Inlägg från: Queequeg |Visa alla inlägg
  • Queequeg

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Innehåller: vaniljbottnar, jordgubbskompott, vaniljcreme och glasscreme. Täckt i sugarpaste. Dekorationer o modellingpaste, kristyr och pipinggel. Glasögon i floristtråt och då inte heller ätbara.

Infon jag fick var att han spelade i brommapojkarna samt gillade AIK samt även fiskade. Temat fick då bli lite av en kombination. Det ska föreställa brommapojkarnas kläder som han har på sig, AIK struntade jag i helt för jag tycker det skulle ha blivit för spretigt.

Tanken från början var ett rent fotbollstema (med fotbollsplan) men fick inte den här figuren att stå upp så det kunde se ut som han sparkade iväg sin fotboll tyvärr då fick jag tänka om lite och då fick resultatet bli det här ett blandtema.
    Ibland blir det inte som man tänkt helt enkelt

• Queequeg

Chokladplopp cupcakes med vitchokladfrosting. Dekorerade med blommor i MP samt sockerpärlor

• Queequeg

2 st beställningtårtor
    Innehåller , citronbottnar, vaniljcreme, citronmousse. Täckt med Spritsad lemoncurdgrädde och färska jordgubbar. Den ena tårtan fick även chokladfingar och ett sidenband runt om

Kul att få göra lite "annorlunda"  ( för en annan i alla fall) tårtor och inte de vanliga täckta med SP med dekorationer.

• Queequeg
    Candy Candy
    Innehåller: vaniljbottnar, jordgubbskompott, vaniljcreme och glasscreme. Täckt med Sp, dekorationer i MP, SP samt kristyr.
    (det här verkar vara en populär fyllningskombination avmina tårtbeställare, men lite trit att få göra samma så ofta)

You scream, I scream
    Ice cream pops
  • Queequeg
    Musse pigg
    Innehåller, citronbottnar, jordgubbscurd, jordgubbsmousse och citronmousse. Huvudet är gjort i RKT som formats. Tårta och huvudet är täckt i SP, dekorationer i SP och FP

Tyvärr så blev jordgubbsmoussen lite lös vilken resulterade i att tårtan buktar ut lite vid sidorna

• Queequeg

Rich chocolate and caramel cupcakes
    Fyllda med en tjock salt caramel. Vitchoklad frosting samt en caramelsause swirl

• Queequeg

Betällningstårta, önskemålet var grönt och brunt samt rosa blommor. Dett blev min tolkning av det. Innehåller vaniljbottnar, hallon, vaniljkräm och grädde. Täckt med hemmagjord SP, dekorationer i FP.

Tvärr så blev det något fel med SP:n då den inte gick att arbeta med  alls och ville vara spricka och gå sönder  det vara bara att lägga den på , det värsta skavankerna fick döljas med blommor.

• Queequeg

Tårta till systerdottern
    Allt är gjort enligt hennes önskemål gällade dekorationer och fyllningar.
    Vaniljbottnar, vispad mjölkchoklad ganache, vaniljgrädde med vitchoklad.
    Täckt med SP. Dekorationer i MP och SP

Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna