• rims

Deppig

hejsan. Jag känner bara tt ja måste skriva av mej lite.
    igår va ja på KK och gjorde undersökning för att ja haft mjölk i båda brösten. När ja gjorde undersökningen hittade han massa blåsor på äggstockarna. Han räknade nog till över 23 st. Efter berättade han att ja kan ha pco-s eller hur de nu förkortas. Han sa även att de inte va farligt men mkt mer fick ja inte reda på utan vi skulle vänta på blodprovssvaren. Nu när ja kom hem så sökte ja på detta på google och läste lite. Där stog de om barnlöshet, svårt att bli gravid och så. Jag blev lite ledsen faktiskt. ja har även läst att de finns hjälpmedel för att bli gravid. Usch, ja tänker verkligen på att ja gjort en abort och nu skär de lite i hjärtat på mej:( Tänk om ja inte kommer kunna få barn. Jag har tidigare inte ångrat aborten fören idag. då tänker ja på den.

ja vet att allt säkert kommer gå bra men just nu är ja väldigt deppig och bara tänker på vad som KAN hända.
    Jag hoppas verkligen ja inte har Pco-s.

Idag ringde dom ochja fick en ny tid på fredag:(

Någon som haft detta som blivit gravida? Blev ni de på "egen hand" eller med hjälpmedel? Tog de lång tid?

• Svar på tråden Deppig
  • mammaNena

du e ju inte ensam här inne iaf ingen tröst, men kan vara skönt att stötta sig på någon annan! Att du har gjort abort är ju inget du kan ändra på nu! Jag har oxå PCO + att min man har 4 % fungerande spermier, ingen vidare combo vi har en dotter på 4 år, hon tog just 4 år att tillverka, men lyckades på egen hand. nu är jag gravid i v 25 och detta är via IVF. vi hade försökt i ca 3 år och tröttnat på det, så vi gjorde ivf och lyckades på första. Men många lyckas redan på första försöket med pergo! så ge inte upp än!

• rims

Grattis:D
    Alltså ja och min sambo försöker inte just nu dåhan känner att han inte är redo. men klart man tänker påframtiden. haha..
    Vad jobbigt att försöka bli gravid i 4 år.
    Finns det någon regel att man måste försökt så och så länge innan man får hjälp?

• mammaNena
    rims skrev 2010-01-26 13:27:48 följande:
    Grattis:D Alltså ja och min sambo försöker inte just nu dåhan känner att han inte är redo. men klart man tänker påframtiden. haha.. Vad jobbigt att försöka bli gravid i 4 år. Finns det någon regel att man måste försökt så och så länge innan man får hjälp?
    du ska ha försökt i 1 år. vi fick dock en sån gyn som tyckte vi ändå va så unga så vi hade hela livet på oss! därav att vi inte blev uppsatta på IVF kö med första barnet. denna gången va det lite mer fritt så vi ändå skulle betala själva. men åren går på något vis så fort, så även om det är länge så kändes det inte så länge nu efteråt!
  • Ett två tre

Jag fick veta att jag har PCO idag, känner mig oxå deppig

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • rims

okej. A ja är ju bara 22 och sambon blir 24 iår. så snart är de nog ändå dax. Vi får se vad läkaren säger på fredag så får vi prata om framtiden efter de. Kommer de blir riktigt svprt att få barn kanske man borde börja försöka ganska snart. Kanske om något år eller så.
    det känns jätte skönt att man får prata med någon nu och man ser att de går att få barn,. kanske svårt bara.

• rims
    Ett två tre skrev 2010-01-26 13:42:34 följande:
    Jag fick veta att jag har PCO idag, känner mig oxå deppig
    stackare. har du någon att prata med? försöker du bli gravid? ja får veta på fredag kommer vara deppig till då.
  • bollanmollan

jag var oxå ledsen och panikslagen när jag fick veta att jag pco, men det finns hjälp att få. min son fick jag väldigt fort när jag fick vet om att jag hade pco och fick hjälp av påergotime. nu försöker vi med ett syskon som är lite svåraare.  men var inte ledsna än utan se om hjälpen funkar.

• Ett två tre
    rims skrev 2010-01-26 13:45:34 följande:
    stackare. har du någon att prata med? försöker du bli gravid? ja får veta på fredag kommer vara deppig till då.
    Ja vi har försökt en stund. Vi har dock ett barn från förr och jag fick mf i december så jag kan ju uppenbarligen bli gravid, men det känns tungt ändå att det ska vara så svårt.

Men det finns ju ändå ett hopp, även om det är mindre chans att vi lyckas så är det inte helt kört.
  • Ett två tre
    bollanmollan skrev 2010-01-26 14:00:47 följande:
    jag var oxå ledsen och panikslagen när jag fick veta att jag pco, men det finns hjälp att få. min son fick jag väldigt fort när jag fick vet om att jag hade pco och fick hjälp av påergotime. nu försöker vi med ett syskon som är lite svåraare.  men var inte ledsna än utan se om hjälpen funkar.
     Jag ska börja med pergo nästa månad, hoppas det funkar
  • bollanmollan

ja det kommer säkert att gå bra. jag är uppe i högsta dosen nu så jag hoppas det tar sig snart för annars blir det sprutor.

Svar på tråden Deppig