterar i embryon som är frysdugliga.
  • lilsis

FET i naturlig cykel om jag ägglossar spontant, så det vore ju fint.

• majbebbe

Hej allihop både nya och gamla!

Livet med tre buspojkar gör att tiden bara försvinner. För er som inte känner till min historia fick jag ett x mellan min första och andra son, där vä äl op bort. Jag födde min tredje son i början av juni och även om det bjöd på en oplanerad sätesbjudning är jag så tacksam över att allt har gått bra. Håller tummar och tår för att det löser sig för er med.

• LolloPe

Hej!

Hoppar in och berättar lite om min resa med mitt X..

Plussade i juni och några dagar efter så började jag blöda och blev självklart lite orolig men sjukvårdsupplysningen sa att det kan vara så och jag lita på det dom sa fast att jag hade en känsla av att något inte stämde... Var på samtal på Mvc och fick göra ett ultraljud som visa att där va tomt i livmodern men g-testet visade positivt. Fick en tid hos gyn där det visa samma sak... Så i ca 2-3 veckors tid fick jag springa till sjukhuset för provtagning och ul varannan dag för hcg sjönk inte och dom hittade fortfarande inget... Till slut fick jag en bra läkare som hittade mitt X på vä äggstock och hon ville behandla mig direkt och 2 dagar efter fick jag en spruta cellgift och ca 2 veckor efter var mitt hcg äntligen nere på noll. Läkaren blev irriterade på sina kollegor för dom inte hade behandlat mig för mitt X tidigare.

Var en lite halvjobbig resa men äntligen är den över och jag mår bra idag och blickar framåt igen!????

• tusa

Hejsan nya och gamla!

Några känner jag igen, Alexandra, Majbebbe, Kanske4a och så Supers. Lycka till med spolningen, kan ske mirakel efter en sådan! Hjärta

Vill bara kika in och uppdatera/peppa lite.

8e november -14 föddes vår underbart efterlängtade dotter, Ylva, efter nästan 4 års smärtsam och outhärdlig väntan och längtan!

Jag op för mitt 2a X i januari -12 och i januari -14 började vi vårt första, och enda IVF-försök. Kan ff inte förstå att hon faktisk kom till oss, jag hade nästan gett upp...

Graviditeten var hemsk, men förlossningen underbar!

Hon springer nu omkring sedan 3 månader, surrar, dansar och upptäcker världen. Vi försöker sluta amma, utan mycket resultat.. Obestämd Nå, nån gång händer det och då kör vi igång med syskonförsöket! Flört Vi har ETT embryo i frysen som jag bara inte kan lämna där..

Hoppas av hela mitt hjärta att ni Alla får alla de barnen ni behöver! 

Denna gruppen var min absoluta livlina under tiden efter Xet, det vill jag tacka för och önskar att ni alla stöttar varandra som vi gjorde. Jag är myyycket sällan här på FL längre, över 1 år sedan sist, men tittar nog in nån gång ibland Solig

Kraam {#emotions_dlg.flower}Hjärta

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3