• rims

Deppig

hejsan. Jag känner bara tt ja måste skriva av mej lite.
    igår va ja på KK och gjorde undersökning för att ja haft mjölk i båda brösten. När ja gjorde undersökningen hittade han massa blåsor på äggstockarna. Han räknade nog till över 23 st. Efter berättade han att ja kan ha pco-s eller hur de nu förkortas. Han sa även att de inte va farligt men mkt mer fick ja inte reda på utan vi skulle vänta på blodprovssvaren. Nu när ja kom hem så sökte ja på detta på google och läste lite. Där stog de om barnlöshet, svårt att bli gravid och så. Jag blev lite ledsen faktiskt. ja har även läst att de finns hjälpmedel för att bli gravid. Usch, ja tänker verkligen på att ja gjort en abort och nu skär de lite i hjärtat på mej:( Tänk om ja inte kommer kunna få barn. Jag har tidigare inte ångrat aborten fören idag. då tänker ja på den.

ja vet att allt säkert kommer gå bra men just nu är ja väldigt deppig och bara tänker på vad som KAN hända.
    Jag hoppas verkligen ja inte har Pco-s.

Idag ringde dom ochja fick en ny tid på fredag:(

Någon som haft detta som blivit gravida? Blev ni de på "egen hand" eller med hjälpmedel? Tog de lång tid?

• Svar på tråden Deppig
  • Ett två tre
    bollanmollan skrev 2010-01-26 14:16:22 följande:
    ja det kommer säkert att gå bra. jag är uppe i högsta dosen nu så jag hoppas det tar sig snart för annars blir det sprutor.

Lycka till!

Vet dom varför det är svårare för er den här gången? Har PCO blivit värre eller hur funkar det?

Hur är biverkningarna av pergo?
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • bollanmollan

jag har ingen aning, min mens var regelbunden efter att sonen kom men efter ett par månader blev den knasig igen så då började jag med pergo. jag fick sonen på dubbelkur men den fick jag ingen ägglossning av så vi höjde, nu fick jag ägglossning på trippel så jag ska köra den ett tag. har inte mått så dåligt av pergon, kanske lite surare än vanligt och mer känningar i äggstocksområdet men annars lugnt.

• Ett två tre
    rims skrev 2010-01-26 17:06:00 följande:
    vad är prego?
    Det er tabletter man kan ta för att få igång ägglossningen eller göra den mer regelbunden, finns säkert fler skäl till att man tar dom, men det är dom jag kom på i farten.
  • rims

idag har vi blivit bjudna på middag hos en kompis, Jag vill inte lämna hemmet för ja måste plugga, sen hade tydligen han vi ska till bestämt att min sambo och han skulle se hockey och ville ja inte se hockeyn kunde ja gå hem. Min sambo hade ju lovat att hjälpa mej här hemma för ja har ingen kraft kvar till vardagssysslor. Denna väntan på svar tar fan knäcken på mej. Hur fan ska ja göra med middagen:8 ja vill inte sitta å se hockey och äta.

Ett två tre skrev 2010-01-26 17:58:36 följande:
    Det er tabletter man kan ta för att få igång ägglossningen eller göra den mer regelbunden, finns säkert fler skäl till att man tar dom, men det är dom jag kom på i farten.
    Jaha okej. Är de sån man får efter man försökt få barn i ett år ?
  • Ett två tre
    rims skrev 2010-01-26 18:04:06 följande:
    Jaha okej. Är de sån man får efter man försökt få barn i ett år ?
    Det beror väl på varför man inte blir gravid, men vid PCO är det ju oftast att äl krånglar som skapar problem.

Vi har inte försökt ett år, men min gynekolog tyckte inte det var nån vits att vänta när vi först försökte och PCO är konstaterat, problemet kommer ju vara där om några månader oxå. Jag hade inte ens tänkt på att jag kunde få pergo förren han la fram ett recept till mig. Men många andra läkare är tydligen väldigt stränga med att skriva ut har jag förstått, verkar väldigt olika vem man möter.
  • rims

okej okej. Min läkare verkade väldigt mån om mej ( eller sina patienter) inte otrevlig på något sätt. han talade hela tiden om vad vi skulle göra och hur vi skulle gå tillväga.
    men då kanske vi inte behöver försöka ett år eftersom läkarna vet att ja har pco, OM de nu skulle vara de.

• Ett två tre
    rims skrev 2010-01-26 18:31:21 följande:
    okej okej. Min läkare verkade väldigt mån om mej ( eller sina patienter) inte otrevlig på något sätt. han talade hela tiden om vad vi skulle göra och hur vi skulle gå tillväga. men då kanske vi inte behöver försöka ett år eftersom läkarna vet att ja har pco, OM de nu skulle vara de.
     Vad skönt att du kom till en läkare som verkar bra
  • rims

Ja de känns skönt. Usch ja fattar inte mitt humör igentligen. jag vill hålla humöret på topp eftersom ja vet att de finns hjälp att få om ja skulle ha pco-s. men, ja känner mej deppig och gråtfärdig, irriterad för ingenting.  Känns som ingen förstår mej och som ja är helt ensam:S  usch. dumma känslor:(

• heter

Jag hänger inte med ts. Har mjölk i brösten med pco att göra? Det har jag inte hört förut. Någon som vet om det stämmer? Om det inte har det vad sa din läkare att det fanns för orsak till mjölk i brösten? (för jag antar att du inte är gravid eller har varit gravid nyligen?)

Svar på tråden Deppig