• rims

Deppig

hejsan. Jag känner bara tt ja måste skriva av mej lite.
    igår va ja på KK och gjorde undersökning för att ja haft mjölk i båda brösten. När ja gjorde undersökningen hittade han massa blåsor på äggstockarna. Han räknade nog till över 23 st. Efter berättade han att ja kan ha pco-s eller hur de nu förkortas. Han sa även att de inte va farligt men mkt mer fick ja inte reda på utan vi skulle vänta på blodprovssvaren. Nu när ja kom hem så sökte ja på detta på google och läste lite. Där stog de om barnlöshet, svårt att bli gravid och så. Jag blev lite ledsen faktiskt. ja har även läst att de finns hjälpmedel för att bli gravid. Usch, ja tänker verkligen på att ja gjort en abort och nu skär de lite i hjärtat på mej:( Tänk om ja inte kommer kunna få barn. Jag har tidigare inte ångrat aborten fören idag. då tänker ja på den.

ja vet att allt säkert kommer gå bra men just nu är ja väldigt deppig och bara tänker på vad som KAN hända.
    Jag hoppas verkligen ja inte har Pco-s.

Idag ringde dom ochja fick en ny tid på fredag:(

Någon som haft detta som blivit gravida? Blev ni de på "egen hand" eller med hjälpmedel? Tog de lång tid?

• Svar på tråden Deppig
  • rims

Han sa att de kunde ha med de att göra tror ja. Hängde inte med i allt hans doktor snack. Jag sökte för mjölk i brösten och på mitt vul hitta han blåsor.

• Ett två tre
    rims skrev 2010-01-26 22:05:59 följande:
    Ja de känns skönt. Usch ja fattar inte mitt humör igentligen. jag vill hålla humöret på topp eftersom ja vet att de finns hjälp att få om ja skulle ha pco-s. men, ja känner mej deppig och gråtfärdig, irriterad för ingenting.  Känns som ingen förstår mej och som ja är helt ensam:S  usch. dumma känslor:(
    Samma här, är skitledsen och arg

Jag vet oxå att det finns hjälp att få, men jag tycker det svåraste är att behöva acceptera att vissa av symtomerna är här för att stanna Det är väl bara att vänja sig men att vi kanske får svårt att få till syskon till vår son känns otroligt jobbigt. PCO kan leda till att man får mf om och om igen om man först blir gravid och jag fick ett senast i december. Först måste man kämpa för att bli gravid ö.h.t, sen är chansen för mf mycket större än annars.

Jag hade en jobbig graviditet med sonen med mycket blödningar och smärtor, nu vet jag ju att det antagligen hade med PCO att göra. Jag gick och var konstant rädd och orolig och hade hoppats slippa det nästa graviditet, om det blir nån nästa alls, eller om det blir flera som slutar i mf

Nej tankarna går och går här... Känner mig oxå ensam och som att ingen förstår! Jag har ju ett barn och får hjälp, vet många andra inte kan få barn alls, men det känns jobbigt ändå Och vissa av symtomen av sjukdomen, nej jag blir så ledsen
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • bollanmollan

jag fick mjölk för många år sen, trodde jag var skendräktig. däremot ick jag ingen när jag fick barn.

• rims

Det där med missfall va inte riktigt i mina tankar innan, så nu blev d nog lite värre. Jag tycker de är synd att man ska få pco så tidigt i livet. man borde få de senare. Jag har alltid velat vara en "ung mamma" men nu vet man ju inte om de kan ta flera år.Nu är de iaf bara denna och imorgon kvar att vänta sen får ja veta hur de står till med mej.

Mathea: Får du något stöd från din sambo? Hur beter han sej. Jag försökte prata med min igår men de är ju som att prata med en vägg. Men han krama om mej några gånger igår och sa typ. "åhh", sånt där tycka synd om läte.  Blev lite irriterad då. haha.

• Ett två tre
    rims skrev 2010-01-27 11:05:18 följande:
    Det där med missfall va inte riktigt i mina tankar innan, så nu blev d nog lite värre. Jag tycker de är synd att man ska få pco så tidigt i livet. man borde få de senare. Jag har alltid velat vara en "ung mamma" men nu vet man ju inte om de kan ta flera år.Nu är de iaf bara denna och imorgon kvar att vänta sen får ja veta hur de står till med mej. Mathea: Får du något stöd från din sambo? Hur beter han sej. Jag försökte prata med min igår men de är ju som att prata med en vägg. Men han krama om mej några gånger igår och sa typ. "åhh", sånt där tycka synd om läte.  Blev lite irriterad då. haha.
    Usch då, dumma mig som nämnde det med mf, var ju inte meningen att göra det värre för dig Jag trodde du hade läst om det när du hade sökt efter info...  Men chansen är bara större för mf, det behöver ju inte betyda att man får det. Och mf kan man ju få även om man inte har PCO så tänk inte så mycket på det. Inte så lätt, men man får tänka att får man missfall kan man i alla fall bli gravid även om den tanken inte tröstar när man är mitt i det.

Ja min man är väldigt stöttande men vi har ju försökt en stund nu oxå och gick igenom mf tillsammans i december, så vi går helt klart igenom det här tillsammans. Jag har haft mycket smärtor och blödningar, det var därför jag gick på kontroll, och han var nog mest lättad över att det inte var nåt mer allvarligt. Han längtar efter ett barn till och blir nog lika besviken som mig varje månad det inte blir nåt även om han håller masken bättre. 
  • rims

Jo ja hade läst om mf men va visst inget jag la på hjärnan. Vi har ju sagt att vi ska vänta med barn men skulle jag ha pco skulle jag nog vilja börja försöka ganska snart. Tar de tid får de ju göra de och skulle ja bli gravid är de välkommet. Tror även sambon skulle tycka de i den sitsen man hamnar i.

• Ett två tre
    rims skrev 2010-01-27 11:51:29 följande:
    Jo ja hade läst om mf men va visst inget jag la på hjärnan. Vi har ju sagt att vi ska vänta med barn men skulle jag ha pco skulle jag nog vilja börja försöka ganska snart. Tar de tid får de ju göra de och skulle ja bli gravid är de välkommet. Tror även sambon skulle tycka de i den sitsen man hamnar i.
    Du får vänta och se vad dom säger när du ska tillbaka. Det ordnar sig nog för er vad som än händer
  • bollanmollan

min dr har aldrig sagt att det är högre risk för mf.

• Ett två tre
    bollanmollan skrev 2010-01-27 14:36:25 följande:
    min dr har aldrig sagt att det är högre risk för mf.
    Jag fick info om att många med PCO får upprepade mf.
  • heter
    bollanmollan skrev 2010-01-27 08:52:44 följande:
    jag fick mjölk för många år sen, trodde jag var skendräktig. däremot ick jag ingen när jag fick barn.
    Var det mycket eller lite bara? Hade det med pco att göra? Någon annan som har haft samma sak?
Svar på tråden Deppig