Inlägg från: Queequeg |Visa alla inlägg
  • Queequeg

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Födelsedagstårta till bonus syskonbarn som fyller 9 år och som spenderar mycket tid i fjällen och är en riktig skidtjej, då fick det bli det temat på tårtan. hennes ända önskemål som hon sagt tidigare var att hon ville ha en hund på sin tårta så en sådan fick givetvis också vara med.

Innehåller vaniljbottnar, hallonmousse, hallon, vaniljkräm och glasscreme. Täckt med SP, dekorationer i MP, SP ock kristyr. "kroppen" på granarna är glasstrutar.

Det här är definitivt min tygsta tårta som jag gjort den vägde en hel del

• Queequeg

Legotårta
    Innehåller vanilbottnar, jordgubbsmousse och stracciatellamousse.
    Täckt med SP, dekorationer i MP och SP

Lemon and cupcakes med mascarponefrosting.

• Queequeg

Loop bow cake

Innehåller chokladbottnar, glasscreme och vispad apelsinchoklad ganache. Täckt med choklad SP, dekorationer i FP.

Hade inte kameran hemma så kunde inte ta något bra foto

• Queequeg

Två tårtor till en vårfest på syrrans arbete.

Prästkragetårta

Jordgubbsexplotion

Båda tårtorna inehåller vaniljbottnar, jordgubbskompott, vaniljkräm och grädde. täckta i SP.
    Prästkragarna är gjorda i MP.

När jag ser bilderna nu tycker jag tårtorna ser urtråkiga ut, verkligen trista till en vårfest.

Men de gjorde sig bättre i verkligheten än på dessa dåliga bilder.

• Queequeg

Födelsedstårta till en liten tjej
    Hennes största önskemål med tårtan var ett det skulle vara en "skylt" på den, för det fick hennes syster på sin tårta, det var tydligen väldigt viktigt att den var med sen fick den även kännas lite somrig

Blev rätt nöjd med den, med tanke på att jag hade en sådan krånglig MP

Såg dessa blommor på en tårta när cake & design hade sin utställning och tyckte de var jättesöta så sådana blommor fick det bli på den här tårtan

• Queequeg

Små midsommarcupcakes

Rich chocolate cupcakes samt lemon yoghurt cupcakes med creme cheese frosting. Blommdekorationer i FP samt pappersflagga.

Det hela är en beställning  på 50 st till min systers arbete till fikat idag

• Queequeg

Fotbollstårta.
    Innehåller, vaniljbottnar, hallonkompott och glasscreme. Täckt med SP, gräsdekoration i kristyr

• Queequeg

Valrhonachoklad cupcakes med mascarponefrosting

Enkelt dekorerade med minisocker pärlor då de ska vara lätttuggat enligt önskemålet, då beställningen är till boende på ett äldreboende.

• Queequeg

Discotårta.

med Michael Jackson och dansade tjej siluetter, discokulan är en julgranskula

Innehåller, vaniljbottnar, jordgubbscurd, mjölkchokladfluff och glasscreme. Täckt i SP, dekorationer i marsipan (stjärnor på tårtan och kantband) resternade dekorationer i modellingpaste, silverstjärnorna är doppade i silverglitter och är då inte ätbar längre syns tyvärr inte på bilden gäller även microfonen.

• Queequeg

Innehåller:vaniljbottnar, jordgubbskompott, rabarber&jordgubbsmousse och glasscreme. Täckt med SP
    Dekoratiner är  i marsipan och modellingpaste.

Tyvärr kommer inte färgerna inte riktigt till sin rätt (hade dåligt ljus) den gröna har en härligt stark limefärg
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna