• Ankmor

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!

Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.

Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna

__________________________________________________ ___________________

Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.

Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________

Tidigare trådar:
    Bildtråd nr 1
    Bildtråd nr 11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 23:52
    HÄR är länk till "huvudtråden"...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 00:00
    Ny tårttråd!

Tårttråd nr 18
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m66989159.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
  • LindaB78

Tårta till min dotters halvårskalas

Ljusa bottnar, blåbärsmousse, lemon curd, spacklad med vit chokladfluff, täckt med marispan, och dekoreard med sp och kristyr.

Ska aldrig mer använda förkavlad marsipan. Trodde jag skulle spara lite tid på detta. Men aj, det skapade bara merjobb och inte blev det bra trotts detta.

• LindaB78

3 tårtor till ett dop med ett överraskningsbröllop.
    hallonmousse, mango/lime pannacotta ljus botten till botten och top. Spacklad med smörkräm smaksatt med passionsfruktsarom. Täckt med sp och dekorerad med sp och kristyr.

• MLT

Min allra första tårta och det var riktigt skoj. Jag kan knappt baka sockerkaka så är förvånad över att jag klarade detta :) Tyvärr blev den inte så kantig och slät som jag ville, får försöka igen, glömde dessutom att göra ett band mellan tårtorna så det blev inte så snyggt.. Det är meningen att det ska se ut som att tårtan öppnats på ovansidan och att det väller ut blommor.

Den understa tårtan har chokladbottnar, ett lager nougatfluff och ett lager chokladmousse, spacklad med grädde. Den översta har ett lager mango- och passionsfruktmousse och ett lager melonfrosting, även spacklad med det sistnämnda. Täckt med egengjord sp med melonsmak. Nästa gång gör jag med två lager mango- och passionsfruktmousse då den blev väldigt söt. 

• Golfmamman

Hej är ny här men tänkte lägga in en tårta som jag gjorde igår

Innehåller hallon/blåbärsmousse och vaniljmousse, täckt med SP

finns fler bilder på andra tårtor jag gjort på min blogg: http:// fridastartverkstad.blogspot.com

Ludvig - 2004, Ebba-2006, Lillebror BF 2010-07-03
  • skrotis78

Vilken underbar tråd! Jag älskar att baka och är glad att jag hittade hit.
    Måste bara fråga. Vad har ni för utbildning, eller är ni självlärda? Jobbar ni med detta?
    Berätta gärna!

• Ankmor
    Whilma1 skrev 2010-10-12 08:51:42 följande:
    Herregud vilka bakverk ni är ju jätte duktiga!!!
    Tack för beröm och annat - ställ gärna era frågor i Tårttråden.

Denna tråden är enbart för bilder.

Tomt här just nu...
  • lördagsgodis

Ljusa bottnar med pralinfluff och hallonmoss decorerad med mp, smörkräm och kristyr.
    En prins och en prinsessa
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna