• Ankmor

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!

Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.

Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna

__________________________________________________ ___________________

Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.

Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________

Tidigare trådar:
    Bildtråd nr 1
    Bildtråd nr 11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 23:52
    HÄR är länk till "huvudtråden"...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 00:00
    Ny tårttråd!

Tårttråd nr 18
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m66989159.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
  • Queequeg

Fotbollstårta.
    Innehåller, vaniljbottnar, hallonkompott och glasscreme. Täckt med SP, gräsdekoration i kristyr

• MissMurrig

Bröllopstårta med tema brunt, vitt, cerice och prickigt. De beställde en tårta och 77 cupcakes. cupcakesen var kladdkaka och tårtans botten var chokladkola. Fyllning i båda var hallonmousse och färskostmousse. Täckta i vit och brun(choklad) SP. På cupcakesen var det EN prick på varje.

• MissMurrig

Doptårtor, ljusa bottnar med hallonmousse och after eight-fluff, täckta och dekorerade med SP

• MissMurrig

Blev ombedd att göra 6st tårtor till SKF inför en release av en ny internetsida (Eller något sånt), symbolen eller maskoten för den sidan är då en Hatt.. Så jag fick lov att försöka göra tårtor i form av denna hatt.
    Ljusa bottnar, jordgubbsmousse och geishaganache. Täckta med Maripan, men den på bilden är täckt i SP för det var den första jag gjorde som en testtårta, men efter att ha färgat min SP i typ en timma så beställde jag snabbt mörkblå marsipan. 
  • MissMurrig

Theo's 1-års tårta #1

Ljusa bottnar, cocos-och limemousse. Täckt med SP dekorerad med SP och marsipan (och rice crispietreats i bilarna)
  • MissMurrig

Theos 1-års tårta #2
    Ljusa bottnar, jordgubbs- och citronmousse, täckt med SP och dekorerad med sp och flingor(formade som chokolate chip cookies)
  • MissMurrig

110-årstårta till sambons mormor, 85 och syster, 25. Mormorn är en berest fd sjuksköterska - därav väskorna. Den rosa spisen är ett litet skämt till systern av min sambos mamma, tydligen var hon väääldigt förtjust i sin spis som liten, och nu hatar hon allt rosa och tjejigt = ultrafemenist... 

• MissMurrig

Ac någon anledning vill inte översiktsbilden funka att laddas upp. Men denna tårtan är nog min favorit hittills, är så himla nöjd, och jag är aldrig nöjd med några tårtor jag gör annars...  Tågtårta åt 2-åring. Han ääääslkar tåg, hans favorit är Pendeltåget, men de är lite tråkiga att göra, så jag gjorde bara ett pendeltåg som åker genom tunneln. Sedan kom hans andra favvotåg på tioppen, ett godståg!  

ljusa bottnar med hallon/blåbärsmousse och glasscrème, täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och lite sp och ätbart glitter. 
  • Angel13

Fyllde år nyligen och gjode denna....lock och dekorationer i mmf, mariannefluff samt päronmousse fyllning, en god tårta!!
    930618~941026~081019~BF100205
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna