Inlägg från: anna klara |Visa alla inlägg
  • anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Umbrageous skrev 2010-02-26 16:29:45 följande:
    Jag tycker det är minst lika viktigt för er att de tar bort det fort som vid hot! Har de tagit bort nummren nu?
    Kollade i morse o då var dom inte borta, ska kolla nu igen. Har inte hunnit i eftermidda, var ju tvungen att åka till polisen igen.....
  • anna klara
    anna klara skrev 2010-02-26 16:42:18 följande:
    Kollade i morse o då var dom inte borta, ska kolla nu igen. Har inte hunnit i eftermidda, var ju tvungen att åka till polisen igen.....
    Kollade nu och han

är borta på både eniro och hitta...
  • anna klara

Tack det är lugnt    Vi kan inte göra så mycket mer nu.  Nu gäller det bara att få bort hans namn på alla dessa räkningar han fått, så han blir rentvådd, från allt detta.

Bytt till hemligt telefon nr nu, och det kommer med posten, förhoppningsvis på måndag, så nu e vi så hemliga att vi inte ens vet vårat eget hem telefon nr...

A så det kan bli..... så livet kan ändras på pga någon annan, lätt kan ändra någon annans liv...

Fick brev från skandia banken idag, lite uppgifter som vi gick till polisen med, så nu får dom ytterligare nåt att jobba med.

Bla pin koden till e-legetimationen, som skandia skickade rekomenderat, har bedragaren hämtat ut på post i butik här i närheten där vi bor. Alltså där vi hämtar post, som skickas till oss.......

Så där har han alltså varit då...

• anna klara
    CuteElliz skrev 2010-02-26 19:53:12 följande:
    jo... men just därför skulle jag gått in o kollat om jag vore ts... för om det ligger kvar så kan man höra av sig till dem o säga till om att man har skyddade personuppgifter o därför ska tas bort därifrån...
    Ska göra det på måndag, vill inte ha några mer överaskningar, inte nu i helgen iaf... Vi vet ju som sagt att det kommer att komma mer räkningar från telia bland annat....
  • anna klara

Kom på en sak till, vi vet ju var han hämtat pin-koden, tänk om man kunde få polisen att lura dit honom att han har nåt att hämta o där står polisen o väntar o tar honom. Vi har ju hans mail adress....

Gu va bra det hade vart..... Tänkte iaf åka dit med en bild o visa upp... kan inte låta bli att göra nåt

• anna klara

Och det här med att tjejjen på hans jobb har semester, det tror jag inte ett yota på, sån slumpmässiga omständigheter finns inte....  har slutat vara så naiv....

• anna klara

Dagens Nyheter  ringde min dotter,som bor ocg är skriven här, men inte just nu detta halvåret. Jag undrar så vad dom ville... har detta kommit ut och dom ringer min dotter o undrar... och luskar...

• anna klara
    ciissii skrev 2010-02-27 23:44:46 följande:
    Nu stämmer det ju kanske inte, men bara en tanke...Kanske är bedragaren som fått tag i din dotter och försöker luska ut hur mkt hon vet, hur långt ni har kommit, hur mkt ni vet om honom....?? Bara en tanke
    Nja tror inte det. Det hade ringt i min dotters mobil, men hon kunde inte svara just då,

så hon ringde upp det nr, och då sa en automatisk röst att hon kommit till DN. Så man undra ju vad dom ville.... Behöver ju inte ha med detta att göra, men det verkar ju skumt att dom ska ringa henne....
  • anna klara
    MatsAtari skrev 2010-03-01 02:10:22 följande:
    Står det vilken dag och klockslag paketet med e-legitimationen hämtats ut?Ni har inte sådan tur att snubben finns med på någon övervakningskamera?Jag finner det fortfarande rätt otroligt att ni inte kan ha en susning om vem det är.Bör vara någon som känner er, bor i närheten och är kapabel till att antingen förfalska ett ID-kort själv eller veta var man köper ett skickligt förfalskat ID.Troligtvis är denne även ledig på dagarna då han/hon har tid att passa posten.Urvalet av personer som skulle kunna ha gjort någonting sådant här måste vara väldigt litet.
    25 jan januari öppnades ett bank konto samt en aktiedepå, i Skandia. En pin kod skickades då ut rekomenderat brev, som behövs för att aktivera dessa tjänster.

Denna pin kod hämtades ut 1 februari. Samma dag aktiverades detta och ytterligare ett konto öppnats.

När min sambo kontaktade Skandia 15/2 om detta bedrägeri spärrades hela engagemanget, dvs PIN kod och Bank-ID för inloggning, samt lagt en total spärr på de konton som öppnats. Även autogiro är makulerat.

Nej vi har ingen som helst susning om vem det kan vara. Då hade vi sagt detta till polisen omg.
  • anna klara
    MatsAtari skrev 2010-03-01 02:37:21 följande:
    Japp, det är den enda.De enda andra alternativen är om bedragaren har läst era privata papper, han själv gett bedragaren sina personuppgifter eller om dessa kommer från skattemyndigheten.ID-förfalskningen är dock fortfarande ett frågetecken för mig.Ska man kunna tillverka ett falsklegg som ser äkta ut vid någon typ av granskning så måste man ju ha tillgång till de äkta uppgifterna som är helt omöjliga att få tag på såvida man inte redan har gjort en fotokopia på det äkta ID-kortet.Nu är det väl inga genier som sitter på posten, men nog fasiken sker det väl någon typ av kontroll där iaf av folk som är utbildade i hur ett äkta ID-kort ska se ut?
    Läst våra papper.... hmm... gett bedragaren sin uppgifter, NEJ. Verkar ju onekligen lätt att skicka efter någon annans personbevis och ta det.

Nej verkar som det inte är såå stor kontroll på posten.

Det har fallerat på MÅNGA ställen med kontrollen.
Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(