• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • AlexandraViberg
    pandoraDiem skrev 2015-05-19 05:40:37 följande:
    Blir ett år till sommaren. Läste dock precis att man inte fått ha blivit gravid under det året för att få starta utredning. Får se, kanske betalar för den, blir ju inte direkt yngre.
    De räknar inte utomkveds som graviditet dock. Inte här iallafall.
  • Blomster84
    pandoraDiem skrev 2015-05-19 11:04:37 följande:

Beklagar allt du behövt gå igenom och håller tummarna för att det ska gå vägen nu. Och vad kul att du hittat en sambo som verkar hantera situationen på ett bra sätt :) Det är ju inte lätt för någon relation att behöva gå igenom detta så tror det är viktigt att känna sig trygga med varandra och veta vad man har den andra. Jag och min sambo har pratat rätt mycket om vad vi gör om vi inte kan få biologiska barn tillsammans och vi båda är överens så det känns skönt att jag vet att vi är två om detta.

Lycka till!

Tack så mycket. Hoppas det löser sig för er också. :) som du säger, det gäller att ta hand om varandra och relationen också. Och skulle allt gå åt pipsvängen med barn så är det ju dumt att kasta bort en relation på köpet. Då får man fokusera på allt roligt man kan göra utan barn. :) vi har min dotter varannan vecka och njuter då av familjeliv. Den andra veckan har vi vuxentid och njuter av att bara vara vi. Lycka till med allt! Kram
  • pandoraDiem

Tack så mycket för allt stöd jag har fått här inne! Jag ska ta en liten paus från familjeliv nu (i alla fall fram till nästa BIM) så ville bara säga tack och trevlig helg!

• Blomster84
    pandoraDiem skrev 2015-05-22 12:24:39 följande:

Tack så mycket för allt stöd jag har fått här inne! Jag ska ta en liten paus från familjeliv nu (i alla fall fram till nästa BIM) så ville bara säga tack och trevlig helg!

Tack själv och trevlig helg. :)
  • AlexandraViberg

Hej tjejer!  Jag var en av dom som till slut fick sin bebis. Lyckliga mig!
    (Jag har tidigare ett barn med annan man fött 2007 genom kejsarsnitt)

Nu har vi försökt få syskon sedan februari, hade förhoppning att kroppen fattat galoppen nu och vi skulle bli gravida snabbt och enkelt. Tji fick jag.
    Ännu är det inte så lång tid vi försökt såklart. Hoppas slippa vänta lika länge som senast. bara

Nåväl, efter mitt x så försökte vi i 8 månader innan vi till slut fick spolning (påbörjade utredning 4 mån efter x) och efter den (samt några andra mediciner) så fick jag mens en gång och blev sedan gravid. Kan tillägga att det först bara pyste genom luft i äggledaren men att han spolade så pass att det blev full passage.

Dottern kom för strax över 2 år sedan genom kejsarsnitt och jag är nu såklart lite fundersam på om äggledaren påverkades av det även denna gång då jag vet att de var där och konstaterade att jag bara hade en äggledare (läsa journaler innan är tydligen inte lika spännande som att se saker med blotta ögat under operation). Då jag tror att de påverkades under första snittet eftersom jag inte haft andra logiska faktorer för stopp i äggledarna (ex könsjukdomar osv).

Någon som varit med om att de fått stopp igen?
    Ja egentligen får jag väl veta efter sommaren när vi har tid hos fertilitetsläkaren igen men spekulera går ju ;)

When you feel like giving up, think of the reason why you held on so long.
  • pandoraDiem

Spekulera gör man alltid, går liksom inte att låta bli :) kan tyvärr inte så mycket om spolning och sånt så kan inte hjälpa till att spekulera :) hoppas ni slipper vänta så länge till iaf.

Tycker förresten om citatet längst ner, behövde lite sån pepp just nu

• Supers

Ja pepp är det man behöver. 2 misslyckade FET igen...inom loppet av 3 månader. 2 ägg klarade icke sig så nu har vi "bara" 1 kvar i frysen. Bävar mig över ev mediciner igen & börjar känna mig rätt uppgiven. Snart når jag den magiska åldern...nä usch..vette fasiken..börjar tappa hoppet lite......

Nåja..Ha en fin sommar! Kram kram

• pandoraDiem
    Supers skrev 2015-07-07 18:31:41 följande:

Ja pepp är det man behöver. 2 misslyckade FET igen...inom loppet av 3 månader. 2 ägg klarade icke sig så nu har vi "bara" 1 kvar i frysen. Bävar mig över ev mediciner igen & börjar känna mig rätt uppgiven. Snart når jag den magiska åldern...nä usch..vette fasiken..börjar tappa hoppet lite......

Nåja..Ha en fin sommar! Kram kram

Ibland är verkligen allt så orättvist, men på nåt sätt vill jag ändå tro att det det kan bli bra också. Jag hoppas verkligen det och håller tummarna för dig. Kram
  • Supers
    pandoraDiem skrev 2015-07-07 20:21:51 följande:

Ibland är verkligen allt så orättvist, men på nåt sätt vill jag ändå tro att det det kan bli bra också. Jag hoppas verkligen det och håller tummarna för dig. Kram

Tack så mkt <3
  • AlexandraViberg
    pandoraDiem skrev 2015-07-07 15:54:57 följande:

Spekulera gör man alltid, går liksom inte att låta bli :) kan tyvärr inte så mycket om spolning och sånt så kan inte hjälpa till att spekulera :) hoppas ni slipper vänta så länge till iaf.

Tycker förresten om citatet längst ner, behövde lite sån pepp just nu

Det citatet gjorde så jag överlevde första rundan av ofrivillig barnlöshet, så det har fått hänga kvar. Inte mycket men lite hoppfullt i alla fall. <3

Supers: Håller alla tummar för dig! Vet att du kämpat länge!

Idag är jag less, så så så otroligt många på min fb som klagar över sina graviditeter.. Var lite tacksamma tack. :(
    When you feel like giving up, think of the reason why you held on so long.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3